Paard schoon krijgen met houtskool ????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Paard schoon krijgen met houtskool ????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 19:50

Hallo allemaal , Ik heb wel eens gehoord dat je een wit paard schoon kan krijgen met houtskool ? Verward Maar ik heb zelf geen flauw idee hoe je dit voor elkaar krijgt. Kan iemand mij vertellen of het werkt en hoe je dat dan moet doen ? Mijn Tinker moet namelijk 16 augustus naar de keuring en ik wil d'r dan natuurlijk wel mooi wit hebben.
Alvast bedankt !

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:00

Klopt werkt als een tirelier... bij ons op de manege doen we dat ook altijd. Nou moet ik je eerlijk zeggen dat ik dus niet degene ben met het witte paard dus hoe ze het doen... volgensmij wrijven ze de houtkool over de vieze en ooit witte plekken heen laten het even zitten en borstelen het er daarna eraf. Ze deden het volgensmij altijd met al verbrand hout... maar dat lijkt me hetzelfde effect geven als houtskool. Hoop dat er hier iemand is die wel precies weet hoe het werkt. Ik weet iniedergeval dat het werkt Knipoog

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:36

houtskool is hetzelfde als verbrand hout Haha!

maar goed ik heb er nog nooit van gehoord groene biotex blijkt te helpen maar ik zou niet met chemische goedjes gaan werken voor het geval dat dat in je op kwam (chloor of bleekmiddel oid)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:19

Houtskool werkt inderdaad op de manier zoals hierboven beschreven. Wij gebruikten ook wel betadineshampoo, dat werkt ook erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:24

Je kunt dus gewoon en kooltje van de bbq nemen?

eens proberen, het is nu toch bbq tijd Lachen

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:43

hee goed idee!, als vrees ik dat ik bij Lucky een hele boom nodig heb om die ooit weer wit te krijgen Tong uitsteken

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:16

*LOL* *LOL* werkt voor geen meter *LOL* *LOL*
Het is namelijk optisch bedrog wat je doet. Als je een echt spierwit paard insmeert met houtskool, dan is ie daarna lichtgrijs. Dat is ook de truc waar men gebruik van maakt. Hierdoor worden de vlekken egaler grijs van kleur, waardoor het lijkt dat ie schoon is.
Ik vindt het wel een veel betere optie dan al die shampoos, dat is uiteindelijk erg slecht voor de huid, zeker in de winter.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:46

Ik heb in mijn ponytijd altijd spierwitte pony's gehad Pling
Maar ja ik poetste elke dag een uurtje.En op de billen bleef je dan soms heel lichtje nog ligvlekken zien.
Dan nam ik verkruimeld houtskool en wreef er een beetje in.Na 5 minuten goed uitborstelen tot het weer wit ziet,maar nu moet ik er wel bij zeggen dat ik in de zomer elke dag even afspoelde en in de winter elke 3 dagen dat deed.En voor een wedstrijd goed wassen met zwitsal babyshampoo.Of te wel ik deed er elke dag moeite voor een hem wit en glimmend te poetsen,dus een keer in de zoveel tijd helpt echt niet om hem spierwit te houden.Een wit paard kost nou eenmaal moeite!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:10

Ik heb het ook gebruikt bij mijn schimmeltje, maar ik verkruimelde de houtskool en maakte er daarna met een beetje water een "papje" van, dat op de vlek smeren, en als het droog is er af borstelen.
Als je geen houtskool hebt (winter), Norit is hetzelfde.