wie zou interesse hebben in mijn paard ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:13

Bij ons was er laatst ook een D-pony die hetzelfde probleem had. En maar draaien en omhoog, enz. Daarna begon hij ook nog eens te vluchten zodra je erop zat, maar dat hield na een tijdje op. Maar het opstap probleem bleef. als je 10 minuutjes gereden had, was het probleem voorbij en kon je zo vaak opstappen als je wou. Toen reed er wel steeds dezelfde persoon op. Toen moest ik hem een keer rijden begon het weer hetzelfde. Dus ik dacht ik longeer hem tussendoor even. Kan hij zijn stress ook weer een beetje kwijtraken en misschien zou het wel hetzelfde effect hebben als 10 minuutjes rijden. Toen ik met hulp van de instructeur weer wou opstappen trapte hij achteruit en raakte me vol in mn buik en we vielen samen op de grond, want mn lesmens werd ook geraakt. Nou dat deed behoorlijk pijn! en de volgende dag werd het mooi blauw. Ga dus niet zelf lopen stuntelen, maar zoek een dapper iemand die zin heeft om jouw paardje iets van een maand lekker door te rijden. Tegen die tijd zal hij het probleem wel afgeleerd zijn en als je elke keer weer ziet dat het goed gaat, krijg jij vanzelf ook weer meer vertrouwen en kan je er zelf weer wat vaker opstappen. Blijft het een probleem of blijf je bang, dan is het misschien beter om een ander baasje voor hem te zoeken. (en je kan natuurlijk altijd nog naar BIT schrijven namens "dé brief" *LOL* )



yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:15

carola schreef:
Dat trucje: Ei op het hoofd van het paard kapot tikken, wanneer ie omhoog komt. Zo denkt ie dat er bloed over z'n hoofd stroomt, en zal ie het wel laten voortaan.
Wel lastig om erop te klimmen en zorgen dat je dat ei boven z'n hoofd houdt, maar het proberen waard!


Boos! Nooit doen! Zo schrikt je paard zich helemaal te pleuris! En rent hij er waarschijnlijk als een idioot blindelings vandoor en dan ben je verder van huis. Als je het zo hoort, lijkt het best een handige tip, maar in de pratijk heeft het meestal minder leuke uitwerkingen! Doei, doei

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Fudge, Iris94, rocky_1995, Sjors050, turtlelito, Verara en 166 bezoekers