Naar les "netjes"of in het wit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Naar les "netjes"of in het wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 22:33

Ik ben gister voor het eerst naar iemand toe gegaan om te lessen. Voorheen deed ik dit altijd gewoon bij de stal waar mijn paard staat. Ik daar dus lessen (bij Jennifer Scharroo). De les sprak me erg aan, het systeem enzo. Maar na mij kwam er een ander lessen. Diegene had haar paard helemaal in het wit gebandageerd met een wit sjabrak! Ik had gewoon een blauw sjabrak met een blauwe rijbroek en achter beenbeschermers. Ben altijd wel in kleur, maar niet helemaal in het wit ofzo?! Wat is "normaal"? Waar ik eerst les had waren ze meestal niet eens in kleur!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:49

rij gewoon waar je je prettig in voelt zou ik zeggen:D

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:56

misschien had ze dat witte shabrak nog van de wedstrijd en ook de bandages (ik ben meestal ook te lui om alles gelijk te wassen na de wedstrijd) maar ik heb nooit meegemaakt dat er speciale kleding nodig was voor een les... ik zou gewoon rijdem in de kleding die prettig zit en de dekjes die je mooi vind en waar je altijd mee rijd

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 23:04

Ik heb al gehoord dat het in "die wereld" meer dan normaal is om in het wit te gaan, dus dan doe ik dat ook maar Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:09

Ik les altijd 'gewoon'. Geen setjes, niet in het wit niks.
Mijn instructrice lukt het ook wel zonder Haha!

Voor een clinic oid ga ik wel netjes. Maar voor 'gewoon' les niet.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:11

Voor een gewone les ga ik ook in gewone kleding.
Maar ik heb 1 setje, en het is echt toeval als ik alles tegelijk aan heb Haha!
En idd, les geven lukt ook zonder bijzondere kleding.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 23:19

Dat vond ik dus ook, maar zoals ik al zei: in die wereld is het dus normaal om je paard in wit te tonen. ik ga dus voortaan mijn paard ook maar in het wit laten komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:36

ik vind het persoonlijk onzin, maar als jij je paard graag in het wit laat lessen moet je het vooral doen.
Ik zou zelf absoluut niks speciaals gaan doen voor een les

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:44

Over welke wereld heb je het nu?
Ok, ben er al een heel tijdje uit maar ik heb nog nooit een van mijn paarden in het 'wit' getoond. Sterker nog, ik heb zelfs nog nooit een wit chabrakje en witte bandages gehad, zelfs niet voor wedstrijden. Knipoog
Ik heb een tijdlang les gehad van een gp ruiter en ik denk dat die helemaal dubbel had gelegen als ik mijn paard zo opgetut had voor de les Lachen

paardje schreef:
Dat vond ik dus ook, maar zoals ik al zei: in die wereld is het dus normaal om je paard in wit te tonen. ik ga dus voortaan mijn paard ook maar in het wit laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:46

Altijd netjes. Niet altijd wit, maar bij voorkeur wel lichtgekleurde bandages.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:53

Ik vind het belachelijk in het wit, het is maar les hoor geen wedstrijd. Als ik jou was zou ik lekker gaan zoals ik me het beste zou voelen. We een beetje netjes natuurlijk OK dan!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:55

Voor een priveles?
Wil je dat zelf of eist de instructeur dat van je?
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een instructeur het belangrijk vond dat mijn paard bandages omhad (ik gebruik nooit bandages dus zie niet in waarom dan wel voor les)?
Ik wil niet vervelend overkomen maar ik kan me echt niet voorstellen dat het belangrijk is of je paard bandages omheeft en al helemaal niet in wat voor kleur en of je schabrakje er wel bij past.
Die instructeur staat daar om je verder te helpen, niet om je voorkomen te beoordelen toch?
Als je het zelf fijn vindt of je er zelf beter bij voelt prima maar dat het gebruikelijk is in 'dat wereldje' vraag ik me dus af.
Ik weet trouwens nog steeds niet over welk wereldje we het nu hebben.

Zep schreef:
Altijd netjes. Niet altijd wit, maar bij voorkeur wel lichtgekleurde bandages.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:56

Het enige dat mijn instructeur echt van me eist is dat ik niet in slobbertruien aan kom zetten. Maar het staat veel netter en bovendien is de beenzetting makkelijker te controleren. Ook voor mijzelf in de spiegel

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:00

dress to impress Jennifer Scharroo rijdt toch aardig hoog in de dresuuur misschien hoort het daar inderdaad bij.
Je moet gewoon daarin rijden wat jij prettig vind als is het pimpelpaars.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:05

Ok, jij vindt het zelf dus, om verschillende reden, fijner. Dat is duidelijk en begrijp ik.
Maar om het zoals de topicstarter hier te doen omdat een ander het ook doet lijkt me echt een beetje overdreven.
Als het jouw stijl niet is moet je het gewoon niet doen, zo simpel is het.
Ik kan me niet voorstellen dat er een instructeur is die je daarom zal aankijken of weigeren, als die wel bestaan zou die ze in ieder geval niet willen hebben als instructeur.

Zep schreef:
Het enige dat mijn instructeur echt van me eist is dat ik niet in slobbertruien aan kom zetten. Maar het staat veel netter en bovendien is de beenzetting makkelijker te controleren. Ook voor mijzelf in de spiegel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:08

Ik geloof ook bepaald niet dat ik de les uitgestuurd word ofzo, al ken ik er wel die dat zouden kunnen doen trouwens.

Maar ik ben zowiezo altijd netjes als ik op paard zit. Ik zit dan meestal ook het grootste deel van de dag op stal, misschien dat dat er mee te maken heeft.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:14

Ik denk dat het inderdaad een hele andere situatie is als je de hele dag op stal bent en een en ander zal ook best te maken hebben met het verschil in niveau.
Alhoewel mijn instructeur toendertijd nu ook niet echt veel werk maakte van zijn voorkomen als hij aan het trainen was, misschien tegenwoordig wel hoor. Geen idee.

Voor de goede orde: Ik zorgde wel dat ik er zelfs netjes uitzag als ik naar les ging: Schone rijbroek aan (meestal zwarte), gepoetste rijlaarzen en cap op. Ook mijn paard en harnachement waren schoon.
Maar helemaal in het wit of met bandages of een ander speciaal iets dus nooit.
Is ook helemaal niets voor mij Haha!


Zep schreef:
Ik geloof ook bepaald niet dat ik de les uitgestuurd word ofzo, al ken ik er wel die dat zouden kunnen doen trouwens.

Maar ik ben zowiezo altijd netjes als ik op paard zit. Ik zit dan meestal ook het grootste deel van de dag op stal, misschien dat dat er mee te maken heeft.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:29

ik vind het persoonlijk onzin.... waar gaat het nou om, of je er perfect uiztiet of dat jij en paard vooruitgang boeken??? wat maakt het nou in helemalsnaam uit of je in paarse of witte bandages komt? of in een slobbertrui?
snap echt niet waar jullie je druk om maken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:44

Jennifer komt zelf ook altijd in het wit naar laar lessen Haha!

En waarom? Op de locatie waar ik les hangen nogal wat spiegels. Met witte bandages in de beenzetting veel makkelijker te volgen en dat is ook fijn voor je instructrice.

Afgelopen week heb ik buiten gelest dus geen spiegels. Maar mijn man heeft de les wel op video gezet. Dat kijkt echt heel prettig als alles in het wit is, maar een andere lichte kleur mag natuurlijk ook.

Verder graag aansluitende getailleerde kleding omdat daarin je houding te controleren is.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 01:08

ik zou niet speciaal iets wits aantrekken voor les. Maar lichte kleuren zijn idd wel duidelijk.
Ik heb eigelijk nooit echt alles op elkaar afgestemt eigelijk.
Als je liever wit hebt pak je wit, heb je liever oranje pak je oranje.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 01:48

Nou als je bij onze vereniging in het wit aan komt wordt er toch wel wat verwacht hoor..... Tja, en als dan je paard niet meewerkt sta je mooi voor ...(piep) Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 08:30

Waar ik eerst leste, werd verwacht dat je netjes gekleed ging, maar setjes o.i.d. werd echt niet vereist. Wel was het een beetje afspraak dat je geen flubbertrui aandeed, omdat dan je houding minder goed te beoordelen is. Waar ik nu les ga ik eigenlijk altijd wel netjes, maar dat doe ik gewoon voor mijzelf (bak is naast de weg en dan wil ik er toch wel netjes verzorgd uitzien Bloos ). Niet omdat dat dan moet.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:45

Jippie schreef:
En waarom? Op de locatie waar ik les hangen nogal wat spiegels. Met witte bandages in de beenzetting veel makkelijker te volgen en dat is ook fijn voor je instructrice.


dan zou ik nou net geen wit bij mijn paard moeten doen. Bij een schimmel heeft wit niet echt als effect dat je haar beenzetting beter ziet...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:11

Als ik les heb heb ik gewoon het shabrak wat nog eronder ligt of een schone. Bandages heb ik niet (nodig). Peesbeschermers ook niet.
Ik doe gewoon m'n rijbroek aan en een schoon truitje/T-shirt Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:38

Het lijkt wel of paardrijden steeds meer een 'mode' sport wordt.