Hoeveel kost een paard per maand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:11

Hangt erg af van de stalling (waar, welke faciliteiten) en andere prijzen. Zo verschillen hoefsmeden bv nogal in prijs. Hetzelfde voor veeartsen. Is het recreatief gebruik of ga je wedstrijden rijden? Zo ja, wat voor wedstrijden en hoe vaak... Ga je het paard verzekeren? Zo ja, voor hoeveel en waar.... De eerste aanschaf van alle benodigde spullen is ook iets om rekening mee te houden (viel bij mij hoger uit dan begroot. Veel hoger).

eh..etc dus.

Maar voor mij geldt dat ik per maand 200 euro volpension kwijt ben (zonder weidegang). De smid is vrij duur maar supergoed: 83 euro rondom op ijzers zetten (1x per 8 weken). Veearts weet ik nog niet, heb nog geen rekening gehad. Wedstrijden is vrij algemeen: lidmaatschap, startgeld, coupons. Verzekering is zo'n 250 euro in 't jaar. Daarnaast zet ik elke maand 100 - 200 euro opzij. Voor geval dat....

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:12

De prijs van elk paard en pony is anders

Een pony dat gestald is bij een pensionstal, moet je al snel 250 euro betalen. Zelf nog meer.

Een paard kost met de stalling meestal iets meer. Want hij eet ook wat meer, en het voer zit bovendien bij de stallingskosten in.

Op de wei bij je thuis is natuurlijk een stuk goedkoper. Maar in de winter zal je moeten bijvoeren. Brok en hooi. En water om de zoveel tijd weer toevoegen. In de zomer drinken die paarden als een gek, dus dan moet je heel wat keren per dag water komen geven. Huur je een weilandje, dan is de prijs ook wel zeer verschillend.

eens in de zoveel tijd word je paard bekapt of krijgt hoefijzers. Bekappen is niet zo duur...hoefijzers rondom wel wat duurder. 160 gulden moest ik toen betalen. Als je wedstrijden wilt rijden zijn natuurlijk hoefijzers handig.

Dierenarts kosten, kunnen varieeren van 40 euro tot 900 euro. Stel dat je paard allemaal klachten heeft en er foto's moeten worden gemaakt en dergelijke dat tikt aan!

Wormenkuur eens in de 3 maand, kost ook zo'n 13 gulden d8 ik.

Ik moet elke maand voor mijn pony 230 euro ongeveer betalen.

Maar dat varieerd per paard, per stallingskeus. En je geeft natuurlijk ook nog weer heel wat uit aan wedstrijden als je dat van plan bent!

Er zijn vast nog wel meer mensen die wat kunnen vertellen over kosten! Want er zijn zoveel verschillende prijsen!

Groetjes BounceBabe

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:19

Per maand ben ik ongeveer 300 euro kwijt.
Dan staat hij alleen in een stal en is hij verzekerd.
Wormen kuur eens in de 6 weken hoefsmid eens in de 2 maanden (alleen bekappen) en d.a. eens in het half jaar tenzij yetro iets mankeerd.
Deze kosten komen er nog eens bij.

En tja....dan heb ik het nog geen eens over alle prutsel dingetjes die je er nog eens bij wilt hebben Lachen

Groetjes Diana

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:20

hier zijn echt al heel veel toppics over geweest Lachen
effe zoeken met zoeken hier op bokt Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:33

He Pluckie wil je een eigen paard gaan kopen nu je verzorgpaard weg gaat??

Mijn paard kost mij alles bij elkaar ongeveer 450 euro per maand.
Daar heb ik dan de wedstrijden nog niet bij meegerekend.

En wat die manege prijzen in Rotterdam betreft, je kan ze zo opbellen en vragen wat een box kost per maand en wat daarbij in zit, geven ze meestal graag antwoord op.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:41

het kan ook goedkoper: ga eens kijken bij een boer bij je in de buurt. Vaak zijn er ouderen die nog een stuk wei over hebben en er niets mee doen. De aanspraak en een beestje in de wei vinden ze heel leuk.
Mn paardje kost in de maand:
Weide ongeveer 2 hectare: 30 euro pm.
Voer: heel weinig want er is nu nog genoeg gras ongeveer 12 euro in twee maanden maar normaal ongeveer 24 euro per m.
Hoefsmid: 75 euro p 8 weken dus:
127 euro per maand voor mij

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:45

Ik sta in omgeving Rotterdam (puttershoek), en betaal €200,- (incl. stro, hooi, voer en onbeperkt weidegang). Voor een pensionstal in deze regio is dat zo'n beetje de gemiddelde prijs denk ik. Op een manege ben je meestal wat duurder uit.

Verder ben ik €55,- kwijt voor achter bekappen en voor beslaan, 1x per 8 weken.
Wormenspuit €10,- 1x in de 3 maanden.
Lessen kosten me zo'n €100,- in de maand.
Verder natuurlijk alle spullen die ik regelmatig koop.

Ik kom denk ik op zo'n €350-400 in de maand.
En je moet natuurlijk ook zorgen dat je een flinke reserve hebt voor eventuele veeartskosten.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:47


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:15

ik zou idd even de zoekfunctie gebruiken......
Bovendien is het afhankelijk van heel veel factoren!

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:22

Ik ben per maand ruim € 300,00 kwijt. Ik heb haar wel rondom op ijzers staan. En lidmaatschap v. rijvereniging zit er ook bij.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:01

bij manege lansbergen (bergschenhoek) betaal je 280 euro per maand all-inn (voer, stro etc.). hippisch centrum barendrecht is duurder (weet niet hoeveel duurder), de rotterdamse manege zou ik maar niet eens vragen, die was jaren geleden al 800 gulden, dus zal nu rond de 500 euro liggen. de prinsenmolen schijnt wel redelijk te zijn met zijn prijzen, maar die weet ik even nieet zo gauw. verder zit er in zuid nog een rijvereniging, die altijd heel goedkoop was. ligt er dus een beetje aan waar je in rotterdam woont en wat je wensen zijn. hier heb ik het alleen nog maar over de stallingskosten en niet wat er voor de rest allemaal bijkomt (veearts, hoefsmid, etc). vergeet ook de kleine dingen niet die je nodig hebt of moet vervangen zoals borstels etc.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:06

Ik betaal 55 euro per maand zonder eten etc. alleen weidegang of stal (zonder stro en zelf uitmesten) Goede buitenbak en prachtige omgeving. De hoefsmid is 75 euro rondom op ijzers 25 euro voor bekappen (maar naar deze stal heb ik ook een tijdje moeten zoeken om dat ik niet giga veel kan betalen!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:12

Ik sta op een manege, een ponybox kost 155 euro per maand (incl bix, stro en kuilgras)
Wij hebben een buiten en binnenbak, overdekte wasplaats, solarium en weiland.

Hoefsmid bekappen 25 euro (om de 5/6 weken)
Tandarts 1x per jaar gemiddeld 60 euro
Verzekering 300 euro per jaar
Wormenkuur rond de 13 euro 1x per 2 maanden
Veearts enting 1x per jaar 30 euro (en verder zijn die kosten natuurlijk afhankelijk van of het paard ziek word of niet)

En dan nog je lessen en spullen als zadel, hoofdstel, dekjes, dekens, poetsspullen etc...

Ik ben gemiddeld zo'n 280 euro per maand kwijt aan 1 pony (andere staat nu nog in de opfok kost nu 50 euro per maand, mits de veearts niet hoeft te komen voor ziekte of kreupelheid.)

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:44

Alles bij elkaar stalling, wedstrijden, prive-lessen en verzekeringen ongeveer 500 euro.
Dan heb ik het nog niet gehad over alle paardenspullen paardenbladen en lekkere hapjes gehad om de medicijnen door te mengen.
Kortom zie mijn onderschrift Schijnheilig