Ken Taur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Ken Taur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 11:28

Ik vraag mij af wie er ervaring met dit merk heeft en of deze positief of negatief zijn.

Alle reacties welkom dus .

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:47

Ik heb een KenTaur dressuurzadel. Echt fantastisch. Het zit heerlijk met een diepe zit, veel kniewrong, echt super. En dat voor 750 euro. Dat valt dus best mee!
Ik vind het echt een geweldig zadel, heb mijn Prestige Hippos ervoor ingeruild en kreeg zelfs nog geld toe Haha!

Ik heb er alleen nog geen foto's van, die komen er binnenkort aan.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:39

Springschoenen neopreen van Kentaur zijn rotdingen. Ze zien er mooi uit, kort aan voorkant en verstevigd aan achterkant. Ze hebben ook een bobbel in kootholte zodat ze niet horen te draaien maar toch draaien ze. Simpele Horselover neopreen springschoenen zijn stuk beter en goedkoper maar slijten snel dus ben je uiteindelijk ook duur uit.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:57

Ik heb een zadel van Ken Taur, zit helemaal super ! Niet duur, lekker zacht leer en een goeie diepe zit, ook geschikt voor lange benen ( Haha! ). Die "springschoenen"van Ken Taur zijn geen springschoenen, maar speciaal gemaakt voor paarden die zich zelf aantikken in de kootholte tijdens het rijden, vandaar dat ze aan de voorkant kort zijn. Als ze draaien heb je ze waarschijnlijk een maat te groot gekocht. Je hoort ze iets hoger vast te maken als een springschoen, en je kan ze gewoon strak omdoen (zonder zijn been af te binden natuurlijk). Bij mijn paard zitten ze goed. OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:25

Gaat het om de zadels van Kentaur ?
Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je hier al redelijk veel topics over, ook met ervaringen van gebruikers van dit zadel.
Wel even "Kentaur" aan elkaar schrijven ! Knipoog

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 14:37

Het gaat om het merk in het algemeen en het zadel specifiek.
Ik had al op Ken Tauer gezocht maar daar waren maar 3 topics over.
Niet aan gedacht om het eens aan elkaar te proberen... Blond

Bedankt voor de tip OK dan!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:46

Bij mij op stal rijden er verschillende mensen mee en ik heb er nog geen klachten over gehoord. Ik heb er laatst op eentje gezeten en die zat wel heel erg ok, maar voor minder dan de prijs van een nieuwe Kentaur kon ik ook een 2dehands KN kopen in hele goede staat en dat is toch net even een klasse meer. Maar voor dat geld heb je er zeker een heel goed zadel aan. IMO beter dan bijvoorbeeld JC.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:51

Inderdaad, even de zoekfuntie gebruiken Lachen
Zoeken op het woord Kentaur.
Ik dacht ook dat het een mooi zadeltje was, maar als ik het leer nu vergelijk met mijn Euroriding...
Tja, het is goedkoop en zal wel lekker zitten, maar de restwaarde is onbekend. Maar dat is eigenlijk met alles wat nieuw is!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:02

Ik heb ook een Kentaur Dressuur zadel en ik wil nooit meer anders!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:37

Margreet schreef:
Bij mij op stal rijden er verschillende mensen mee

Zoals ik dus... Haha!

Heb veelzijdigheidszadel van Kentaur, neigt meer naar springen dan naar dressuur vind ik. Prima zadel. Heb hem nu bijna een jaar en tot nu toe geen klachten. Hij kraakt wel trouwens, net als het Kentaurzadel van mijn zusje. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik goed.

Voor een dressuurzadel van Kentaur ben ik niet geslaagd. Ik kon er simpelweg geen vinden die pastte en ook nog lekker zat, het was het allemaal net niet, zeg maar.

En achteraf vond ik Margreet haar idee van een 2e hands KN toch eigenlijk een stuk beter . Nu heb ik ook een KN-dressuurzadel gekocht. Het is 2 jaar oud en ziet er nieuwer uit dan mijn Kentaurzadel van nog geen jaar. Het was wel iets duurder dan een nieuwe Kentaur, maar goed, dan heb je ook wel KN Haha!.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:08

Ik heb al 3 of 4 jaar chaps van Kentaur en mijn paps ook. Prima dingen. Ik heb van die mooie aansluitende en mijn vader van die halve laarzen (heeft een andere naam maar die weet ik niet meer). Heel fijn leer en hebben nu een perfecte pasvorm!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:59

ik heb gehoord dat de boom van een Kentaur van afvalmetaal wordt gemaakt en dus heel snel kapot kan gaan, zelf weet ik er niks van hoor

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:02

Mijn zadelmaker was er donderdag, ik had die verhalen ook gehoord en tegen hem gezegd in de winkel. De zadelmaker heeft de importeur gebeld, het schijnt dat het begin van deze zadels veel fout is gegaan, maar dat de kwaliteit van nu veeel beter is
Kentaur is het bij mij niet geworden, de Kantaur Penelopa was mijn 2e keus. Het is uiteindelijk een Stubben Maestoso geworden (wel een poepie duurder maar het is toch wel wat betere kwaliteit)
Ik heb verder niets aan te merken op de Kentaur, alleen dat het type met de extra lange zweetbladen niets is voor mij, ik zat nl. met mijn enkel tegen het zweetblad aan Lachen Verder zitten ze wel lekker, moest wel even wennen aan de diepe zit