Alternatief advies gevraagd: depressief paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Episode
Berichten: 4
Geregistreerd: 31-07-03

Alternatief advies gevraagd: depressief paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 21:16

Hoi,

Ik heb even een vraag (ben hier gezien onderstaande situatie even anoniem ingelogd) aan mensen die zich bekend zijn in het alternatieve circuit, zoals reiki/telepathie/paranormale gevoelens, etc. Ik weet even niet de juiste benaming ervoor Verward Sorrie.. Mijn vraag is simpel, de kwestie is gecompliceerd.. Ik zal een poging doen.

Het paard dat ik bijrijd is van mensen die niet veel verstand van paarden hebben. Dit hoeft helemaal niet negatief te zijn. Nu ben ik zelf iemand die nog al nuchter is en met beide benen op de grond staat.

Probleem: Paard voelt zich niet lekker en zit niet goed in z'n vel. De dierenarts heeft uitvoerig bloedonderzoek gedaan, etc. Daar is NIETS uitgekomen. Ik zit nu zelf te denken aan iets tussen de oren van het paard Verward Huilen Ik weet het nl. niet meer...

De merrie in kwestie heeft geen zin om te grazen, ligt erg veel. Ze heeft eczeem dat goed behandeld lijkt te worden. Verder krijgt ze een half kg biks en veel extra supplementen zoals multivitamine, knoflookpoeder, appelazijn. Boos!
Dit KAN een mogelijke oorzaak zijn (dacht ik zelf nl.) en ik ben er mee gestopt. Na de vakantie zal ik de eigenaar ook vragen hiermee tijdelijk te stoppen. Dagelijkse weidegang aanwezig en verder op de paddock met andere paarden. Hele dagen op de wei heeft vreetzucht tot gevolg en zorgt voor enorme dikte.

Het gaat een hele tijd goed en dan is er in ene weer een dip. Ik weet niet, maar ik ben niet het persoon dat snel zijn heil zal zoeken in het alternatieve circuit. Nu echter wel. De merrie in kwestie gaat binnenkort verhuizen en dan stop ik met haar te doen. Voor die tijd zou ik graag niet zo machteloos willen staan.

Wat zoek ik eigenlijk na dit onsamenhangende verhaal: Is er misschien iemand hier op bokt die bv. a.d. hand van een digitale foto het e.e.a. zou kunnen voelen of you name it.? Dit tegen een wederdienst, financiele vergoeding of een donatie aan een goed doel (bv. Brook Hospital).

Zoals ik al zei, ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik probeer van alles.

De eigenaar staat niet zo positief tegenover dit soort alternatieve methodes heb ik het idee. De confrontatie wil ik uit de weg gaan voorlopig, tot ik iets meer 'zeker' weet. Vandaar ook even min of meer anoniem, ze komt nl. wel eens op bokt lezen heb ik begrepen.
Als er iemand kan helpen, heel graag OK dan!

Dankbaarheid is erg groot. Ik zou dit paardje graag wat positiviteit willen meegeven, mocht ze idd depressief zijn.

Misschien heeft iemand anders nog tips/advies? PB's zijn van harte welkom. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Je kan in elk geval een paardje misschien weer gelukkig maken!
Alvast bedankt!!! Ach gut

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:19

Anton Korf. Heeft fantastisch werk voor mijn paard gedaan. En doet voor mij ook geweldig werk.

Episode
Berichten: 4
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 21:22

Dank je wel Fasel. Ik zal de naam onthouden. Maar wat ik nu eigenlijk zoek, ik was niet helemaal duidelijk in mijn lange bericht... overzicht weg..

Ik zoek iemand die een algemene korte impressie zou kunnen geven, advies zou kunnen geven. Kort en snel zal maar zeggen, zonder dat de eigenaar hiervan te weet komt. Vooralsnog... mocht er iets ondekt worden dan kan ik nl. met haar gaan praten Huilen
Dank je wel in elk geval!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:29

Dan probeer je hem toch gewoon eerst even te bellen?

Had niet door dat het niet om jouw paard ging.

Sterkte.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:54

Er was hier op bokt een tijdje terug iemand die van een foto kon zien. Ik weet niet meer wie dat was, maar volgens mij bedoel je zoiets. Misschien als je met de zoekfunctie zoekt dat je er achter komt wie dat ook als weer was. Succes!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:46

Er worden verschillende avonden georganiseert, waarbij je een foto van iets of iemand kan meenemen.

Ik weet niet waar je woont maar in Den Haag hebben ze weleens van die avonden.

De avonden verschillen, de ene keer foto's en de andere keren heb jij zelf dus niets aan.

Als je meer wilt weten kan je altijd pben.

Greetsz Syl

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:55

Foto graag, mag ook PB, misschien zie ik wat misschien niet. IRL lukt het me soms wat beter.
Ik ben niet thuis in een specifieke tak van "sport" ik kijk gewoon graag, vaak en veel naar paarden en dat maakt dat je er wel eens een hoop aan ziet.....