meisje van tien te jong?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 12:48

Door het verhuizen van mijn pony, raak ik mijn verzorgster kwijt, nu had ik een moeder met haar dochter van tien aan de deur, die een verzorgpony zocht. Heel serieus en fanatiek, en toen ik aangaf dat mijn verzorgster moest stoppen vanwege de afstand (fietsen in donker in de winter) stelde ze gelijk voor het hen met z'n tweeen te doen. Mijn verzorgster zag het gelijk zitten toen ik vroeg hoe ze daar tegenover stond, en we gaan morgen bij een les kijken, maar ik vraag me af wat je toe kunt vertrouwen aan een meisje van tien (groep 7, wordt 11) Op maneges zijn ze vrij zelfstandig, maar dit is natuurlijk wel een pensonstal met minder mensen. Mijn voorwaarde is in elk geval dat ze dan dus samen gaan, maar verder? Het gaat om poetsen, knuffelen en beweging geven. Ik hoop iemand te vinden die er straks wedstrijden mee gaat rijden. Huidige verzorgster is meer een knuffelaar...


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 20:49

Ik ga dus morgen kijken bij haar les, en ben benieuwd hoe ze rijdt. Heb vandaag ook bij mijn nieuwe stal gevraagd, die raadde het af, ze was ook bang voor verantwoordelijkheids kwesties, en bang dat het meisje rommel zou maken. Maar samen met dat meisje van 15 vond ze al wat minder erg. Tja, eerst maar eens zien, wie weet rijd ze slecht, en maak ik me druk om niets...

Hoe doen/deden jullie het bij die jonge kinderen?, mogen ze ook alleen rijden, of altijd met iemand erbij, wat kunnen ze zelf? Was ze 12 dan had ik minder twijfels gehad, maar ja...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 22:29

Nou, vanavond ben ik dus bij het meisje wezen kijken, maar gelijk bij het poetsen en opzadelen merkte ik al dat ze niet geschikt is voor mijn pony. Ze kan er niet goed bij en is echt nog te klein en onhandig. Het rijden ging wel netjes, maar voor verzorgen moet ze echt een kleinere pony hebben, een b-ponytje is meer iets voor haar... Nu eerst maar op vakantie en maandag solliciteren, en dan moet ik volgende week vrijdag en zaterdag bij nog twee meisjes van 14 kijken. Het kleinste meisje (1.57) rijdt al 6 jaar, en de instructrice zei dat ze waarschijnlijk wel geschikt was... Ik ben benieuwd. Wel sneu voor mijn huidige verzorgster Verdrietig die zag wel wat in de regeling!


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-01 17:28

[quote]
Op 2001-09-05 17:50, schreef PonyPower:
He joyce , waar woon jij eigenlijk?

En trouwens, als een 10 jarig meisje gaat verzorgen, moet het wel met een goed passende pony zijn....
Anders word het niet leuk voor beide, en heel lastig.

Zou je als ik in jouw buurt woonde, mij jou paard laten verzorgen?
Als bijna 13 jarige, iets in de 1.50, en tegen de 40 kg met 5 jaar rijervaring en 3 jaar poetservaring?
Alleen om te weten of mensen mij verstandig genoeg vinden om een paard te verzorg te hebben Haha!

xxxxxx PP

Hai PP. klinkt wel goed.
Ik zou zeker gaan kijken bij een les en je een keer op mijn pony laten rijden als je paardvriendelijk was en netjes reed in die les. En dan kun je kijken of het klikt met de pony en met mij... Het gaat namelijk baak mis als de verwachtingen verschillend zijn, en de omgang met het paard...
Tja, ik woon dus in Drachten, met een pracht van een manege in de buurt, maar goede verzorgsters moet je met een lantaarntje zoeken...

Groetjes,


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Grassh0pper en 153 bezoekers