Combinatie: meerdere paarden (rijden) met Ath/Gymn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Combinatie: meerdere paarden (rijden) met Ath/Gymn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 09:32

Ik heb wat voor mijn kiezen gekregen en heb er gedeelde gevoelens over.
Mijn tante is zwanger, net 2 maand, leuk leuk leuk.
Ze heeft 3 paarden op stal Odes(v. contango), prestatiana (precious, v. Ferro) en unique een twenter(v. flemming komt uit de ferro merrie).
Mijn tante is nu nog in staat om ze te rijden (ook nog een paar wedstrijden ) maar dat gaat zo geleidelijk wel afnemen.
Nu heeft ze me gevraagd of ik 1 paard wil gaan rijden:Odes (Precious erbij is ook mogelijk maar ze dacht dat ik het dan niet zou redden met school).

Nu is het zo dat ik zelf ook al 2 pony's heb: Bonita, en een 3 jarig welsh a-tje (nog niet ingereden).
Bonita rijd ik elke dag en breng ik ook uit op wedstrijden.

Ik ben zelf 13 jaar en ga na de zomervakantie naar gymnasium2.
Vorig jaar heb ik het makkelijk gered met mijn pony's. Ik denk dat ik 1 paard er wel bij zou kunnen hebben.

Zelf heb ik wel zin in, Odes is een leuk paard, M2+9, super karakter. Ik rijd Odes nu ongeveer 1 keer in de maand (precious idem dito) en het klikt er goed.

Als ik dus instem dan krijg ik odes dus mogelijk hier opstal (niet dat dat zo'n verschil is in afstand : mijn tante is mijn buurvrouw Afbeelding). Ik mag dan ook een startkaart aanvragen en wedstrijden rijden, opzich zie ik het allemaal wel zitten..!

Hier de verschillende opties op een rijtje:
-het bij mijn eigen pony's houden omdat ik het anders niet red met school.
-1 paard erbij gaan rijden op de voorwaarde dat ie daar op stal blijft (i.v.m. mesten enz)
-1 paard er bij gaan rijden op de voorwaarde dat ie bij mij op stal komt (zodat ik een grotere band op kan bouwen)
-2 paarden erbij gaan rijden (in totaal dus 3) 1 bij ons op stal 1 bij mijn tante (of beide bij mijn tante laten staan)


Zijn er hier bokkers die in dezelfde situatie zitten als ik: gymn + meerdere paarden?
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!!

Hier een foto-tje van mijn tante met odes
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/51557/incoming/fiona!!(2).jpg[/img]


HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 09:49

Is dat echt zo?
Volgens mij mag je gewoon met je pony starten tussen de pony's en tegelijk met een paard tussen de paarden hoor.
Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord dat het niet mag

Haah wel leuk om te horen!!!
Het zal idd. wel een jaar worden van inplannen!
Maar ja je moet er wat voor over hebben Afbeelding


HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 14:07

CGJ12 schreef:
Het klinkt raar, maar dat moet alijd kunnen!

Als je er geen tijd voor hebt hoor je namelijk niet op het gymnasium thuis.
Als iemand zoveel moeite moet doen (zoveel tijd thuis moet besteden aan het huiswerk) dan zit ie echt 1 of 2 niveaus te hoog.

Rijden dus (en al helemaal als ik die foto van Odes zie...) !!


Bedankt
Ben het met je eens.
Ik maak mijn huiswerk ook gewoon al tijdens (het grootste deel) de les.
Als je gewoon goed oplet in de les is het meer als het halve werk voor een so/rep.

Wat Pervinco zegt is geen antwoord op mijn vraag, haha. Ik ben 13 en hoef dus nog lang niet met mijn pony tussen de paarden.
Het ging mij over een opmerking die Ls_winnetou (zoiets) maakte. Ze zei dat als je eenmaal tussen de paarden had gestart (met een paard neem ik aan) dat je dan niet meerbij de pony's mocht(met een pony). Of ik moet ls_winnetou helemaal verkeerd begrepen hebben Afbeelding
Een tijdje geleden stond er ook een meisje in de P&S die en een paard uitbracht en een pony.
Dus ik denk dat ik ls_winnetou 's opmerking verkeerd heb opgevat Afbeelding

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 16:26

Leuk om te lezen, bedankt voor jullie reacties

Laui! schreef:
Wij hebben 3 paarden thuis, sinds 3 jaar dan drie. Zo'n 5 jaar geleden ehb ik drie maanden lang 2 paarden volop moeten trainen. Was best te doen eigenlijk. Inmiddels kan mijn zusje ook aardig rijden, maar 3 jaar geleden heb ik ook een paar weken lang 3 paarden volop moeten trainen. En dat naast een VWO opleiding (eerste was 3 VWO en laatste keer was 5 VWO dacht ik). Het was wel te doen. Enige voorwaarde was dat iemand anders uitmestte zodat ik alleen hoefde te rijden.
Gewoon kijken hoe het gaat, je hoeft een paard namelijk niet elke dag te trainen vaak, dus op moeilijke dagen kun je er gewoon eentje vrijaf geven. Dat deed ik tenminste en dan in het weekend drie paarden achter elkaar naar het bos voor een wat langere rit oid. Het gekke is dat ik nu eigenlijk niet meer weet hoe ik het deed, alleen maar dat ik m'n VWO in de 6 jaar netjes gehaald heb!


haah, leuk om te lezen.
Mijn vader mest of ik mest 's morgens vroeg uit en dan 's avonds mijn vader weer, dus dat word niet zo'n probleem Afbeelding

Ik denk ook idd dat als ik een keer een moeilijke dag heb met de volgende dag 2 rep's ofzo dat ik er dan 1 vrij geef.
Gewoon een beetje improviseren, dan zal het vast wel lukken.
Ik leer gelukkig makkelijk en neem snel dingen op Afbeelding dus dat scheelt weer.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 17:45

yvetje schreef:
Ik doe atheneum 5 nog een keer, omdat ik het vorig jaar niet heb gered, maar dat was niet omdat ik te weinig tijd had ofzo. Een vriendin gaat nu naar de examenklas en die rijd met 4 pony's wedstrijden en die heeft dit jaar wel gehaald. Gym2 is helemaal wel te doen en als het echt niet gaat en school lijd eronden, dan kan je altijd nog zeggen dat je ermee stopt. Ik zal sowieso voor de eerste gaan en de tweede alleen een keertje als je tante het echt niet meer bijbeent. Maar die zal ik er niet bijnemen om elke dag te doen. Mocht je tante Odes (of de ferro) willen verkopen, dan houd ik me aabevolen Haha! Veel suc6 met het maken van de juiste keuze.


hihi ok Afbeelding
Bedankt, wat jij typt zo denk ik er zelf ook over!
Ik moet eerst maar eens zien of 1 erbij goed te doen is dan kan ik de andere er altijd nog bij gaan rijden.
Die vriendin van jou, rijd ze die pony's zelf ook elke dag of heeft ze een lief broertje of zusje die ze wel eens wil rijden ?AfbeeldingAfbeelding

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 18:44

DePennyBitch schreef:
Ik vind het een hele leuke kans voor je! Je moet alleen heel erg goed bij jezelf gaan afvragen OF je het er voor over hebt en OF je het ook op langere termijn allemaal kunt gaan redden. Mijn bescheiden mening zegt al dat je niet voor niks op het gym zit, daar zitten over het algemeen best heel pientere leerlingen die uit zichzelf al vaak een goede planning hebben qua school, dus ik denk dat je het wel zult redden. Vanuit mijn ervaring als lerares vroeger denk ik dat ik genoeg gezien heb om dat te beoordelen.
Dus als je er helemaal achter staat zou ik zeggen:doen! een geweldige kans en je zult er heel veel van leren!!!!


Bedankt!
Ik wil het ook echt heel graag, en omdat ik het leuk vind én omdat ik veel van leer natuurlijk Afbeelding!
Ik zal er wel wat dingen voor moeten inleveren zoals 's avonds wat op msn en het bokken zal ook wel minder worden.
Maar dat heb ik zeker voor over Afbeelding




En lenn toch bedankt voor je reactie Afbeelding!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 18:49

DePennyBitch"]
[quote="LMsWinnetou"][quote="DePennyBitch schreef:
Ik vind het een hele leuke kans voor je! Je moet alleen heel erg goed bij jezelf gaan afvragen OF je het er voor over hebt en OF je het ook op langere termijn allemaal kunt gaan redden. Mijn bescheiden mening zegt al dat je niet voor niks op het gym zit, daar zitten over het algemeen best heel pientere leerlingen die uit zichzelf al vaak een goede planning hebben qua school, dus ik denk dat je het wel zult redden. Vanuit mijn ervaring als lerares vroeger denk ik dat ik genoeg gezien heb om dat te beoordelen.
Dus als je er helemaal achter staat zou ik zeggen:doen! een geweldige kans en je zult er heel veel van leren!!!!


Sorry, even heel offtopic, maar heb jij op een gymnasium lesgegeven?
[/quote]

Nou, very off-topic terug dan maar: Nee, dat heb ik niet, maar tijdens mijn stage(s) heb ik daar wel te maken mee gehad. Over het algemeen zijn de gym-leerlingen heel goed in plannen en hebben veel neven-activiteiten. Vandaar dat ik gerust durf te stellen dat horse-fan het wel aan zal kunnen, ze heeft immers al twee ponies te rijden en dat kost ook veel tijd. Mijn ervaring is dat 2 of 3 paarden niet meer uitmaakt.
[/quote]

bedankt,
Ik rijd momenteel 'maar' 1 pony de andere word ingereden (niet voor mij maar voor mijn zusje Afbeelding).
Word tevens wel ingereden door mij maar dat is meer een vakantie activiteit Afbeelding

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 15:26

Heel erg bedankt.
Sinds gister ben ik al begonnenAfbeelding.
Mijn tante vind iedere dag 2 paarden toch een beetje te zwaar worden dus rijd ik odes en mijn tante de ferro.
We zijn nu ook van plan om af en toe dan eens een dagje te ruilen ofzo of dat ik de ferro erbij pak Afbeelding.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 13:34

hahahah neej die vergeet ik niet hoorAfbeelding
Bedankt nog voor je leuke reacties!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers