met vliegendeken in weiland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samba
Berichten: 400
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: sassenheim

met vliegendeken in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 17:33

kan ik mijn paard met vliegendeken op ( met dekensingels) in het weiland laten staan.
Meningen zijn verdeelt hier over. Sommige vinden de kans te groot dat ze kunnen blijven haken ofzo. Als je zo gaat denken kan je geen stap meer buiten de deur doen want er kan altijd iets gebeuren.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening want ik weet niet meer wat ik moet doen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:36

Het kan wel.. mits je een singel en bilkoorden hebt want anders zakt het af als ze gaan rennen, rollen etc. Ik heb het zelf wel eens gedaan maar mijn deken zag eruit als een dweil toen ik Omar uit het land ging halen.. hij zag er zelf uit als een zwijn Bloos! Ik doe het nu maar niet meer omdat ik het idee heb dat hij liever in zijn 'nakie' staat en toch niet echt gestoken wordt (heeft maar 1 bultje). Er zijn paarden bij ons die niet zonder vliegendeken het land op kunnen en echt een soort van pyama hebben omdat ze last van staart/maneneczeem hebben.

samba
Berichten: 400
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: sassenheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 17:39

ik geloof dat ik een beginnersfout heb gemaakt.
te truttig met je paard om gaan

ik heb nooit bultjes ontdekt bij m'n paard
ben bang dat die deken waarschijnlijk niet nodig is

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:02

die deken is niet alleen voor de muggen maar ook voor de vliegen, daarom de naam vliegendeken. de meeste vliegen geven geen sporen af maar je paard ondervindt er wel degelijk last van. mijn paard staat nu op de wei en met zonnig weer zit hij helemaal onder de vliegen wat hij heel vervelend vind. de vliegen gaan ook in de ogen zitten. de knoflook werkt niet, de anti vliegenmiddel werkt niet, ik vind dat je dan tenminste een deken of een frontrie moet gaan proberen. ik denk dat je zelf ook gek wordt van al dat gevlieg om je heen.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:10

Ik heb voor Veerle gister een vliegendeken besteld (de weaterbeeta softmesh combo). Ze heeft geen bultjes, maar ze heeft wel onwijs last van de vliegen en dazen. Volgens mij laten dazen geen bultjes achter? Want het zit helemaal vol met dazen op de wei, en het enige wat te zien is als ze net geprikt is is bloed.
Ze word er goed chagrijnig van als ik iets met haar wil doen en er zitten constant dazen. Ook schuurt ze sinds ze op deze wei staat, dus ik hoop eigelijk met deze vliegendeken daar ook van af te zijn.
Geen idee hoe het zal gaan, ben er zelf min. 1 keer per dag, de laatste tijd zelfs vaak ook eind van de middag/avond nog even. Dus dan controleer ik wel hoe het gaat, en wanneer ze hem net heeft ga ik gewoon wat vaker langs, om te zien hoe ze er mee om gaat.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:13

Ik heb afgelopen week de nieuwe versie Bucas gekocht, werkt perfect in de wei en op stal.
de vliegendekens als bijvoorbeeld bucas, weatherbeeta, rambo enz, kunnen de paarden gewoon mee de wei in!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:19

Laten jullie de deken eigelijk snachts ook om of doen jullie sochtends op en savonds af?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:47

Ik heb hem nu 's nachts ook op, aangezien bij ons op stal er erg veel vliegen zitten... maar geen tot nauwelijks vliegen = bij mij geen deken.