Ervaringen met het Correctiebit K&K?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Ervaringen met het Correctiebit K&K?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 21:03

Mijn zusje haar Tinker Kila heeft problemen met een gewoon bit (zowel gebroken als ongebroken trensen). Ze gooit constant haar tong over het bit en haar tong zit soms meer naast haar mond dan erin.. Tong uitsteken . Daarnaast heeft ze ook de gewoonte om bij buitenritten erg vlot door te willen lopen, en dan pas bij erg strenge ophoudingen te reageren. Ze heeft ook een tijdje met een korte Hackemore gereden, daarbij hield ze haar mond wel mooi stil maar ze liep daar ook doorheen buiten.

Nou heeft ze dit bit op de site van Divoza gezien, met deze omschrijving:
Afbeelding
Voor paarden die de gewoonte hebben het bit vast te pakken, de zogenaamde pullers, of paarden die regelmatig de tong over het bit brengen, is dit Argentaan bit een uitkomst. Ook zeer heftige paarden worden prima gecorrigeerd. De druk van het bit wordt uitstekend over de tong en de lagen verdeeld.
€ 63.99

Alleen het prijskaartje is wat aan de hoge kant om zo maar even uit te proberen...

Dusss de vraag, wie heeft er ervaring met dit bit? Of soortgelijke?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:52

Ik zou zeggen probeer de zoek functie eens, want er is al veel over geschreven Lachen
Ook door mij, ik heb er iig een positieve ervaring mee!
Laatst bijgewerkt door Antoinette op 30-07-03 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:11

Hoewel ik er absoluut niet van houd om er een hele bittenwinkel op na te houden heb ik met dit bit veel resultaat gehad bij mijn vroegere fjordenmerrie.
Deze merrie draaide helemaal door als ze door vliegen, dazen of muggen werd belaagd en was dan niet meer goed te controleren.
Met dit bit ging het een stuk beter en in combinatie met de nodige antivliegen sprays kon ik haar weer redelijk ontspannen buitenrijden.
Doordat ze zich ook niet meer zo opwond zweette ze minder en ging het allemaal een stuk gemakkelijker.
Of het ook werkt bij de tong over het bit weet ik niet uit eigen ervaring.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:36

Mijn paard heb ik ook een tijdje met dit bit gereden, hij gooide zijn tong over het bit heen. Na een aantal weken met dit bit, was het probleem verholpen en heb ik het bit niet meer nodig gehad.
Im en ik hadden last van een aanleuningsprobleem.

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:27

Heb ook een poosje met dit bit gereden heeft super geholpen bij mijn fjord (hij is weer stuurbaar en weer te stoppen). Ik rij nu alleen nog met dit bit als hij extreem vervelend is.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 07:39

Ik rij er ook mee bij Irish en dit is idd het enige bit waarbij draakje haar tong er niet overheen kan brengen. verder heb ik het gevoel dat ze dit bit fijner vindt omdat het niet gebroken is.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:09

Ik heb er 1 liggen, maar gebruik hem nooit. Ik heb hem aangeschaft voor het springen, omdat Flair dan zo heftig was. Maar ze is nu zo rustig met springen dat ik hem dus nooit nodig heb gehad, dus ik blijf haar dan gewoon rijden met mijn kk ultra dubbelgebroken.

Ik heb er 1 keer mee gedressuurt en dat vond ik niks, ik word er zo voorzichtig van dat ik geen contact meer heb.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:55

Heb ook 2keer met zo'n bit gereden bij een fjordenmerrie. Deze nam het bit eigenlijk niet op, ze ging er juist lekker op hangen. Ze liep daarna met een dubbelgebroken trensje wel weer super. Ken alleen ook een fjord die er echt super mee liep!! Kortom probeer het uit. Zoek iemand in je omgeving die zo'n bit heeft en vraag of je die een keer mag proberen....zo heb ik het ook gedaan, want inderdaad er zit een flinke prijs aan en als het niet werkt!....

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:23

Ik heb dit bitje al jaren, ik gebruikte hem met mijn oude pony. Hij werkt echt heel goed (je moet er alleen niet mee gaan zagen). Het heeft wat meer druk op de tong en minder op de lagen waardoor je ook een andere aanleuning krijgt waar veel paarden goed op reageren.
Het werkt wat scherper in zodat je net iets meer te vertellen hebt!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:16

Ik rijd hier ook mijn 6-jarige ruin weleens mee, om het bekende probleem van de tong.
Ga niet met zo'n bit er alleen maar aan hangen en geen been, zoals bij elk bit, dan trek je hem wel in de krul misschien, maar gaat ie flink achter de hand lopen etc en na verloop van tijd wordt het toch niets, maar dat geld voor elk bit. Goed naar de hand toe blijven rijden, dan heb je ook kans dat je later weer met een gewoon bit kunt rijden.

Vind dit overigens GEEN scherp bit, mits de ruiter rustig is met zijn hand, eerder een zacht bit! Werkt ook zacht in op de lagen.

nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:41

Ik vind dat Franske gelijk heeft wbt het bit, het bit is niet scherp maar werkt meer "gedwongen in " zo noem ik het dan maar.
Dus als je blijft vasthouden dan krijg je grote problemen!
Ik rijdt zelf ook met dit bit en waarom ik het zo fijn vind is omdat je er snel mee in kunt werken.
wat ik wel merk is dat het paard ook het bit moet aanemen als dat al niet is dan lijkt me in jou geval dat er geen enkel bit is wat je probleem oplost.
Hopelijk weet je wel waar je mee bezig bent als je dit soort bitten gaat gebruiken
En probeer er eerst een te lenen want ze zijn heel duur

nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:38

is zo`n bitje met tonglepel niks dan?

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:10

Ik heb het bit ook gebruikt voor mijn Tinker, hij gooide ook zijn tong over het bit, en wilde nog wel eens doordrammen. Ik vond het een fijn bit, je hebt net iets meer te vertellen en hun tong krijgen ze er niet overheen.
Ik heb gemerkt dat paarden er over het algemeen wel goed op reageren.

Het is trouwens geen heel scherp bit, het ligt in principe juist prettig in de mond door de vorm van het bit, het is naar de mond gevormd en het is breed en plat. Komt het paard echter tegen de hand in dan kantelt het als het ware, waardoor de smalle kant op de tong en lagen drukt, zodra het paard weer normaal loopt komt het bit weer in de goede positie.