verzorgsters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 17:49

Heb hier al eerder wat frustraties over mijn verzorgster (van hon) gezet, Het is een poosje goed gegaan, en dat gaat het op zich nog steeds wel, maar, er is een maar....

Ze doen keurig wat ze horen te doen, poetsen hon, rijden/longeren, zetten haar in de wei, en mesten de stal uit. Maar hier houdt het ook bij op. Er komt niks uit.
Vroeger was ik uren met mijn verzorgpony's aan het tutten, vlechtjes maken, wassen, etc etc.
Maar dat hebben hun totaal niet.
Ik heb zelfs het idee dat als ik hon morgen zou verkopen, dat ze het niet eens erg zouden vinden. Ga zowiezo met ze om de tafel zitten als ze terug zijn van vakantie.
Bijkomend probleem is dat ze te groot beginnen te worden. De oudste weegt niks, maar kan mee lopen, de jongste is letterlijk een boom van een meid, ondanks dat ze nog maar 10 is, en ik denk eigenlijk dat ze te z3waar begint te worden.

Ik zou eventueel een ander meisje op het oog hebben, ze is nog maar 5 of 6, maar woont vlak bij de manege, en zou dan met haar moeder komen. Voor zo'n meisje is Hon een hele leuke leerpony. En haar moeder blijft er natuurlijk ten alle tijden bij (kan ook goed met de moeder overweg)
Tja, ik weet niet goed wat ik moet, aangezien ik steeds weer zeg van, ik kijk het nog even aan, en er steeds weer tegen aan loop dat het niet helemaal naar wens gaat

Huidige verzorgsters zijn trouwens 15 en 10


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 23:07

de jongste komt minder uit dan de oudste, maarja, ik kom tegenwoordig vaak op de manege, 'smiddags, op dagen dat hun er zijn, en dan staat hon nog binnen.
Lijkt me als je een verzorgpony hebt, dat je die als 1e buiten zet, toch?
Tuurlijk, ze zijn jong, tuurlijk mogen ze fouten maken, daar gaat het me ook niet om. Ik mis gewoon wat, maar kan niet goed uitleggen wat.
Hoe het gaat: Ze pakken hon uit de stal of wei, poetsen haar (normaal, niet mega uitgebreid ofzo), zadelen op, rijden, zadelen af, spuiten haar eventueel af, zetten haar op stal/wei, mesten uit. Maar geen lekker geklets met haar, zelden een kroel, tijdens het rijden ook niet...
Misschien verwacht ik gewoon te veel

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 20:57

Sonja"]
[quote="stef schreef:
maar, er is een maar....

** Die zal er ook altijd blijven Knipoog Daar ben je paardeneigenaar voor Haha!

Vroeger was ik uren met mijn verzorgpony's aan het tutten, vlechtjes maken, wassen, etc etc.
Maar dat hebben hun totaal niet.

(Hoewel ik eerlijk gezegd ook zou verwachten dat zo'n pony om te haverklap met matjes, staartjes en weet ik wat allemaal voor gekkigheid zou staan, want de MEESTE kinderen vinden dat nou eenmaal leuk)
Precies, dat bedoel ik dus, het gaat me er niet om dat hon beweging krijgt (kan ik zelf ook dmv longeren, wandelen, fietsen etc) maar juist om de aandacht, het gefrut, dat vind hon Heerlijk!!!

Ga zowiezo met ze om de tafel zitten als ze terug zijn van vakantie.

** Tip: Maak er een Honeyfeestje van, met blikjes limo en spekjes. Kijk wie het leukste Honey-verhaal heeft meegemaakt, wie de gekste streken van haar kan noemen etc etc en maak het heel langzaam aan wat serieuzer. Wedden dat je d'r dan veel meer uitkrijgt als dat je "een gesprek" gaat voeren? (Dan worden ze alleen maar nerveus en klappen ze waarschijnlijk dicht)
misschien wel leuk idee, wordt zowiezo op de manege natuurlijk, in de nieuwe kantine JIPPIE!!! Haha!

Bijkomend probleem is dat ze te groot beginnen te worden. De oudste weegt niks, maar kan mee lopen,

** Nou en? Tot een jaar geleden reed je zelf ook op Hon, en jij kon ook zelf remmen Cool
Klopt, maar ik reed voornamelijk buiten, 1 bak mogen ze van mij al niet in rijden omdat die te zwaar is voor hon, naar buiten mogen ze niet
de jongste is letterlijk een boom van een meid, ondanks dat ze nog maar 10 is, en ik denk eigenlijk dat ze te z3waar begint te worden.

** Een meidje van 10 die zwaarder is dan jijzelf? Ehhhhhhhh wat eten die thuis dan Verward
geen idee, maar toen ze zich "aanmelde" om hon te verzorgen dacht ik dat ze 13 was, ze bleek toen 9 te zijn

Ik zou eventueel een ander meisje op het oog hebben,

** Even eerlijk zeggen: is dat misschien de reden dat je nu zoveel twijfels hebt over die andere meiden? Omdat je dit meidje misschien leuker/beter lijkt? In dat geval: onthou dat het gras bij de buurman altijd groener is....
nee, geen rede toe, maar ik heb wel zitten brainstormen, wat zijn de mogelijkheden als die meiden stoppen, ik vind kim (dat meisje dus) nog erg jong, maar aan de andere kant, onder begleiding van haar moeder, en hon is echt gek op kids, maarja, aan de andere kant vind ik het wel een hele grote verantwoording, zo'n kleinte

Tja, ik weet niet goed wat ik moet, aangezien ik steeds weer zeg van, ik kijk het nog even aan, en er steeds weer tegen aan loop dat het niet helemaal naar wens gaat

** Welcome to the horseworld.... Niemand doet het zo goed als jij zelf, zo zijn wij paardeneigenaren nou eenmaal, wij zijn walchelijk Cool Haha! Tong uitsteken


Blijft een moeilijke keuze. Daarom even een paar nadenkertjes tussen je eigen quote door. Niet om te sarren, maar gewoon even om jezelf te triggeren....
Succes met je keuze!
[/quote]
tnx

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 22:32

jamey heeft weer een bijrijder inmiddels, alleen is die ook op vakantie Haha!
Heb er wel over zitten denken toen om de oudste door te schuiven naar Jamaica, maar zij is er dus altijd op dagen dat ik er zelf al ben, daarbij leeft zij voor de manege, het is echt HET manege meisje, ze mest uit, voert (op zaterdag) zet pony's buiten of binnen, etc etc, soort van stalhulp zeg maar. Daarnaast heeft ze op de maandag nog een verzorgpaard in een dorp hiernaast. Ze is helemaal weg van een bepaalde manege pony, en daar praat ze honderduit over, zowel irl als in de mail. Het is allemaal Coentje 4-ever en weet ik veel.
Is haar goed recht, maar zelfs in haar top 5 van favoriete paarden/pony's staat hon niet.

Uit een mail: waarom dat ik zo gek ben op Saidjah, Orien, Coentjûh, Olga & Tinka en niet op Hon?
Natuurlijk is Honey ook een lieve Shet, maar this my top 5.
Tja...
Overigens verder niks negatiefs over haar, ze is harstikke aardig en heeft echt hart voor de paarden, maar ik vind het gewoon zo jammer

Verder denk ik niet dat ze zich niet vrij voelen, ze weten dat ze bijna alles met hon mogen, behalve dus de weg op.
Ze doen haar al ruim een jaar, dat maakt het ook moeilijk om ineens te zeggen van bedankt en tot ziens

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 22:34

kleine update, de oudste is terug, de jongste kennelijk ook, maar die heb ik nog niet gezien.
De oudste had ik gemaild om te vragen of ze het leuk vond mee te gaan op show. Leek me harstikke leuk voor haar, ook gelijk als soort van bedankje zeg maar.
Krijg een mail terug: Ik help dan altijd op de manege op zaterdag, en dat vind ik leuker, jah, sorry, maar dit had ik dus echt niet verwacht en valt me heel erg tegen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 114 bezoekers