Vliegenspul, kan dat gaan irriteren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Vliegenspul, kan dat gaan irriteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 16:47

Met andere woorden, zijn er plekken waar je het vooral niet moet spuiten omdat dat gaat irriteren ofzo? Kan me voorstellen dat je dat niet onder het zadel, hoofdstel of peesbeschermers moet doen, of kan dat wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:59

Altijd eerst testen, vliegenspul kan altijd irriteren. Echt heel ernstig zelfs.
Verder alleen goed uitkijken met mond, ogen en bv uier en schacht.
Onder het zadel kan wel, maar heeft geen nut.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 17:01

Ik gebruik nu van die spray die de eigenaren hadden staan en daar reageert ie goed op, tenminste, het gaat niet irriteren ofzo. Maar heb ook niet echt het idee dat het werkt, ik was aan het rijden en Image bleef maar naar die vliegen slaan, terwijl ik toch een dubbele dosis erop had gespoten, ook onder zijn buik. Hij had ook van die gel rond z'n ogen en dat werkte op zich wel goed.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:05

MIjn paard krijgt kale plekken van vliegenspul(maakt nie uit wat) rond der ogen, maar voor derest heeft ze geen irritatie, mijnjaarling krijgt het zelfde vliegenspul op, maar heeft nergens last van

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:38

Het hangt er vanaf welk spul je gebruikt, maar bv Veerust moet je niet onder het tuig gebruiken, want daar krijgen ze kale plekken van en dat irriteert ook. Ik gebruik meestal gewoon citronella verdunt met water, helpt ook niet echt super maar ze zijn er iig weer een uur van de vliegen af.