Hoe voorkom je blaren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Hoe voorkom je blaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 16:59

Ik heb een keer een rit gemaakt van 2 uur op een paard dat trok en daardoor lagen mn ringvingers helemaal open. Sinds die tijd rij ik altijd met handschoenen, en ik merk het gelijk als ik dat niet doe, want dan krijg ik gelijk blaren. Kan het zijn dat mn handen een soort van verslaafd zijn geraakt aan mn handschoenen ofzo?

Ik krijg nu zelfs met handschoenen blaren, is er een manier om die blaren te voorkomen? Om nou iedere keer met pleisters te gaan rijden....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:07

Ik rij ook altijd met handschoenen... kreeg vroeger ook blaren als ik zonder reed.
Tegenwoordig heb ik een paard wat zeer licht in de hand is, maar rij toch met handschoenen, gewoon omdat ik het gewend ben... zonder handschoenen rij ik gelijk niet lekker.
Wat wel heeft geholpen is dat ik tegenwoordig zoiezo al mijn ringen afdoe, scheelt weer.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:15

Als je zelfs met handschoenen nog blaren krijgt, dan is het misschien een puntje om je eigen teugelvoering eens onder de loep te nemen.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 17:17

Nou is dat laatst voor het eerst gebeurd, blaren met handschoenen, maar ik denk dat dat vooral kwam doordat er al een begin zat van blaren. En verder is Image behoorlijk zwaar op de hand, wil ik hem een beetje leuk aan de teugel kunnen rijden dan ben ik redelijk aan het werk met mn handen (niet zagen natuurlijk) maar anders is er gewoon geen reactie.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:20

Tsja ik rij ook altijd met handschoenen. Nu was mijn linkerhandschoen kapot tussen ringvinger en pink. Nergens last van met rijden op mijn eigen paard (licht in de hand, trekt niet).
Op een nogal drukke pony een 2 uurs rit gemaakt en jawel: enorme blaar (au). Ik heb gelijk nieuwe handschoenen gekocht Lachen.
Ik krijg dus alleen blaren als ik een nogal drukke buitenrit heb op die desbetreffende pony.

Kijk ook wanneer je blaren krijgt. Rij je altijd op hetzelfde paard? Wat doe je dan met je handen? Krijg je alleen blaren als je bijvoorbeeld met springteugels rijdt of ook met dressuurteugels.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 17:25

Rij altijd op dezelfde ja, Image. Die is dus redelijk zwaar in de hand, moeilijk aan de teugel te rijden en ik ben nog steeds bezig om het juiste knopje te vinden. En wat doe ik dan met m'n handen, tsja, vooral halve ophoudingen geven links en rechts alleen niet zo licht (ook niet dat zn hoofd heen en weer gaat, dus niet zagen) omdat dat gewoon niet doorkomt. Hij reageert goed op de hulpen alleen heeft dus wat meer hulpen nodig dan een gewone, gevoelige pony. Dus veel halve ophoudingen en ontspannen (voor zover mogelijk natuurlijk), alleen dan gaat ie dus op mn handen hangen. Als ik dan drijf gaat ie weer omhoog en kan ik weer overnieuw beginnen, ben dus redelijk veel bezig met mn handen.

Ik heb met dressuurteugels en springteugels hetzelfde probleem, met springteugels nog iets erger.

Is moeilijk uit te leggen, hoop dat het toch nog een beetje duidelijk overkomt...