Nieuw Passierzadel....van € 1.300 voor € 1.095

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Nieuw Passierzadel....van € 1.300 voor € 1.095

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 19:51

Wij zijn vandaag bij een ruitersportzaak wezen kijken voor een passend zadel voor Koko.

Nu bood de verkoper een Passierzadel aan voor € 1.095 (normaal is hij rond de € 1.300)
Nu vind ik dit best goedkoop voor een nieuw Passierzadel, en ik ben eigenlijk vergeten welk type zadel dit is..

Heeft iemand dit "goedkopere" Passier zadel of wie weet welk type dit is?

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 11:30

Volgens mij is het zadel type Lenox?
Is er niemand die ervaring heeft met dit type zadel van Passier??

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:36

Afbeelding
Dat is het zadel.

Das Modell LENOX wird mit einem Kunststoff-Sattelbaum gefertigt. Sitz und Knielage sind aus SCHORNA Leder. Neben den bewährten Schenkelpauschen hat dieser Sattel ein variables Strippensystem, d.h. die 70 cm Strippen sind mit zwei Satz Löchern versehen, die es dem Reiter freistellen, mit einem langen oder kurzen Sattelgurt zu reiten. Das Sattelkissen hat serienmäßig einen Kissenkeil.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:45

Het nadeel van een kunststof boom is dat deze nooit aangepast zou kunnen worden.
Dit type zadel ken ik niet. Ik heb een Grand Gilbert die ik wel helemaal super vind zitten.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 11:51

Kitty schreef:
Het nadeel van een kunststof boom is dat deze nooit aangepast zou kunnen worden.
Dit type zadel ken ik niet. Ik heb een Grand Gilbert die ik wel helemaal super vind zitten.


Maar dit zadel kan toch wel gewoon opgevuld worden?

Ik heb zelf nog nooit op een Passier GG gereden, maar die Passier Lenox zat wel lekker, nu alleen nog op ons paard passen en ermee rijden want dat voelt toch wel anders dan alleen even zitten!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:52

De kunstof boom in mijn Kieffertje kan volgens mij prima aangepast worden... Maar of dit bij deze Passier ook het geval is?

Volgens mij heb ik hem even op mijn paard gehad toen ik zadels aan het passen was, maar het zadel lag echt voor geen meter. Paardje was toen nog smaller.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 11:57

A.s. donderdag komen ze een aantal zadels passen, waaronder dus deze Passier, een kavalkade (zat nog lekkerder dan die Passier) een Lemetex Cresta (vond ik niet echt lekker zitten), een Kentaur (zit ook wel lekker) en nog een paar andere zadels

Waarvoor zou een boom aangepast moeten worden?? (sorry ben blont)

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:59

Oh, hier heb ik ook op gezeten tijdens mijn zoektocht naar een dressuurzadel. Ik vond het een vreselijk ding, heel plat en heeft volgens mij geen keilkussen om op te vullen. Verder heb je helemaal geen speling in de boombreedte.
Ik heb Daaleman maar weer gebeld om weer een zadeltje aan te meten, daar word ik waarschijnlijk wel blij van!