verharen jullie paarden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

verharen jullie paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 23:36

Heey,

Bij ons op stal en ook obelix verharen ze allemaal wat,niet veel maar goed toch komt er wat meer haar van af als normaal..

Nu hoorde ik dat dat komt omdat ze nieuw haar aanmaken omdat ze het koud hebben??Is dit waar ??is het dan wijs om een regendeken om te doen of?????

Wei helpt me met een antwoord op deze vraag??? Haha!

Alvast mega bedankt OK dan!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:44

Die van mij haarde ook een beetje een paar dagen terug. Het is nu wel over. Kan best hoor, het was ook erg warm ineens. Willen ze de v8 zeker nog dunner hebben ofzo:)

Iedergeval niks om je zorgen over te maken ofzo. Of ze moeten kale plekken krijgen, want dan kan het nog schimmel wezen!

Groetjes BounceBabe

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:45

heeee dat viel me bij mijn paard ook al op , lijkt mij het beste om er niks mee te doen , als ze nu nieuw haar aanmaken omdat ze het koud hebben mooi laten , dan is het lichaam het zelf aan het regelen en dan redden ze zich vaak wel in de natuur is er ook niemand om ze een dekentje om te doen als hij nou ergens heel vatbaar voor is misschien wel , maar het is nog steeds zomer hoor .moeten ze toch wel tegen kunnen lijkt mij

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:50

doet die van mij ook idd, niets aan doen joh, ze willen die haren juist kwijt omdat het warm is. Niet voor elk wissewasje een deken...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:03

Nico en lucky begonnen een 1/2 weken geleden ook weer te verharen. Precies in de periode dat het toen zo warm was. Geen deken opdoen, krijgt ie het alleenmaar nog warmer van. Lachen

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:26

ja de mijne verharen ook
allemaal ukkiepukkie haartjes die lekker kriebel Tong uitsteken

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:41

Mijn pony's beginnen altijd de 2e week van juli te verharen en de 2e week van januari. Niet door temperatuurverschillen maar omdat de dagen korter/langer worden.
Ze krijgen nu hun wintervacht, maar lijkt of het pas echt langer wordt zodra het echt koud wordt. Voorlopig krijgen ze nu eerst nog een mooi glanzend vachtje.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:54

Nu al hun wintervacht? Hij is net volledig in de zomervacht! Passion is ook aan het verharen en niet zo'n beetje..
Oh nee dan krijg ik dalik weer zo'n pony die constant onder de modder zit enzo Knipoog

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:28

mick is nu ook alweer aan het verhalen, dit jaar heb ik besloten hem van de winter voor de eerste keer onder een deken te zetten zodat hij niet zo'n enorme vacht meer krijgt..
Maar voorlopig blijft hij nog lekker in z'n blootje staan

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 09:28

The_Lady_Of_Rage schreef:
doet die van mij ook idd, niets aan doen joh, ze willen die haren juist kwijt omdat het warm is. Niet voor elk wissewasje een deken...


Was ik ook niet van plan hoor Haha! Maar wilde weten hoe jullie erover dachten...Ik ben al helemaal geen deken mens..Ik moet zelfs mn winterdeken nog van stal meenemen omdat hij nog gewassen moet,terwijl iedereen hier hem al schoon klaar heeft liggen,bij wijze van... Schijnheilig *LOL* Maar iig bedankt voor jullie antwoorden OK dan!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 07:50

San stond van de winter heel kort in zijn haar, toen ze naar buiten gingen waren alle paarden in hun zomervacht en hij begon juist weer meer vacht te ontwikkelen. Tot 2 weken terug was hij steeds aan het haren. Ik geef hem nu lijnzaadolie door zijn voer en ik moet zeggen dat het haren na een week over is .. En hij er mooi dun in het haar bij staat.