favoriet fluidïum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

favoriet fluidïum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 10:58

Ik heb een vraagje over dit middel.

Het kan als massage worden gebruikt bij stijve/pijnlijke spieren. Dus het lijkt me dat het middel dan warm wordt, dat is meestal gebruikelijk bij goedjes voor massage.

Maar ik hoorde dat dit ook als cooling down kan worden gebruikt. I.p.v. afspoelen en i.p.v. cooling gels.

Nu vraag ik me af hoe dit kan.
Hoe kan één en hetzelfde middel nu warm en koud tegelijk worden?

Kan iemand me dit uitleggen???

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 11:38

Niemand???
Misschien wel meer info over het gebruik van cooling gels?
Halen jullie die er na een kwartier weer vanaf met water of laten jullie het gewoon zitten???

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:53

hoi ik gebruik dat spul kortweg fluid genaamd ook zeer regelmatig. idd wat je zegt het voor de cooling down en de warming up. ik gebruik het altijd voor de cooling down. eerst het paard afspuiten en het zweet weg wassen en daarna spuit ik het onverdund over zijn rug en hals. let op gebruik niet te veel vwant dan krijg je blaren. goed masseren en na een kwartier was ik het er weer af. ik sop mijn paard er ook regelmatig mee af na het rijden. dan natuurlijk met water verdunnen. van een dierenarts weet ik dat er flink wat menthol in de coolingsgels moet zitten wil het echt afkoelen. de meeste gels hebben deze hoeveelheid menthol echter niet. ervaring met coolingsgels heb ik niet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 11:55

Coolinggels helpen niet denderend, dat weet ik, maar het is voldoende voor een kwartier.
Nadeel is wel dat in sommige coolinggels ingrediënten zitten die door het bloed worden opgenomen en die op de dopinglijst staan.

Afspuiten heeft pas echt nut als je het tien minuten per been doet, dus dat vind ik te lang.
Ik wil naast het uitstappen graag nog wat extra koelen, maar ik vind het zo vaag dat een product voor warming up en voor cooling down is.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 21:28

Toch nog een schopje?
Weet dan niemand dit????

Krijg zelf een vermoeden dat de kampfer het geheel warm maakt in den beginne, en dat het afkoelt door de mint die erin verwerkt is!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:58

ik weet niet hoe het zit maar ik weet wel dat het lekker spul is
gebruikte het op stage ook nog al eens voor mezelf, bij spierpijn
mmm heerlijk

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:40

Wilde gok: het stimuleert de bloedsomloop en dat is goed voor zowel warming-up als cooling-down.

Warming up: Stimulatie van de bloedsomloop zorgt dat er meer zuurstof naar de spieren gaat, zodat deze 'opgewarmd' worden.

Cooling down: Stimulatie van de bloedsomloop om warmte kwijt te raken.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 08:24

Raar eigenlijk.. dat veel mensen het gebruiken maar er niet bij stilstaan. Ik vind het zo vaag omdat opwarmen of afkoelen echt 2 verschillende dingen zijn en het zit toch in 1 middel...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:49

als je dat spul op jezelf smeert, dan word het eerst koud en even later word het warm....... dus dat is de reden dat het de bloedsomloop stimuleert..van koud naar warm!
hoe dat spul het doet is mij een raadsel, nooit eg bij stilgestaan(als je overal de diepe waarheid achter moest zoeken ,pffff ) ik weet iig dat er voor mensen soortgelijk spul bestaat, word veel door sporters gebruikt.
en die F.F. is eik de goedkope versie van cole's liniment