Schrik op tijdelijk paddockje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Schrik op tijdelijk paddockje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 09:18

Volgende week ga ik voor het eerst naar een wedstrijd waar ik een dag van tevoren al naar het terrein ga, omdat ik anders in de knoei kom met reistijd (érg vroeg opstaan en het idee dat het niet eerlijk is voor m'n paard: op 1 dag 2x 125 km trailer en dan ook nog een endurance-rit lopen).

De "overnachters" mogen op het terrein een paddockje uitzetten voor het paard, een stal huren vond ik geen optie: mijn paard staat de hele zomer dag en nacht buiten, dan laat ik haar niet de nacht voor zo'n rit "opstijven" in een box. Nou heb ik al leuk van die plastic palen gekocht (1,6 meter hoog, plastic met een grondpin en een "stijgbeugel" om ze stevig in de grond de piepen) en een rol schriklint komt er ook, al moest ik wel even slikken toen ik zag wat dat kostte.

Nou heeft mijn pony respect voor het schrikdraad en daarnaast weet ik niet of dit "overnachtingsavontuur" in de toekomst herhaald gaat worden. Het aanschaffen van een schrikapparaat om de boel echt onder stroom te kunnen zetten lijkt me daarom een beetje voorbarig. Daarom ben ik van plan om het schrik maar achterwege te laten, gewoon 3 rijen band spannen en er vanuit gaan dat ze het niet uit gaat proberen.

Hebben jullie hier ervaringen mee? Is het schrik echt nodig op zo'n moment? "Thuis" laat het schrik ook wel eens te wensen over en meestal blijft ze dan ook achter het draadje (1 draadje op borsthoogte) of springt er huizenhoog overheen, op het moment dat een ander paard de hoogte gereduceerd heeft tot een centimeter of 20 (door er fijn overheen te walsen en de paaltjes krom te trekken).

Een lang verhaal, graag jullie commentaar!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:51

Als je drie lagen lint hebt (de hoogste op 150cm ongeveer) en je paard heeft er respect voor, dan kan je het wagen. Die van mij kan ook best achter een 'koud' draadje voor een nacht. Als je een uitbreker hebt is het wat anders... En je zit natuurlijk wel op vreemd terrein, dat wil nog wel eens invloed hebben op je paard...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:59

Wij hebben zo'n tijdelijk paddockje. Gewoon zo'n draagbaar schrikdraadapparaatje kopen. Bij Agradi hebben ze altijd leuke aanbiedingen. Gaat prima.

Succes alvast.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 13:18

Ik snap dat dat prima gaat, maar wat kost zo'n ding? Volgens mij gaat het allemaal de 100 euro ruim te boven en dat voor misschien 1 x een overnachting... Beetje zonde. Zijn die dingen misschien ergens te huur of te leen?