Mag dit???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Mag dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 13:32

Momenteel heb ik al een paar topics lopen met vragen over mijn lease paardje. Nu zit ik helaas toch met een probleem vrees ik. Gister vroeg een meisje van de stoeterij mij of pamela drachtig was. Ik wist hier uiteraard helemaal niks van en vroeg waarom ze dat dacht. Volgens haar waren alle merries pas geleden weer gedekt en Pamela waarschijnlijk ook aangezien zij ook al 2 veulens heeft gehad. Voorlopig zijn het allemaal alleen nog maar geruchten maar uiteraard wil ik vanavond wel graag even weten hoe het nu precies allemaal zit. Ik heb juist mede voor Pam gekozen omdat zij momenteel geen veulen had.

Mijn vraag is nu, mocht het toch zo zijn dat ze drachtig is, kan de eigenaar dit dan zomaar maken? Ik ben momenteel de leaser en ben nergens van op de hoogte, in het contract staat nergens een paragraaf over het eventueel wel of niet laten dekken van een lease paard. Daarbij, als ze al drachtig was voor het contract was getekend, is het dan wel rechtsgeldig aangezien er niks over in het contract staat of iets over gezegt is tegen mij???

En mocht ze nu drachtig zijn, hoelang zou ze dan uit de running zijn wat betreft (intensief) rijden? Zelf heb ik nog nooit gewerkt met een merrie EN veulen dus ik vraag me tevens af of de merrie niet qua gedrag zal veranderen door de komst van een veulen....

Verdrietig Ik ga vanavond zo snel mogelijk praten daar in ieder geval...


MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 14:30

Ik lease haar inderdaad per maand met uiteraard vooruit betaling. De opzegtermijn bedraagt tevens ook een maand. Ik denk zelf niet dat het mag wanneer er van te voren niets is overeengekomen. Ik heb immers getekend voor een paard waar ik wanneer ik ook wil op kan rijden, verzorgen etc.

Eigenlijk had ik dit inderdaad in het contract op moeten nemen maar eerlijk gezegt heb ik hier niet eens aangedacht.... Dat kwam gewoon echt niet bij me op als ik eerlijk ben Scheve mond


MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 15:46

Dat snap ik ikke, het is gewoon dat we dit niet overeengekomen zijn. Moet ik er dan niks van zeggen? Ik dacht het niet, ik betaal hier een hoop geld voor en dan mag je er toch vanuit gaan dat zoiets wel even verteld wordt, dan heb je teminste de keuze om het contract voort te zetten of niet. Enne, ik ben niet van plan om met rechtzaken e.d. te gaan lopen leuren hoor, daar zie ik het nut niet van in. Het gaat me meer om de eerlijheid, en mocht het zo zijn dan heb ik me erg vergist

Citaat:
Doe je dat niet, dan loop je gewoon het risico dat ie haar least aan een ander


So let it be, liever nu als over een half jaar wanneer ik echt aan haar gehecht ben. Scheve mond Ik weet het nog niet eens zeker, misschien is ze helemaal niet drachtig. Maar het lijkt me verstandig dat ik dat in ieder geval zo snel mogelijk te weten kom.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers