kan ruin nog sperma produceren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

kan ruin nog sperma produceren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 17:22

mss voor de meesten een domme vraag: mijn 3 jarige is al een jaar 'ruin', maar de va heeft wel moeite gehad met 1 bijbal aangezien die nog heel diep vanbinnen zat, maar hij verzekerde me dat alles eruit was!

gisteren stond er een merrie hengstig en hij vloog erop af, direct erop, het duurde zelfs vrij lang en het 'spoot' eruit!!!

Is hij wel gecastreerd???

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:48

En man die een Vasectomie ondergaat (is dus het doorsnijden van de zaadleiders) produceerd nog steeds het gewone vocht, maar de zaadcellen ontbreken. Volgens mij is het bij een paard precies zo met die uitzondering dat de teelballen verwijderd worden en bij mensen enkel de "leidingen" ontkoppeld worden Haha!
Even DA bellen zou ik zo zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:49

Een ruin kan geen sperma produceren
Dus in jou geval zou ik dan toch ff de Da laten komen om het na te laten kijken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:49

SB: ik heb idd mijn ruinen nog nooit in alle 8 jaar dat ik ruinen houd 'iets' zien verliezen.
We hebben nu al een paar maandjes (bijna een jaar) een hengst en die maakt er toch een heel feest van. Het verschil is overduidelijk. Een ruin heeft als het goed is geen gevulde balzak meer (hengsten kunnen de ballen ook optrekken overigens). Hoogstens hangt er tussen de benen een klein flubbervelletje, maar het mag duidelijk zijnj dat dat dus absoluut geen bal kán zijn. Daarnaast krijgt een hengst een behoorlijk vervormde penis in opgewonden staat, vlak voor het hoogtepunt zeg maar. Noot: ónze hengst, hoe het met anderen zit weet ik niet. Dat is echt heel goed zichtbaar, daar kan echt niets of niemand omheen. En vervolgens 'spuit' het er nou niet echt uit. Er komt wat vocht uit, maar daar is alles mee gezegd.
Een paard kan met een uitgeschachtte penis wel plassen, en dat hoeft echt geen waterval te zijn. Zou het dat kunnen zijn?
Ook meen ik mij iets te herinneren van de castratie (drie jaar terug alweer), dat een pas gecastreerde hengst een aantal weken niet bij merries mag omdat hij dan nog vruchtbaar is. Een jaar is dus wel erg lang dan. Voor de zekerheid even een second opinion aanvragen, dus naar een ándere DA gaan?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:50

Dat bijvocht wordt geproduceert onder invloed van de ballen. Dus als ie ruin is kan dat echt niet meer! Wat wel kan is dat een pas gecastreerde ruin nog wat zaadcellen in de zaadleider heeft zitten, en dat alle hormonen nog vollop werken. En DAN kan het zelfs nog wel eens zo zijn dat de dekking nog geslaagd is ook. De zaadcellen kunnen er tot een half jaar na de castratie nog zitten. Maar of ie dan ook nog een fatoenlijke dekking kan doen, nee niet na een half jaar.

Laui, mijn hengsten krijgen ook tijdens/na de zaadlozing een hele dikke eikelrand. Net een trompet dan, maar bij hun spuit het er wel echt uit. Dus dat kan wel.

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:45

Citaat:
En man die een Vasectomie ondergaat (is dus het doorsnijden van de zaadleiders) produceerd nog steeds het gewone vocht, maar de zaadcellen ontbreken.


Er is gelukkig voor de menselijke mannen een heel verschil tussen een sterilisatie (vasectomie) en een castratie. Haha!

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:09

Ik heb met mijn ruin hetzelfde geval,DA gebeld en deze heeft bloed afgenomen om te kijken of het geen klophengst is.Hij was al ruin??toen ik hem kocht en ik weet dus ook niet zeker of het goed gedaan is.Je kan geen bal voelen,maar deze kan omhoog geschoten zijn en blijven zitten.
Morgen heb ik als het goed is de uitslag.hopen dat alles goed is anders hebben we volgend jaar twee vreemde kruisingen.Ik heb een tinker en de twee merries die hij verschillende keren heeft besprongen zijn een tuiger en een appeloosa en ze zijn niet van mij OEPS.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:45

Niks aparts hoor, ook bij een ruin komt het sperma er gewoon uit, alleen zitten er geen zaadjes meer in. Meerdere keren gezien dat mijn merrie gedekt is door een ruin en het loopt er inderdaad soms met straaltjes uit. Als die merries drachtig zijn, laten ze zich meestal niet meer dekken, dus als ie meerdere keren gedekt heeft is de kans groot dat het geen resultaat heeft.
Let erop dat ruin en merrie met enige regelmaat worden schoongemaakt, dan hoef je je ook niet druk te maken om ontstekingen en verder, gewoon hun gang laten gaan, niks mis mee.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 03:27

Niets mis mee mja ... (al zou ik het liever niet hebben dat mijn merrie "carwash" is), maar wat ik me afvraag, heeft de ruin daar nog plezier aan Verward

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:43

ikke: waar komt dat vocht dan vandaan? Als de ruin gesteriliseerd/gecastreerd is....

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:48

Een klophengst kan nog wel bevruchten.
Dat is een ruin waarnog een bal van in zijn buik zit. (van buiten niet te zien)
Ik heb een ruin gehad die bij een merrie stond en toen die hengstig was dekte hij de merrie! Na controel bleek het gelukkig geen klophengst. Maar kon wel "dekken". ALs je een klophengst heb moet je die bal nog wel laten weghalen. Het kan namelijk een tumor worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:52

Huh, ikke?
waar komt dat dan vandaan, om het maar ff bij de naam te noemen, zonder ballen?

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:41

runningkawa schreef:
Huh, ikke?
waar komt dat dan vandaan, om het maar ff bij de naam te noemen, zonder ballen?


Zoiets noemen ze bij mensen een prostaat, paarden hebben ook iets soortgelijks. Daar komt dat dus vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:59

ow oke, wist niet dat er zonder die hormonen dat dan nog zo goed functioneerde.
weer wat geleerd

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:01

kijk maar naar iones. die is op zijn 13e weer begonnen met seks. was gestopt rond zijn 7e of zo. en het lijkt erop als alles er op en eraan zit. verwijding van koker en inderdaad, er komt iets uit.... Alleen komen er geen veulentjes van (wat ik stiekum wel jammer vind).

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:09

...........ff aan mijn baas vragen......ROFLOL

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:46

Er zijn paarden waarvan na de castratie de productie van testosteron wordt overgenomen door een klier in de buurt van de nieren. Is geen echt testosteron, maar het heeft de zelfde werking wel. Maar hoe dan ook zijn alle secundaire geslachts klieren inactief bij een ruin. Ze zijn verschrompeld en doen het niet meer.
Bij een klophengst is dit dus anders, maar vruchtbaar is zo'n hengt niet echt. De zaadproductie vind nog even hard plaats, evenals de hormoon productie, alleen wordt het zaad onder een te hoge temp gemaakt, en zijn de zaadcellen dus mismaakt, en hebben de kracht niet om de eindstreep in de merrie te halen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, die schijnen er altijd wel te zijn.
Een ruin die nog dekt is dus hoogst waarschijnlijk 1 van die paarden waarvan de bijnier actief is in hormonen produceren.