Wie heeft er een baan "in de paarden" of dieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Wie heeft er een baan "in de paarden" of dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 18:40

Hallow,
Ik was opzoek naar ervaringen van mensen die "in de paarden" of "in de dieren" werken. Dan met name naar ervaringen van mensen die echt totaal omgeswitcht zijn van een kantoorbaan naar zo`n baan.
Ik zit momenteel een beetje in de knoop met mezelf en wat ik wil. Heb toerisme gestudeerd in Parijs, maar wilde eigenlijk altijd al liever met dieren werken. Heb 2 maal op een stal gewerkt, waarvan er een veel te zwaar was (naar mijn mening, namelijk 6 dagen per week 08.00-23.00 werken), en een andere waar ik het ook zwaar vond en geen tijd had voor mijn eigen paard. Ik weet dat het zwaar is dus. Heb ook 2 maanden stage gelopen bij een dierenkliniek, wat erg beviel, maar omdat ik de opleiding niet had mocht ik niet blijven. Heb verder ook op reisbureaus gewerkt, wat opzich ook wel leuk was, maar verdient heeeeel slecht. Nu werk ik sinds kort bij Fluke, als commercieel medewerker binnendienst. Mag de hele dag engels en Frans praten, en dat is ook wel interessant, maar het product trekt me verder echt niet. Ik vraag me af WAT nu te doen, behalve daar nog sowieso blijven voor het salaris enzo. Het is heel moeilijk om weer een opleiding te gaan doen omdat ik fulltime moet werken voor het huis en paard en auto te betalen. Bij de opleiding dierenartsassistente vragen ze om een groot aantal praktijkdagen, dat kan je natuurlijk bij geen een werkgever aankaarten. Als ik nu toch weer op een stal zou werken, weet ik eigenlijk al dat het zwaar word, en slecht betaald is.... Kan iemand helpen???? Scheve mond Verward

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:44

Dit is bizar ik zit sinds een weekje te malen in mijn hoofd..
of dit nu alles is wat ik wil kwa carriere.
ik denk dus dat ik uit gekeken ben op mijn baan maar wat
moet ik dan gaan doen..??

hoeft niet perse met paarden ofzo
maar gewoon totaal wat anders maar ik weet ook niets anders
ben het zooo spuugzat die kantoorbaan!!

misschien ben ik wel toe aan vakantie (over 2 dagen jippy)
maar ik zou ook iets totaal anders willen doen wat ik nu doe!!

heel veel succes ermee je komt er wel uit ik ook hoop ik zucht,,,

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 18:50

Hey Mango, jij ook succes dan! Misschien moeten we maar samen een stoeterij beginnen ofzo... Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:59

Ja lijkt me een goed plan doen we jou lievelingsras en die
van mij kruisen hahahaha

stom he heb gewoon een werkdipje denk ik zou zooo graag iets anders willen iets leuks maar ik heb een paar van die tests gedaan
op internet maar echt duidelijk zijn ze niet dat is wel jammer
en terug naar school gaan kan niet want ook ik heb een huis/auto en paard oja ook een vriend moet ik ook rekening mee houden dus ik
kan niet ineens mijn baan opzeggen!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 19:01

We zitten dus in het zelfde schuitje... Huilen

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:03

ja drama
leuk paardje heb je trouwens
en je hebt nog bijna dezelfde katten als ik ook een rooie en een zwarte
hihiihiih grappig

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:28

Mag ik meedoen?? Ik doe SPW activiteitenbegeleiding maar wil liever iets met dieren doen! Ik heb trouwens wel geluk dat ik op een dierenweide (er word gewerkt met verstandelijk gehandicapten!)stage mag lopen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:33

Ik heb in de paarden gewerkt, hartstikke veel geleerd en ook een leuke tijd gehad, maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik niet voor een baas in de paarden wil werken. Ik zou wel ooit iets voor mezelf willen. Maar je werkt je helemaal kapot, het is nooit goed wat je doet en je verdient ook nog eens niets.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 19:34

Dat klopt ja.... dus wat is de oplossing? Geen idee! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:50

Ik ben hondengeleider bij de politie en dat bevalt me erg goed.
Ik ben niet voor de honden bij de politie gegaan, het politiewerk zelf sprak me erg aan.
Wel heb ik vanaf het begin aangegeven dat ik graag bij de M.E wilde en graag hondengeleider wilde worden.
Direct toen ik van de opleiding af kwam kon ik bij de M.E en vorig jaar kwam er een vacature hondengeleider vrij waar ik op gesolliciteerd heb.
"Vroeger" heb ik ook in de paarden gewerkt maar dat beviel erg slecht, veel werken en weinig verdienen vind ik een slechte combi in een baan Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:51

Ik heb psychologie gestudeerd en ben daarna in de paarden gegaan. Ik heb gewoon vaste werktijden (8.30-18.00) en verdien nog niet zo heel slecht. Ik weet ook wel dat het vaak anders is maar ik zou zeggen blijf gewoon je ogen open houden wat betreft een leuke, aardig betalende paardenbaan, en blijf ondertussen bij het bedrijf (of iets dergelijks) waar je nu bent.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:34

Jura schreef:
Ik heb in de paarden gewerkt, hartstikke veel geleerd en ook een leuke tijd gehad, maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik niet voor een baas in de paarden wil werken. Ik zou wel ooit iets voor mezelf willen. Maar je werkt je helemaal kapot, het is nooit goed wat je doet en je verdient ook nog eens niets.


Dit is ook precies mijn ervaring!!
Ik zit nu weer fulltime op school en werk nu in de vakantie fulltime op kantoor. In de winter is kantoor wel lekker hoor! Haha! Waarschijnlijk ik wil toch eigenlijk wel weer wat meer in de paarden, ooit. Maar dan alleen voor mezelf en een paar paarden.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 21:11

Ik had zelf ook al aan Bereden Politie gedacht, maar dan moet je eerst al een aantal jaar agent zijn, en ik weet niet of ik daar echt geschikt voor ben... Heb al wel alle papieren een keer ingevuld, en kon in Tilburg aan de slag, maar heb het toch weer afgezegd.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:20

Ik heb geloof ik hetzelfde probleem Koortje. Ik werk sinds een jaar voor de overheid op een produktielaboratorium. ik ga niet uitleggen wat ik precies doe want daar snapt toch niemand wat van. Haha! Ik verdien best aardig, heb veel vrije dagen, en woon ook samen, eigen huis enzo. Maar ik wil wat anders! Ik wil dierenartsassistente worden ofzo, maar dan ga ik een hoop minder verdienen, dus dan moeten we het huis verkopen en dan?
Dus ik weet t ook niet meer. Er zijn nog meer beroepen die me leuk lijken, zoals stewardess ofzo. Alleen het probleem is dat ik zowel voor DA assistente en stewardess of iets dergelijks een opleiding moet gaan doen, en dat kan nou eenmaal niet als je samenwoont en een huis hebt. Want er moet toch een hoop betaald worden.
*zucht* wat een gedoe allemaal...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:50

Hier zit er nog zo een.

Ik heb dus een papier dierverzorgster, 2 jarige opleiding.
Ik heb het alleen (nog) nooit gebruikt. Ik heb diverse pogingen gedaan in de paardenwereld maar kwam telkens bij de verkeerde mensen terecht, daarom heb ik in die wereld geen vertrouwen meer, tenminste niet in nederland.

Toen ben ik in de kas gekomen en heb me na 6 jaar letter en figuurlijk kapotgwerkt, kan waarschijnlijk het werk ook niet meer doen(wil eigenlijk ook niet meer).

Ik zou dus ook het liefst weer iets met dieren gaan doen maar er is zo weinig en het betaald zo slecht.
Op dit moment weet ik het echt niet , maar het intressert me nu ook nog niet zo omdat ik meer bezig ben mijn lichaam weer goed te krijgen.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:53

Ik doe een opleiding Vakbekwaam Medewerker dierverzorging bij het loi!
loop nu stage, maar het is zwaar werk en echt contact met honden heb je niet: het is namelijk veel stofzuigen, verblijven schrobben (logisch) , dweilen, ete geven, poep ruimen, en somss mee trimmen.
ik heb nu al last van een overbelaste pees na 1 jaar dit te hebben gedaan..hierdoor weet ik nu al dat ik niet mijn verdere leven dat werk kan doen, daarom maak ik dit wel af, en ga hierna verder aan de opl. dierenartsassistente OK dan!

ik hoop dat je eruit komt wat je wilt
succes

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:56

ik heb 4 jaar lang op een manege gewerkt. het was wel vrijwilligers werk maar stond er alsnog van s' Ochtends 8 uur tot vaak s' Avonds 20.00 (en dan 6 tot 7 dagen in de week in de vakantie en als het niet vakantie was zowiezo zaterdags en verder na schooltijd).
en ik deed samen met een vriendin al het werk wat eigenlijk de betaalde krachten moesten doen. toch ben ik er nu mee gestopt en dat is ook omdat ik op een gegeven moment moest kiezen welke opleiding ik wou gaan doen na mijn examen. heb toen (zoals je in mijn pro. kunt lezen) voor de dierverzorgingsopleiding gekozen omdat er veel meer variatie inzit. na 4 jaar lang alleen met paarden te hebben gewerkt wou ik toch wel eens wat anders al dierenliefhebber.. zie mezelf nu al in het buitenland bij het helpen van zwerfdieren! *LOL*
ik denk niet dat je het kunt vergelijken met wat jij hebt maar snap wel wat je bedoeld. ik heb er ook heel lang over nagedacht en heb toen besloten het werken met paarden ernaast te houden en verder te gaan met dieren zoals honden en katten.
succes, ik hoop dat je er uitkomt!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 22:58

Beroepspraktijkvorming
Een stage maakt deel uit van de opleiding. Je doet gedurende minimaal 1040 uur (26 weken) praktijkervaring op bij een dierenartsenpraktijk die als erkende opleidingsplaats is opgenomen in het register van erkende leerbedrijven van Aequor.

Huilen Huilen Huilen Huilen dat gaat dus nooit lukken! By the way, dit is opleiding via LOI Dierenartsassistente Paraveterinair, die ik dus eigenlijk wil doen...

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:25

Ik ben begonnen als fysiotherapeute, maar studeerde net af in een tijd dat er in Nederland absoluut geen werk te vinden was, dus uitgeweken naar Engeland en later Duitsland. Het werk beviel me echter niet zo. Ik ben toen puur uit interesse met de LOI opleiding dierenartsassistente begonnen (was niet zo moeilijk voor mij doordat ik natuurlijk al een medische studie had gedaan). Toen ik stage ging lopen (ik werkte toen ook nog gewoon als humaan fysio in Duitsland, was dus wel een zware tijd) voelde ik : "hier wil ik mee verder". Ik had toch al trubbels op mijn werk dus de keuze was voor mij snel gemaakt. Ik ben in Nederland gaan solliciteren bij dierenartspraktijken en had binnen notime een hartstikke leuke baan. Tja, ik moest natuurlijk wel een boel centjes inleveren, maar lol in je werk vind ik toch wel erg belangerijk.
Ik werk nu sinds 3 jaar in een dierenkliniek voor gezelschapsdieren en paarden. Het bevalt me uitstekend en ik ben heel blij dat ik 6 jaar geleden die switch gemaakt heb.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:09

mango schreef:
hoeft niet perse met paarden ofzo
maar gewoon totaal wat anders maar ik weet ook niets anders
ben het zooo spuugzat die kantoorbaan!!

Ik ga ook dood op kantoor. NOg even wachten totdat mijn vriend en ik samen een huis gevonden hebben. eN dan gaan we alles anders regelen. Dan kies ik iets wat ik leuk vind, i.p.v. wat geld oplevert.


Kennen jullie die reclame, van die verstandelijk gehandicapten die lekker op de boerderij mogen werken.
Ik ben niet verstandelijk gehandicapt, maar ik zou het ook wel willen......

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:36

ik heb ook een baan die mijn strot uitkomt (25 jaar onderwijs) en heb de afgelopen 4 jaar iedere vrije minuut als vrijwilliger (onbetaald!) op een stoeterij gewerkt. Omdat mij betaalde baan eronder leed en ik negatieve beoordelingen kreeg, ben ik gestopt op de stoeterij, heb mijn eigen paard meegenomen naar het dorp waar ik woon en nu kost het me dagelijks nog veel meer tijd (had de baas in zijn beoordelingsgesprek niet ingecalculeerd).....

Ik wil ook graag iets met paarden en/of honden maar wat???????

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:51

Citaat:
Ik wil ook graag iets met paarden en/of honden maar wat???????


Dat is inderdaad een vraag die ik mezelf al 6 jaar stel.
Ik zou ook heel graag willen, paarden vind ik nog steeds leuk alleen het volk erom heen zint me niet(zie mijn eeerdere bericht) je wordt gewoon uitgebuit.

Dierenpension/asiel lijkt me heel leuk of op de dierenambulance maar: dat is weer allemaal vrijwilligers werk!!

Ik zou een dierentuin kunnen proberen maar ik heb geen flauw idee of ze een (straks ex) hernia patient nog wel willen voor het zware werk en of ik dat uberhaubt zelf nog wel wil, mijn rug weer zwaar belasten, nee denk het niet.

ben bang dat ik straks wel een kantoor baantje krijg

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:56

ik ga volgend jaar paardenhouderij doen.
dus ik wil een stal voor mezelf beginnen. maar nu weet ik niet wat voor stal een pension. manege. dekstation. opfok. dressuur stal springstal.. geen idee..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:02

beste van beide werelden heb ik.

s' ochtends werk ik op kantoor als personeelsfunctionaris en s' middags werk ik bij Henk met de paarden...........best goed te doen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:04

Ik heb op verschillende stallen gewerkt maar nooit meer fulltime! Liever iets partime dan maar ik werk nu full cq parttime bij een bedrijf en ik heb veel tijd voor mijn paardjes en gewoon weekend is weekend Knipoog Nou ja ik werk bij een transportbedrijf dus af en toe telefoondienst. Ik heb een opleiding in de rundveehouderij en intensieve veehouderij maar ik doe er niks meer mee. Maar af en toe trekt het wel om naar het buitenland te gaan om daar op een stal te gaan werken... betaald ook 10 x beter als hier in Nederland.