Thorowgood Norton? of is Norton een merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Thorowgood Norton? of is Norton een merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 17:12

Hallo

Ik zag laatst op internet een advertentie staan van iemand die kunststof zadels verkoopt. Er staat Norton op. Maar nu las ik hier op bokt weer dat het merk niet Norton is maar Thorowgood Norton, net zoals je Thorowgood Maxam hebt... Maar wat is het nou? Want er zijn ook Norton peesbeschermers en dekens enz. Heeft iemand trouwens ervaring met die zadels? Ze worden op internet nieuw aangeboden voor 175 Euro. 17 en 18 inch en ik vind ze eigenlijk best mooi. Maar zit er een verstelbare boom in?? Dat zou ik wel eens willen weten! Want als het van Thorowgood is zal dat wel niet zo zijn.. want die heeft alleen small, medium en large geloof ik...

Groetjes Linda

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:21

Norton is een apart merk. Ik heb er geen ervaring mee. Op foto's vind ik ze altijd een beetje plastikerig uit zien. Er ziet waarschijnlijk geen verwisselbare boom in.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:56

Ik heb een thorowgood norton.(vzh)
Er hing iig een thorowgood kaartje aan.
Ze zien er inderdaad plastikerig uit omdat het een kunststofzadel is.
Ik heb er ook weleens een singel van gezien.
Er zit denk ik geen verstelbare boom in.
Ik heb mijn zadel voor 210 euro kaal gekocht.
Hij ligt bij mij op een fjord, en past prima.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:17

Ik heb een Norton,die zijn heel fijn om paarden mee in te rijden,de mijne heeft verende kussens en het zit heerlijk.Hij ziet er hetzelfde uit als een wintec of thorowgood dus niet van plastiek.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:19

Kheb alleen gehoord van Norton antivirus, de naam thorowgood doet wel een belletje rinkelen, ik heb er weleens eengezien en die leek op een wintec achtig zadel..Ik heb er geen ervaring mee.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:56

Viking schreef:
Ik heb een Norton,die zijn heel fijn om paarden mee in te rijden,de mijne heeft verende kussens en het zit heerlijk.Hij ziet er hetzelfde uit als een wintec of thorowgood dus niet van plastiek.


Idd gewoon een kunststof zadel dus.
Maar is Norton nou een type van thorowgood, of is het zelf een Merk?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:16

Die van mij is van het merk Norton.
Ik moet eerlijk zeggen dat deze lekkerder rijd dan mijn wintec.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:34

Het zou kunnen dat Thorowgood vroeger een model heeft gemaakt met de naam Norton, maar nu niet meer iig. Norton is iig ook een apart merk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:58

Nee Thorowgood heeft altijd geproduceert onder eigennaam alleen toen maakten ze eigenlijkalleen het Maxam type. En ze verkopen ook bomen extra wijd pas op de breedtste merens en tinker. Ook verkopen ze verschillende kamerhoogtes voor paarden met veel of weinig schoft. Ik dahct dat Norton ook een apart merk was, maar weet het niet zeker.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:15

karuna schreef:
Nee Thorowgood heeft altijd geproduceert onder eigennaam alleen toen maakten ze eigenlijkalleen het Maxam type.


Ik heb vroeger een Maxam en een Supra gehad van Thorowgood, dus het is niet waar dat ze alleen Maxam maakten. Maxam is wel een populairste en goedkoopste type. Ik zou zelf geen Norton kopen, maar liever even doorsparen voor een Thorowgood, want volgens mij scheelt dat maar weinig in prijs.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:58

Ik heb het over 6 jaar geleden en toen werden deze zadels alleen nog maar in Frankrijk en Engeland verkocht, heb toen nog de fabriek gebeld over dealers in nederland maar die waren er volgens hun nog niet.

En wat voor type is de Supra??

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:46

Mijn Norton is precies hetzelfde als een Thorowgood,als je ze naast elkaar zou leggen dan zie je geen verschil,plus het feit dat mijn paarden allemaal moet inrijden,en dus nogal vaak van lichaams bouw veranderen,dus daar zijn de Norton zadel prima voor,en ze kosten hetzelfde als een Thorowgood.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:14

Wat ik zo raar vind is dat er aan mijn Norton een thorowgood kaartje hing.
En sommige zeggen dat het een apart merk is?