Wel of geen water op de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Is water nodig op de wei?

Ja, altijd
103 (87%)
Nee, nooit
Geen stemmen
Niet als ze maximaal 3 of 4 uur op de wei staan.
15 (12%)
Alleen als het heel heet is.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 118



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:13

Ik vind het toch wel heel prettig als je paard altijd water kan drinken. Oké als hij 1 of 2 uurtjes op wei staat is het minder belangrijk.
Bij ons drinken ze erg graag uit de drinkbak in de wei. Volgens mij is het hetzelfde leidingwater maar veel paarden nemen eerst een slokje voor ze verder de wei in lopen en gedurende de dag komen ze allemaal wel een keer langs om eens lekker te lebberen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 07:55

Sonja schreef:
Rijden jullie dan ook nooit langer dan een uur? Want dat is dan ook zielig....


Als ik op de spingwei rij en een hindernis opbouw laat ik Pablo vaak even loslopen, dan gaat hij heel vaak naar de drinkbak toe om even een slokje water te halen Haha! (Maar als die drinkbak er niet zou staan zou hij gewoon even zonder water moeten hoor).

Maandag ben ik wel langer dan een uur gaan uitrijden, toen hadden we het er wel over omde volgende keer eeen koelboks mee te nemen met water en dan via een verlengt rietje de paarden van water te voorzien Clown (je ziet wel eens mensen met een petje op met een blikje drinken en dan rietjes, zo'n systeem dachten we aan, alleen dan in het groot).

Ik las trouwens gisteren in het boekje "Paardenvoeding"van Margot Berger dat als de temperatuur buiten 30 graden is, paarden uit zichzelf meestal om het half uur drinken (2 keer per uur). Verder stond er dat paarden van nature voordat ze gaan eten gaan drinken dus het is belangrijk om als je paard van een wei komt waar geen water is en er ligt eten in zijn voerbak, hem eerst even war water aan te bieden. Dat voorkomt koliek en helpt het eten beter te verteren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers