Wie hebben er nu een paard bij De Burd staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Wie hebben er nu een paard bij De Burd staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 20:08

We hebben besloten om Velvet ook naar De Burd te brengen voor de rest van de opfok. De opfokstal waar ze nu staat bevalt niet en we willen de opfokperiode daar dus niet verlengen (moet alleen nog even gemeld worden Schijnheilig). Helaas mocht ze (om begrijpelijke redenen) van de verzekering niet het natuurgebied in, tenzij we uit de verzekering stappen natuurlijk Tong uitsteken Haha! .

We hebben nu een plekje gereserveerd bij De Burd en als alles volgens plan verloopt, komt ze per 17 september in een koppel jaarlingmerries te lopen.

Ik heb al veel topics gezien/gelezen over De Burd, maar ik word ook een dagje ouder en kan het allemaal niet meer overzien Rolleyes . Wie hebben nu welk paard bij De Burd staan en worden het stalgenootjes van Velvet?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:11

Waar is dat ergens?? Ik zoek nog opfok voor een vriendin van mij...

en hoest met Relrite... ???

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 20:57

De Burd zit in de Veenhoop (of op z'n fries Faenhoop of zo iets, vergeef me mijn Fries is niet al te best Haha! ). In Friesland dus.

Over Relrite zal ik je ff pb-en, anders gaan we heel er off-topic Tong uitsteken .

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:11

De merrie van Paulanda, Vanity (v. ooseven) staat bij de jaarlingmerries in de kudde.. Dus daar zal die van jouw ook komen te staan denk ik.

Een mooie zwarte merrie met een 6 als kolletje. Erg herkenbaar.
Wij gaan 31 augustus nog even bij de groep kijken. En gelijk naar haar hengstveulen (v. Flemming) Die staat bij de jaarlinghengsten in de kudde.
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 22-07-03 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:15

Von en Ilindra hebben daar geloof ik ook hun hengsten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:02

Wij hebben idd een hengst op de Burd staan.
Dit zijn wat foto´s van vandaag:
[LK] Wat wordt hij toch mooi
Ustinov staat er nu 1,5 jaar en het bevalt ons prima, hij ziet er altijd goed uit en glimt je tegemoet.
In m´n profiel staan meer foto´s Schijnheilig
Als je zoekt op Burd zul je veel meer topics tegen komen.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:51

ik had mijn fjorden merrie veulen ook daar in laten scharen.ik vond t daar erg prettig en aardige mensen!en er word goed voor ze gezorgd.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 10:04

Op deze foto's zien de paarden er idd weer goed uit. Wat een knapperd is Ustinov zeg Lovers .

Het komt vooral dankzij de topics op Bokt dat we voor de Burd gekozen hebben. Waar Bokt al niet goed voor is Knipoog . Er zijn alleen zoveel topics dat ik niet meer op mijn gemak kan tellen wie zijn paard daar nu heeft staan..

Ik ben benieuwd of Velvet bij Vanity terecht komt, gezien de omschrijving moet ze makkelijk te herkennen zijn. Staan de verschillende rassen gewoon door elkaar heen in groepen of worden ze apart gehouden?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:18

Ik zit sowieso nog te twijfelen over stalling, ik moet dus vandaag beslissing of ik het veulen koop of niet. Ik vind De Burd erg ver weg (200 km) en die Eagles Ranch op Texel sprak me ook wel aan (150 km).

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:31

Tessebes schreef:
Ik zit sowieso nog te twijfelen over stalling, ik moet dus vandaag beslissing of ik het veulen koop of niet. Ik vind De Burd erg ver weg (200 km) en die Eagles Ranch op Texel sprak me ook wel aan (150 km).


Is opfokstal Verboon niks voor jou? Dat ligt in Schipluiden dus heel dichtbij!

www.stalverboon.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:34

Jel"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik zit sowieso nog te twijfelen over stalling, ik moet dus vandaag beslissing of ik het veulen koop of niet. Ik vind De Burd erg ver weg (200 km) en die Eagles Ranch op Texel sprak me ook wel aan (150 km).


Is opfokstal Verboon niks voor jou? Dat ligt in Schipluiden dus heel dichtbij!
[/quote]

Wel wat voor mij, maar niet voor mijn portemonnee. 's Zomers betaal je 75 euro (dat is goed te doen natuurlijk), 's winters als veulen 150 euro, als jaarling 180 euro en dat wordt steeds hoger. Dat vind ik echt een beetje te gek hoor!

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:36

Ja dat is waar, het is duur. In de zomer is het trouwens 70 euro. Als tweejarige 90. Ik zat ook steeds te twijfelen omdat ik het zo duur vond maar hij staat er perfect en goed bij. Ik vind het ook lekker dat ik er zo naartoe kan.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:11

Tessebes schreef:
Ik zit sowieso nog te twijfelen over stalling, ik moet dus vandaag beslissing of ik het veulen koop of niet. Ik vind De Burd erg ver weg (200 km) en die Eagles Ranch op Texel sprak me ook wel aan (150 km).


Die 50 km verschil tussen de Burd en Eagles Ranch ben je wat betreft tijd ook kwijt met het overvaren. En wat denk je dat de boot kost.. Niet goedkoop in ieder geval, zeker niet als je een paar keer per jaar wil gaan kijken..Succes in ieder geval

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:37

MirandaB schreef:
Die 50 km verschil tussen de Burd en Eagles Ranch ben je wat betreft tijd ook kwijt met het overvaren. En wat denk je dat de boot kost.. Niet goedkoop in ieder geval, zeker niet als je een paar keer per jaar wil gaan kijken..Succes in ieder geval


Met de auto is het idd vrij duur. Met de fiets of lopend kost een retourtje onder de 7 euro, plus dat het echt een uitje is. Haha! (best burgelijk eigenlijk)

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:35

ik las dat er een aantal van jullie ook bij verboon staan? mijn (hengst)veulen komt daar (waarschijnlijk) per 1 september te staan.
bij het gesprek met jan heeft hij niets gezegd dat de kosten elk jaar hoger worden. het enige is dat de wei 75 en de stalling 150 per maand is.

kunnen jullie mij iets meer vertellen over die stal? het zag er namelijk goed uit toen we gingen kijken en het verhaal wat jan vertelde klonk ook goed, maar ik hoor graag de ervaringen van mensen die daar al een tijdje staan.
hoe gaat het bijv. als je wat meer met je veulen wil doen? ik wil namelijk zo snel mogelijk beginnen met verkeersmak maken etc. met andere woorden ik vindt het opgroeien met leeftijdsgenootjes belangrijk, maar ook het contact met ons als eigenaar en de rest van de buitenwereld

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:14

yep klopt mijn 2 geboeftes staan er ook Lovers en kan niks anders zeggen dan dat het super bevalt,geen poespas,gewoon heel veel beweging en veel ruwvoer en dat is nou precies wat ze nodig hebben. OK dan!

Ja vani valt aardig op in die groep ze is denk de grootste(en ik vind de mooiste Knipoog )van het groepje Kwijl
Ze zijn allemaal ook zo onwijs vriendelijk,ze zijn absoluut niet schuw,hele groep komt gelijk heel geintresseerd op je af om je uitgebreid te besnuffelen *LOL*

nou misschien tot ziens dan he! Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 18:23

Nou ik ben benieuwd of ze bij elkaar in de groep komen. Ik zal mijn ogen goed openhouden de 17 september, begreep dat ze een nogal opvallende aftekening heeft. Ik heb mijn fototoestel dan bij me dus Cheese! .

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:20

ah leuk foto's zijn altijd welkom!