Vliegenkapje??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Vliegenkapje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 23:20

Hallo allemaal.Ik vind het eigenlijk geen gezicht,maar Kim zit echt onder de vliegen en dan vooral bij haar ogen.Volgens mij moet ze daar toch behoorlijk gek van worden.Ik denk er nu over om een vliegenkapje voor haar te kopen.
Wat ik wil weten:
-Wie heeft er ervaring met zo`n kapje?
-Blijft ie een beetje heel?
Ik durf namelijk niet te veel vliegenspul rond haar ogen te smeren.

Alvast bedankt!

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:28

ik heb gewoon zo'n vliegenfrontriem en dat werkt ook prima Knipoog

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 00:47

Hoi

Bedoel je zo'n soort vliegenmasker? die je achter z'n oren doet en onder z'n keel vast maat? met deze hebben onze paarden erg veel schik, blijft goed zitten en gegarandeerd vliegvrij, je hebt verschillende uitvoeringen en prijsklasse, we hebben een dure uitvoering dat moet ik er wel bij zeggen.
Onze oude pony heeft staar zij ziet geen snars met het masker op, dus als je paard hebt die niet zo goed ziet is het niet aan te raden, maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn.

gr. cissie

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 22:38

Ja,die bedoel ik idd.Is het ook niet warm eronder??

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:54

Hoi kimmy,

Nee dat maakt niks uit hoor, achter z'n oren wordt het wel een beetje warm, omdat daar een bontje zit, maarbij z'n neus zit er ook een,daar geen zweet te bekennen.
Het is helemaal luchtdoorlatend.

greetz

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:09

Die van mij sluit niet zo mooi aan, dus ik ben altijd vrij bang dat er een daas, wesp, vlieg of wat dan ook onder vliegt. En dan zijn de poppen echt aan het dansen...

Bovendien zit het kapje erg strak op de ogen, zodat het net een chineesje is Haha!
Eigelijk een miskoop dus.
De mijne was dan ook zo'n goedkoop ding.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:18

Pinky heeft bij zijn Zorro-pak ook een vliegenkap en ik ben er zeer tevreden over.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:19

ik heb er ook wel eens over gedacht om zo een ding te kopen, maar ik ben ook bang dat hij erachter kan bliven hangen of dat er idd een daas ofzow tussen komt...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 07:46

Die van de paardendrogist. Daar hebben wij goede ervaringen mee.

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:06

ik vin die met die losse touwen enzo eraan het beste Verward

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:17

Aline hadden ook zo'n masker. Ook de dure versie, onverwoestbaar. Die van Aline heeft 2 onwijs kleine gaatjes, na 1,5 jaar gebruiken, maar die van Apollo ziet aan als een lappendeken... Hij heeft er precies 20 minuten over gedaan om het eerste grote gat erin te krijgen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:18

Die frontriemen, met die touwtjes, die vielen overigens voortdurend van het halster af... Die met die oren eraan ook! Hingen ze bij de keel... Op stal liggen die frontriempjes ook overal los in de wei...

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:22

ik heb ervaring met zo'n vliegenmasker. Echt super goed stevig materiaal.
Ik heb er trouwens een te koop 1 keer opgehad maar sta nu op een andere stal meer bij het water en heeft het nu niet meer nodig dus verkoop ik hem.Ziet er nog helemaal perfect uit.
zie advertentie TE KOOP:nog een Harry's horse vliegenmasker

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:20

Ik heb sinds deze zomer ook een vliegenmasker van de paardendrogist en ik ben er zeer tevreden over!
Masker komt zeker niet op de ogen en er kruipen ook geen dazen onder. Pony komt ook echt naar me toe voor het masker terwijl het echt een zeikerd kan zijn wat dingen om zijn hoofd betreft. Alleen heeft die van mij heel gauw last van schuurplekken, en zelfs het zachte bontje irriteert helaas.
Nu heb ik het masker dus maar weer een paar dagen af zodat de huid weer kan herstellen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:27

ik vind ze altijd in de wei, ze krijgen ze meestal vrij snel kapot bij ons!

Ik kom onderweg wel paarden tegen die ze wel op hebben, maar die staan niet dag en nacht op de wei. Overigens schrikt mijn knol iedere keer weer enorm als er een paard met zo'n netje op naar hem toe komt *haha*

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:33

Hoi,

Die van ons sluit goed aan er kunnen dus geen dazen of andere insecten onder kruipen(de mazen zijn ook erg klein en van zeer sterk materiaal dus snel kapot krijgen lukt haast niet), hij is zo gemaakt dat er 2 uitstekende puntjes bij de ogen zitten, zodat de ogen helemaal vrij zijn.
Hij zit goed stevig, vergelijkbaar met een halster, mijn paard vind bijna alles prima dus hij zal h'm niet snel eraf trekken ofzoiets, als ik met dat ding aankom steekt ie z'n hoofd er vanzelf in, dan valt het kwartje misschien toch ergens en vind hij zeer prettig om z'n hoofd insectevrij te hebben.

gr. cissie

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:35

Ik weet niet welke jullie hebben smurf maar die van mij is nog steeds helemaal heel. Nou is mijn pony ook niet echt voorzichtig of zo. Hij heeft het ding alleen een paar keer scheef op gehad door het hevig schuren maar verder niets kapot of zo.

Ding is zeer degelijk. Nu hebik wel de duurdere versie van de paardendrogist dus misschien dat dat scheelt?
Ben er in ieder geval zeer tevreden over.
O ja mijn pony staat ook dag en nacht op de wei.