Welke stijgbeugels zijn het beste?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Welke stijgbeugels zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 20:27

Ik vraag me af Scheve mond , welke beugels het beste zijn? De GPG beugels of de beweegbare fillis beuger van Sprenger Verward . Mij zelf lijkt me de beweegbare het beste en het fijnst?!!!!! OK dan! En hebben die veren in die GPG beugels echt nut?
Wie heeft ervaring in of wie heeft er een mening over? Verward

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:43

Ik heb GPG beugels en ik vind ze perfekt, zeker voor het springen en in de cross. Je merkt wel degelijk dat de vering in de beugels werkt, zeker als je voor het eerst met deze beugels gaat rijden. Ze vangen de schokken in je knieen goed op want ook nog eens positief is voor je paard.

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:01

Ik heb sinds kort die beugels van Sprenger. Ik vind ze zelf wel erg fijn rijden en ze zijn ook nog eens veilig.
Het nadeel is dat ze best prijzig zijn Scheve mond

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:46

ik heb die van sprenger maar eigenlijk merk ik geen verschil en vind ze dus ook niet superfijn

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:14

Ik heb die A-symmetrische beugels. Geen idee van welk merk maar ik was er erg snel aan gewend en vind ze erg fijn rijden. Enig nadeel: als je je beugel kwijt raken moet je hopen dat ie niet draait voordat je je voet er weer in hebt want dan zit je dus voor geen meter...

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 21:37

Ik heb dus ook de asymmetrische beugels,Ik vind ze best fijn, maar net als wat "flettie" zegt: Je moet de beugels niet kwijtraken, want dat rijdt inderdaad erg sh*t.Maar als ik misschien ga crossen wil ik wel mijn paard een beetje steun geven en zoweinig mogelijk tegewerken..enduzz zit ik nog een beetje te dubben...