Vliegenspul van puurnatuur.nl ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Vliegenspul van puurnatuur.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 22:43

Ik heb nu dankzij de tip van Vippie OK dan! het vliegenmiddeltje van puurnatuur voor Rena. Die die je zelf moet verdunnen met water Lachen .

Dus ik doe dat nu al een paar dagen , spul verdunnen (op het gevoel , dus wellicht niet helemaal perfect....) en met een sponsje op Marena haar lijfje.

Nu vandaag hebben we voor het eerst sinds een week weer een ritje gemaakt omdat ze wat te kort bekapt was.
Bij het borsteltje eroverheen halen had ze al een raar viezig filmpje over haar lijfje , dat kwam er met een heel zacht borsteltje al meteen vanaf , dat wel. Bij het opzadelen had ze al last van vliegen en dus besloot ik om
weer even dat lijfje , behalve het deel onder het zadel , even met een beetje anti-vliegen-mengsel te sponzen. Gewoon even eroverheen , zonder dat ze echt nat wordt ofzo.

Afijn , op m'n gemakje verder gezadeld en alles , en in stap richting de duinen. Ze stapte heel rustig en braaf , en al na een 300 meter
zag ik ineens dat er weer her en der hele vegen zwart vettig spul op haar vacht lagen.... is hetzelfde zand/huidvet Verward als wat onder haar zadelpad vandaan komt als ze erg zweet.

Nu echter ook op plekken waar ze helemaal niet bezweet was , het lijkt wel of dat puurnatuur.nl - spul het huidvet naar bovenop de vacht transporteert ofzo ?!

Is heel vaag iig , iemand enig idee hoe & wat Verward

Ik weet ook niet echt of het nu een beetje viezigheid is of echt het huidvet , het huidvet wil ik er iig niet af hebben , ze begint net een beetje regen-proof te worden Boos!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 07:58

Er staat ook op de fles dat er conditioner voor de vacht inzit... daarom tussentijds wel ff de slang erover maar het kan dus geen kwaad. Ik zie het niet als een probleem (tjo gaat toch iedere dag onder de slang).
Ze worden er dus juist meer regenproof van.....
Het werkt trouwens het beste als je het in een 500ml fles verdunt en dan opsprayt... (1/5 deel gebruiken van de geconcentreerde fles)

Dus geen paniek je huidvet gaat er niet af, is conditioner wat je ziet (bewijs dus dat het blijft zitten dit spul). en dat zwarte zweepje is stof, ook niks engs dus.....

maar verder last gehad van vliegen of dazen?????

Viv

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 20:13

Het lijkt goed te werken , alleen die pony ziet er niet uit omdat overal waar ik haar aanraak met dat sponsje met spul , er een diepzwarte laag vuil uit haar vacht komt zetten.... net alsof ze haar oorlogskleuren opheeft.

Is dat bij jou ook dan , dat het spul die vette zwarte rommel op de vacht legt Verward

Het komt echt uit haar vacht zetten , een paar minuten nadat ik dat spul erop gesponst heb. Het lijkt ECHT huidvet , datzelfde spul wat ze uitzweet onder haar pad tijdens het rijden.

Op de plek op haar rug waar ze dus normaal dat zwarte vette spul uitzweet is ze ook niet echt waterdicht , als ik haar afspuit dan blijft precies die zadelafdruk 2 x zo lang nat als de rest van haar kostuum Haha!

PS. hoe is het verdergegaan met het zadel , wil je nog de testweek doorzetten ? Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:12

Ja hoor dat heb ik ook, dat vette is zoals gezegd de conditioner en dat zwarte is stof (van het rijden), het is ECHT geen huidvet en komt ECHT niet uit de huid, hihiii ik gebruik dit spul al ruim een jaar en vorig jaar heet Tjo er dag en nacht in weer en wind mee in de wei gestaan en niks geen problemen.... maar ik spray het erop dus niet met een spons, misschien dat dat ook verschil maakt.
Belangrijkste is dat er geen steekbeesten in de buurt komen, hihiii

Rest weet je via de PB inmiddels...

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 17:42

Nou , het zal wel dan.... Lachen

Feit blijft dat ik voor schut loop met die pony , ik was echt net 5 minuten onderweg , 300 meter gestapt (ondertussen nog groepje aai-kinderen tegengekomen Haha! ) en die pony zag er al uit alsof we door een afgekoeld lava-veld gegaloppeerd hadden tot ze er bijna bij neerviel Tong uitsteken

Ik ga er dan maar vanuit dat het idd de vettige conditioner is die het stof van het rollen enzo (ook al heb ik er een borsteltje overheen gehaald voordat ik zadel..) wat in haar vacht zit naar buiten transporteerd , want het vuile zwarte komt igg echt uit haar vacht zetten , ik ga glimmend schoonweg , we zijn nog niet de straat uit als het al tevoorschijn komt Haha!

Huidvet lijkt me idd ook wel onwaarschijnlijk..maarja het blijft frappant Haha!

Bedankt Viv ! Lachen

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:25

Hoe heet dat spul Marena? Ik heb Espree, ook via puurnatuur, maar daar heb ik dit nog nooit van meegemaakt.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 22:20

Ehmmm, ehhhm..... iig dat spul op aloe Vera-basis , dat je kunt kopen in een spray-klare liter of een zelf te verdunnen liter , waarmee je dan ongeveer 5 liter kan maken.
Ik heb dus meteen maar *ping!* die laatste , geconcentreerde genomen Lachen