hoofdstel/bit maten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dragonheart
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-07-03

hoofdstel/bit maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 21:12

hey

Ik ben van plan een hoofdstel te kopen, maar hoe weet ik vanaf wanneer ik een Cob of Full of ... moet hebben? hoe moet ik dit beslissen?
Zelfde met bit. Moet ik die eerst een paar passen om te kiezen welke beste in de mond van het paard ligt?
( + wat is volgens jullie het beste bit om mee te beginnen voor een groen paard?)
Verward

Groetjes

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:24

wat voor ras is het?
en wat voor maat halster heb je?
Cob kan je ook tot vrij groot verstellen, als je een pony hebt met niet een te groot hoofd, pas het wel. Heeft ie een heel groot hoofd of is het een groot paard kun je beter full pakken.

Bitje weet ik eigelijk niet. Volgens mij kan dat ook gewoon met een trensje. Je hebt trouwens wel speciale 'speelbitten' of zo of happy mouth, maar daar heb ik geen ervaring mee.

dragonheart
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 21:27

nou, het beestje is niet van mij. het is een pony (grotere) maar het echte ras weet ik ook niet (spijtig genoeg)
Ik ben de enige die er iets mee doet, dus ik moet nog uitvinden welke maten ze nodig heeft
Groetjes

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:29

Als het een grotere pony is, gewoon maatje Cob, wat betreft hoofdstel.
Bitmaat kan ik niet zeggen. 11,5 of 12,5 denk ik. Of 12 als die er is. Misschien even van iemand lenen om te passen.

Een gewone trens nemen, kan dubbelgebroken is het prettigste voor jong beestje.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:30

mijn pony, E, past full en cob allebei, maar die heeft een best groot hoofd. zie link onderschrift voor foto;s Haha!