wat vinden jullie van mijn webmaster kunsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

is de site goed?

jah, mooi en duidelij
7 (50%)
kan beter... (zo jah watdan?
6 (42%)
lelijk
1 (7%)

Totaal aantal stemmen: 14


klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

wat vinden jullie van mijn webmaster kunsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 17:30

kijk es op
http://www.natuurlijkruiterschap.nl

wat vinden jullie ervan, duidelijk genoeg? moet er iets bij? mooi lelijk? Verward

(ennhu als jullie een webmaster nodig hebben weten jullie me te vinde Knipoog )

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:01

Mooie overzichtelijke site! OK dan!
Mischien is het wel handig om wat meer informatie over gronwerk/rijden etc. te geven, en wat meer links. veel succes Lachen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:05

Er zit al een fout in. Als je met je muis over de home knop gaat dan is er geen knop maar een kruisje.
Verder vind ik niets zo irritant als een click here to enter.
Ik bedoel, heb het adres toch al ingetikt, dus wel duidelijk dat ik wilde enteren.
Onnodig dataverkeer genereren, onnodig wachten, onnodig klikken.
Gewoon weghalen dat...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:07

Nog meer commentaar. Laden van het artikel (ff doc) duurt lang. Niet iedereen werkt met dezelfde versie van word en laat ik het nog erger zeggen, steeds meer mensen gaan op linux over en hebben dus helemaal geen word. Ik zou dit stuk dus gewoon omzetten in html

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:15

Als ik op het knopje 'home' klik, zie ik eerst een kruisje. Hij doet het wel.
Verder vind ik persoonlijk het lettertype niet zo mooi, maar op zich is het wel duidelijk.
En idd. Een 'click here to enter' is niet zo fijn.
Is het misschien trouwens niet mooier om alle knoppen met een hoofdletter te laten beginnen? Dus ook Touwhalster en E-mail?
En wat betekent trouwens 'Veen link op deze pagina?'

Pff. wat een commentaar hé. Het ziet er goed uit hoor, dit zijn echte details.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:18

Ik moet ook zeggen dat het er verder goed uitziet hoor, maar dit zijn dingen waar ik gewoon op let!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:19

Copyright © 2002-2003 All rights reserved.
Please, do not use anything at this site without permission!

Last Update: 20-07-2003

-----------
Ik zou dit gewoon in het Nederlands houden gezien je site verder helemaal Nederlands is!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:20

Nog een leuke... op je homepage staat een foto van een huis onderaan.
De tekst die daarnaast staat staat niet mooi omdat de eerste regel iets over je foto heengaat.

Daarnaast is die foto een link. Maar... als je erop klikt kom je nergens terecht en je kan niet meer simpel met de backknop terug.
Dus even die link weghalen.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:22

leuke site
ook leuk die omschrijving over het maken van een touw halster Lachen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:29

Oja, verder wat Meta-tags toevoegen (html-code die o.a. omschrijving en trefwoorden bevatten)? Zijn ook altijd handig.

Verder zijn er bij sommige pagina's wel overgangen (home, methode).
En bij sommige niet (boek, touwhalster).
Is beter of bij alle pagina's een overgang, of bij geen.
Ik persoonlijk vind overgangen niet zo fijn. Duurt alleen maar langer en hebben geen nuttige functie.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 19:25

Kleintje schreef:
Nog meer commentaar. Laden van het artikel (ff doc) duurt lang. Niet iedereen werkt met dezelfde versie van word en laat ik het nog erger zeggen, steeds meer mensen gaan op linux over en hebben dus helemaal geen word. Ik zou dit stuk dus gewoon omzetten in html


I Know, maar om dezelfde opmaak te houden moet ik is css werken en daar ben ik niet zo goed in, denk dat ik t ga inscannen en als jpg laat laden dat kan wel snel

**********************************
Verders bedankt voor de tips, bij een aantal zoals clik here to enter ga ik geen grote veranderingen inbrengen. Maar andere dingen wel, ik ben ook nog bezig. Meta-tags komen ook nog, zitten al op sommige plekken hoor.... Knipoog
Maar die maak ik altijd pas als de site verder ""klaar" is..

tnks voor het commentaar

groeten Klaas

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:32

klaasfeuth schreef:
I Know, maar om dezelfde opmaak te houden moet ik is css werken en daar ben ik niet zo goed in, denk dat ik t ga inscannen en als jpg laat laden dat kan wel snel

Ik zou het dus zelf niet als JPG doen. Gaat er niet mooier van uitzien. Net zoals je plaatje van het boek. Dat is niet duidelijk.

Gewoon met een tabel werken, dan kan je dezelfde opmaak houden.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 22:15

Kleintje"]
[quote="klaasfeuth schreef:
I Know, maar om dezelfde opmaak te houden moet ik is css werken en daar ben ik niet zo goed in, denk dat ik t ga inscannen en als jpg laat laden dat kan wel snel

Ik zou het dus zelf niet als JPG doen. Gaat er niet mooier van uitzien. Net zoals je plaatje van het boek. Dat is niet duidelijk.

Gewoon met een tabel werken, dan kan je dezelfde opmaak houden.
[/quote]
das niet waar, je kan met een tabel niet zo.n tekst blok in het midden, met html is dat heel pittig, misschien kan het wel, maar dat zou heel veel moeite kosten zelfs met css lukt het me niet goed, ennhu het heeft in een krant gestaan dus mag t best een scan zijn

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:43

De pagina is overzichtelijk en prettig wat mij betreft.

Misschien mag ik één ding toevoegen over iets wat ik zelf altijd wat irritant vindt : de laatste knop is 'email' en opent gelijk mijn meailprogramma....liever zie ik zelf dat je dan net als bij de andere knoppen een pagina/frame laad waarin de emaillink staat.

En nog liever zie ik dat die knop niet email zou zijn maar 'contact' zodat je op dezelfde plek ook andere manieren van contact kan opperen als telefoonnummer en adres e.d.

(dit is trouwens wel een manier om hits op je pagina te krijgen Knipoog )

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 23:03

Gaitkeeper schreef:
De pagina is overzichtelijk en prettig wat mij betreft.

En nog liever zie ik dat die knop niet email zou zijn maar 'contact' zodat je op dezelfde plek ook andere manieren van contact kan opperen als telefoonnummer en adres e.d.

(dit is trouwens wel een manier om hits op je pagina te krijgen Knipoog )


Daar zat ik ook aan te denken, maar wat moet ik met hits? word ik daar beter van? dan weet ik wel snellere methodes




ennhu dat artikel ga ik denk ik met pdf doen..

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:39

klaasfeuth schreef:
das niet waar, je kan met een tabel niet zo.n tekst blok in het midden, met html is dat heel pittig, misschien kan het wel, maar dat zou heel veel moeite kosten zelfs met css lukt het me niet goed, ennhu het heeft in een krant gestaan dus mag t best een scan zijn

Tuurlijk mag het een scan zijn, ik ben niet degene die je iets verbied. Maar het wordt er vaak niet duidelijker op.

Een tekstblok in het midden kan dus makkelijk.
Dan neem je voor dat stukje tabel 3 kolommen!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:40

.pdf

Sorry hoor, maar er zijn nog steeds mensen die dit niet standaard op hun pc hebben. En dat is helemaal traag. Ben ik helemaal geen voorstander van.
Wat je dan zou kunnen doen is laten kiezen of iemand .doc .jpg of .pdf wil. Dan kan je de kwaliteit behouden en kunnen mensen zelf kijken naar de laadtijd.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:54

Kan beter, zonder pop-ups vooral. Heel erg veel mensen vinden dat best wel irritant Lachen