Wat kan ik doen met mijn paard nu ze mank loopt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Wat kan ik doen met mijn paard nu ze mank loopt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 14:10

Hoi,

Mijn paard heeft enkele dagen geleden op de wei een schop gehad van haar (nu niet meer) maatje. Nu heeft ze een lelijke wonde op haar achterbeen en loopt ze wat mank. Nu spuit ik het been toch bijna alle dagen af en verzorg ik de wonde alle dagen. Maar ik zou graag iets met haar doen aan de hand. Weet iemand een spelletje of iets anders? Want ik denk niet dat rijden of longeren een goed idee is. En alleen gaan wandelen met haar mag ik niet want ze is nog niet verkeersmak. Dat kan alleen 's avonds als mijn vader erbij is en nu heeft ie het te druk met de winkel. Iemand een idee?

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...


quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 14:25

Het probleem is dat ze gewoon is van in de kudde te staan. Als ze alleen zou staan zouden de paarden alleen maar de hele tijd naar elkaar hinniken.

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 14:50

Cassidy schreef:
En ik zou haar beslist niet rijden of longeren. Ook geen spelletjes met haar doen.

Paarden moeten ook leren om even alleen te staan.


Dat zeg ik nou ook de hele tijd. Maar mn ouders zitten de ganse dag aan mn kop te zagen dat ik moet rijden en longeren. En dat ik ze niet apart moet zetten. Ik word echt zot van ze. Op geen enkele manier kan je ze wijsmaken dat rijden en longeren nu niet goed is.
Het is ook zo bij dat EHBO kistje. Ik had eens opgeschreven wat ik allemaal nodig had.Zoals verband bandages, verbandwatten enz... Zeiden ze dat dat allemaal niet nodig was. Boos! Echt, ze denken helemaal nie goe na. Mijn paard is ook maar 4 en ze zitten de hele tijd te zagen dat ze alle dagen minstens een uur moet gereden worden. En dan past het zadel nog niet goed. ! Ik rijd nu al 14 dagen niet, met smoesjesk,omdat ik gewoon niet met dat zadel wil rijden. Nadat we van reis komen krijg ik gelukkig een nieuw maar dan beginnen ze weer te zagen over de prijs en zo. Jeezes, die mensen denken dat ze alles van paarden weten terwijl ze alleen maar slecht doen. Maar het blijven wel mn ouders....

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers