help!! shet toiletteren!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

help!! shet toiletteren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 11:55

ik moet vanmiddag bij de paardemelkerij de kinderen helpen met hun shet te toiletteren, die morgen naar de keuring gaat. gisteren kwam ik er aan, even een klein schetsje:"Fien fien, we hebben Pika (shet) ingeschreven voor de keuring en we hebben haar al getoiletteerd!!"
ja idd, maar op een manier zoals alleen kinderen het kunnen... , ze hebben haar manen 'uitgedunt'=het bovenste haar gewoon zoef eraf geknipt...vreselijk, overal pieken en plukken en daaronder de lange manen die onder liggen...de voorpluk (die vrij lang en mooi was, liep mooi op een puntje...idd LIEP...ze hebben een staartje gemaakt en toen zoef, al het haar onder een rekkertje AF.mét staartje zag het er wat dom uit maar viel nog best mee, tot ik het rekkertje afdeed... Huilen om bij te janken...vreselijk kort, scheef een scheve 'menselijke' pony...hoe los ik al dze foutjes op zodat ze toch toonbaar wordt op de keuring morgen?
alle tips méér dan welkom!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:07

Crosspost

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:10

knotjes in het haar? (als het mag en als het nog kan)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:28

Bij het shetlandpony stamboek mag je er helemaal NIETS aan doen. Geen sokjes knippen, geen 3e oortje, geen baartje of snorharen afknippen. Helemaal niets. Alleen goed poetsen, staart+manen uit de klit halen en een HEEL klein beetje de oren uitknippen(zodat er geen viezigheid uit steekt). Ik zou er dus maar het beste van hopen en al het geknip proberen te verschuilen.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 15:06

helemaal niets?? wist ik zelfs niet... tis ook niet echt iets voor mij maar ze hadden me gevraagd toch even te helpen aangezien de kinderen er duidelijk een potje van hadden gemaakt...
ik weet ook niet precies of het voor het stamboek voor shet's is, tis gewoon zo als gelegenhied voor een kermis en dorpsfeest, paardenkeuring, is dat dan ook zo officieel?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:44

Oh, als het een dorps feest oid is maakt het niet zo heel veel uit. Dan moet je pony er gewoon netjes en leuk uit zien. Daar maken ze niet zo'n punt van meestal. Maar officieel mag het niet.
Ik had Dennis geschoren('s winters, zodat we niet zo'n last hadden van zijn vacht) toen hij in het register opgenomen werd maar ze wouden hem bijna niet opnemen.