Grasbuik en zadel...probleempje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Grasbuik en zadel...probleempje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 20:56

Pfoe vervelend is dit..
Lekker veel gras in de weide en het paard maar eten..Met als gevolg een beetje een gras buik..

Mijn zadel wordt hierdoor wat naar voren gedrukt waardoor het zadel niet echt meer lijkt te passen..Voor zit het iets of wat krap,maar kan er nog wel een vuist tussen stoppen,zonder dat het al te erg knelt..Ik heb er nu een gelpad onder gedaan,en dan vooral goed aan de voorkant,zodat het zadel weer een beetje naar achter 'kanteld' .. dit lijkt beter te gaan,omdat het zadel nu niet bij de schouder in de weg zit en er toch weer wat meer ruimte komt...

Maar,is dit nu de oplossing? Hebben jullie dit ook voor? Of moet ik een nieuw zadel. Of gewoon doorgaan als nu en hopen dat die gras buik snel verdwijnt?

Groetjes!


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:46

Ja inderdaad..voorheen lag mijn zadel haast perfect..
Denk dat ik inderdaad maar van die plastic prikpalen ga halen, en dan de helft van de wei afzet ofzo..Wel vervelend hoor, die vreetmonsters.. Knipoog

Groetjes!


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 10:54

Oe, dat singelprobleem heb ik gelukkig niet...Dus dan is het nog niet zo erg Haha!
Bedankt!

Groetjes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 16:28

hmm,op zich een goeie tip..Maar ik heb geen haakje achterop mijn zadel voor een staartriem...Helaas..

Groetjes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 22:05

Aramat schreef:
Het lijkt mij dat je gewoon een goed passend zadel moet hebben en dat een gelpad of een staartriem niets oplost. Als je paard van bouw veranderd kan je niet het zelfde zadel houden... Kan je het niet op laten vullen?


Inderdaad een goed zadel is een eerste verreiste..Maar ik ga niet voor ieder seizoen een ander zadel kopen...Het geld groeit helaas niet op mijn rug.. Zal wel gemakkelijk zijn!

Dat tweede handszadel..Ik kan eens wat rondkijken,maar ik denk dat dat er niet inzit..Zit even wat krapjes in mijn geld.. Scheve mond ...
Ik denk dat de staartriem overblijft..Zal eens gaan informeren..Hoewel ik angstig ben dat mijn zadel dan uit zijn porporties wordt getrokken..Ben er echt erg zuinig mee met dat ding...Was ook de goedkoopste niet.. ..

Bedankt voor jullie tips! OK dan!

Groetjes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:41

Ah, zo..Als het blijvend was had je natuurlijk helemaal gelijk..Maar het is niet te hopen Tong uitsteken
Geeft niet hoor!

Groetjes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 11:06

Ah zo..Ik ga gewoon eens rondkijken..
Bedankt voor de tips!

Groetjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Lucia88, Vagabondo en 132 bezoekers