met welke temperatuur een paard wassen en knakkende spier.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zipper
Berichten: 38
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 13:50

Hai.
Ik wil graag weten met welke temperatuur je een paard mag wassen. Ik heb nl. een schimmel en ze is ontzettend vies Huilen
Ik kan poetsen wat ik wil, maar die urine- en mestvlekken krijg ik er niet vanaf.

Nog een vraagje:
Als ik rijd, dan hoor ik bij haar voorbenen knakkende spieren. Ze heeft bij haar vorige eigenaar 2 maanden weinig gereden. Wat is nu het beste om te doen?? Ik longeer haar en rijd haar. Moet ik rustig aan doen of juist niet??

Doeidoei
Groetjes, Angela en Cella

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 14:01

Het mag in elk geval niet koud zijn als je je paard wast want anders word hij ziek, ook geen koude wind (ik zou zeggen was je paardd als je het zelf warm genoeg vind om in een t-shirt rond te lopen). Maar als je je paard binnen kan wassen(uit de wind) kan je hem wel wassen als het iets frisser is MAAR leg dan direct een deken op dat je paard het niet koud krijgt.

En ik zou de DA toch eens naar je paard zijn knieen laten kijken als ze zo kraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 14:32

Als je de beschikking hebt over warm water kun je je paard het hele jaar door wassen. Zet hem tijdens het wassen op een tochtvrije plek en leg voldoende dekens op om hem te laten drogen.

Die knakkende spieren zijn waarschijnlijk gewrichten.

zipper
Berichten: 38
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 14:39

bedankt voor de tips. Ik koop dan wel snelreiniger voor schimmels Haha! en ik zal de DA laten komen.

Groetjes Haha!