"Veerust" anti vliegenspray voor runderen.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

"Veerust" anti vliegenspray voor runderen.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 23:00

......... kan dat ook op paarden?? Ik krijg dus net een spuitbus van 600 ml overhandigd "Voor Banjer!!"

Nu weet ik dat ze wat te fors is... maar om haar nu gelijk dingen voor een Koe te geven.... Verward Haha! Haha!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:05

die kan je gewoon gebruiken hoor!!

Is tegenwoordig de enige fles die er verkrijgbaar is... hebben ze samengevoegd... en is precies dezelfde fles als je vroeger voor de paarden had..

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:07

Ik gebruik het altijd voor mijn paarden, kan prima hoor, je moet de bus wel goed schudden voor gebruik en niet in de buurt van eten of drinkwater gebruiken.
het helpt echter niet zo heel lang.. dus je moet het vaker gebruiken dan vermeld staat en het werkt eigenlijk alleen tegen de stalvlieg (lijkt op de gewone vlieg, maar steekt) en tegen die grijze dazen (ookwel blinde vlieg genaamd).

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:08

Ik spuit Buddy er gewoon mee in.Ook al stond ik de eerste keer wel even verbaasd te kijken,want je hoort het dus echt sissen als het op de huid komt.In eerste instantie heb ik toen maar een klein stukje gedaan,in het geval er mss een reactie zou optreden,maar niks.Dus nu als ik met hem ga rijden en het stikt van de vliegen dan spuit ik hem even in.
Let wel op dat paarden van dat sissende geluid kunnen schrikken,al was de mijne er totaal niet van onder de indruk >;)

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:13

ik gebruik het ook en het werkt perfect voor Mira. Laat de eerste keer je paardje niet vaststaan als je het opdoet want het maakt een sissend geluid. Na een aantal keren oefenen is mira nu ook spuitbus-proof

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:26

Iemand op de stal gebruikt het ook, maar het werkt volgens mij niet echt goed tegen dazen. Wat helpt als je paard bang is voor het sissen is af en toe onder het poetsen zelf ook sis-geluiden te maken, zodat ze ermee bekend raken.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:36

Spuit het maar eens op je eigen hand. Ik merk er niks van (dikke runderhuid ofzo?)
Er werd echter wel in de ruitersportzaak tegen mij gezegd dat het sinds kort onder de dopingwet valt en je het dus niet mag gebruiken op wedstrijden. (Heb ik trouwens wel gedaan omdat het spul wel goed werkt tegen vliegend ongedierte).

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:38

nee hoor heb een dopinglijst bekeken in geen enkel vliegenmiddel zit doping

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:11

Ik gebruik het op de poetsplaats.. Dan is hij met optuigen en poetsen even vliegvrij !! Hij is een beetje antispuitbus, maar ook dat gaat steeds beter........

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:19

Ik heb ook maar weer eens een bus gehaald. Helemaal goed werken vind ik het niet, maar voor eventjes gaat het nog wel.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:30

Geweldig spul Veerust! Ik gebruik het altijd voor mijn paarden, heb nog nooit nadelen ondervonden aangezien het alleen voor runderen is...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:48

Ik vind de oude bus beter werken voor mijn gevoel. Daar stond ook op dat het tegen dazen was. Op de nieuwe bus staan alleen de stalvliegen nog vermeldt...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:41

Ik wil het oo nog gaan halen. Had het er pas nog over met een stalgenoot. Ze was er heel tevreden over, en ze gaan er nog van glimmen ook (zei ze toen ik vroeg of het werkte Knipoog)

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:52

Eerst had ik ook iets anders dan de veerust van nu en dat knetterende ook niet als je het erop spoot. Nu dus wel.. VerwardMaar nog steeds vindt ik het goed werken hoor

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:53

Ik gebruikte ook altijd Veerust.. werkte altijd perfect..

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:53

Tot vorig jaar stond er ook een paard op de bus......is nu opeens verdwenen. Ik word zo Gaaaap Slapen moe van al die rare regels waardoor je vliegenspul voor de koeien moet gebruiken, je opeens een hele tube sedalin moet gebruiken omdat het eigenlijk voor honden is, ik spul tegen wratten (wel voor m'n paarden Haha! Haha! ) kreeg dat eigenlijk voor katten bestemd is...............

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:55

Ik gebruik het ook, alleen wordt m'n 2-jarige helemaal panisch van dat geluid Scheve mond
Vorig jaar stond er inderdaad nog een paard op, en nou opeens alleen nog maar koeien.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:12

De Veerust van nu is precies (of iig ver) hetzelfde als de vorige die ook voor paarden was. Ze hebben het echter als middel voor gebruik bij runderen op een lijst willen zetten vandaar dat er op staat dat het voor runderen is, maar het is ook voor paarden te gebruiken.
Ik gebruik het ook, werkt goed, net dat spuitgeluid is heel wat minder bij panisch paardje, maar het gaat steeds beter.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:52

ow die hebben wij ook altijd, alleen is mijn pony niet zo gelukkig met het geluid er van met als resultaat dat ze door heel d'r stal draait om eronder uit te komen, vooral bij die nieuwe die nog geluid maakt als je al gespoten hebt

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:10

Ik heb ook veerust in de kast staan. Voor op het land is het prima, zolang je paard maar niet gaat zweten, voor tijden shet rijden is het dus minder geschikt. Momenteel gebruik ik het nauwelijks, aangezien ik van de winter een liter (!) hertshoornolie op de kop heb kunnen tikken....

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:14

Volgens mij staat er zelfs een paardje op die spuitbus!
Het is in ieder geval zeer goed te gebruiken in de wei en op stal, met rijden is het zo weggezweet.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:18

Vroeger was het ook voor paarden, maar zag al dat het tegenwoordig er niet meer op staat. Heb zelf alleen nog de oude gebruikt, en vind dat spul fantastisch!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:26

Ik heb altijd veerust gebruikt
ook dit jaar een nieuwe bus gehaald, met alleen die koe erop
Maar voormij was dit ook de eerste keer dat het spul knetterde met het erop spuiten
En dat vond ik toch wel een eng idee om eerlijk te zijn.

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:28

Veerust, dat had Valentijn vorig jaar ook, maar die is helemaal panisch voor die spuitbus en omdat nou steeds op sponzen te doen is ook weer zo wat, nu gebruiken we een eigen mengsel uit de plantenspuit

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:56

Hee kawa, dat vond ik dus ook al zo vreemd, het knettert nu ineens! Maar ik had al een theorie bedacht dat het zich nu hecht om de haren heen (om mezelf gerust te stellen).....en stinkt het ook minder, of verbeeld ik me dat?

Ik had zostarks btw m'n hele merrie ingespoten met Veerust en ging een eind met haar stappen, nou denk maar niet dat die engerdjes van haar afbleven! Boos!