Ervaringen met een endurancezadel van Thorowgood ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:14

Afbeelding

Dit is de Thorowgood Griffin Endurance mede ontworpen door Jill Thomas, enduranceruiter.

Ik heb dit zadel nu een week en ben er erg blij mee! Hij ligt goed op m'n Tinker en hij zit heerlijk, in het begin moest ik even wennen aan de andere "beugelligging", die zitten iets naar achteren voor een ontspannen beenhouding.
Wat ik ook erg fijn vind is de prolite schokabsorberende vulling in de kussens. Dit merk ik echt, vooral met draven. Ik kan voor het eerst relaxed doorzitten op mijn (in draf vrij hoog opgooiende) pony zonder het gevoel op haar rug te bonken.
Het zadel ligt ook mooi stabiel, al vind ik het met dit singelsysteem (schuinlopend voor betere stabiliteit) wel iets lastiger om aan te singelen.

Hier vind je meer info:
www.thorowgood.com
www.thorowgood.nl
www.jill-thomas.com


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:24

De bevestiging voor de beugelriemen ligt ietsje verder naar achteren dan bij een VZH-zadel. Scheelt niet veel hoor, en je went er zo aan. En dan is het inderdaad relaxed.

Het zadel is erg makkelijk te onderhouden, gewoon met een doekje en eventueel water of speciaal onderhouds/reinigingsmiddel voor kunststofzadels.

Euhm dat aansingelen, weet niet precies waar het aan ligt dat het moeilijker gaat. Ik denk doordat de singelstoten schuin lopen, dus met aansingelen kun je niet recht omhoog trekken. En misschien moet ik ook wennen aan de kunststofstoten, dat "glijdt" ook anders.
Nou is mijn pony meestal vrij moeilijk aan te singelen hoor, daar zal het ook deels aan liggen.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:47

Hahaha, ik begrijp welke ondingen je bedoelt Haha!

Hier kunnen gewone beugelriemen aan. Ik heb ze wel van kunststof, omdat lederen riemen vlekken op een kunststof zadel zouden geven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB, Vagabondo, YandexBot en 105 bezoekers