Houten tussenschot in trailer of plastic??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Houten tussenschot in trailer of plastic??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 21:05

Wij gaan een trailer kopen, en nu is de keuze nog tussen een hout tussenschot of een plastic zeil achtig iets...
Dat plastic spul is iets van 500 euro duurder...
Maar die man zei dat ze dan net ff een stap opzij kunnen zetten om hun even wicht te houden.

Mijn idee is eigenlijk dat ze aan hout meer steun hebben, en bovendien als ze opzij kunnen stappen bij dat plastic staan ze tog op elkaars hoeven?

Ik zou graag ervaringen willen horen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:27

Wij hebben bewust voor hout gekozen, ook al moesten we daarvoor bijbetalen

Dat plastic wil nog weleens losraken en gaan klapperen en ik heb weleens een paard gezien dat er onderdoor was geraakt met een hoef, daar werd je ook niet blij van Verdrietig
Dat plastic geeft inderdaad wat mee en daardoor kunnen de paarden elkaar ook raken als ze een flinke mep geven of opzij stappen voor het evenwicht.
dat opzijstappen vind ik ook meteen het engste, daar is dat paard toen mee vastgeraakt...dat dier lag echt een heel eind open, had een hele diepe snee...Verdrietig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:00

idd ik zou ook voor hout gaan,zit misschien wel wat meer onderhoud aan, maar plastick is niet sterk genoeg,tegenwoordig met al die nieuwe regels enzo moet het steeds maar lichter , en plastick word er niet sterker op, het beste vind ik nog steeds een aluminium trailer met houten schot!!\
ik heb n keer n paard meegemaakt dat steigerde in een polyester trailer , en zo met zijn hoofd naar buiten kwam,het ergste was dat dat polyester maar naar een kant meegaf, beest kon dus niet meer terug ----> zagen----> weg trailer!

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:17

Plywood (geperst hout) tot op de grond en vastgezet met bouten die afgerond zijn c.q. verzonken.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:24

Ik zou toch voor rubber-pvc gaan, om diverse redenen; o.a. opzij stappen in bochten geeft op hout veel kabaal waardoor ze kunnen gaan panieken.
In vrachtwagens hangen vaak ook plastic of rubber flappen en ik hoor menigeen dat dat toch wel ideaal is.
Zie ook: [VMR] trailerprobleem(onderweg) let vooral op de reactie over rubber en houten schot.

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:42

Ik heb eens een verslag gelezen (universitair onderzoek afstudeerder) dat het voor paarden heel vermoeiend is om vooruit te reizen. Ze hebben problemen met de gewichtsverplaatsing en de rijrichting.
Paarden die schuin, dwars of achteruit gezet worden schijnen frisser aan te komen dan paarden die vooruit reizen.

Ook schijnt er in Engeland een trailer geweest te zijn (naam Kiwi) waar de paarden achteruit opstonden. Een bestaande trailer is niet om te bouwen ivm de drukbelasting, die nu voor het grootste deel op de achterkant ligt.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:29

idd paarden reizen beter als ze schuin staan, maar ja niet iedereen kan een vr8wagen betalen en kan m dan ook nog eens rijden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:15

Hout of plastic staat hierboven al beschreven, ik heb idd ook de voorkeur voor hout.
En dat het voor een paard beter is om niet vooruit te laten reizen weet ik. Heb namelijk een paard met trailerangst gehad, of ze heeft het nog een beetje. De veevrachtwagen was geen probleem, terwijl die loopklep enorm stijl was, maar ze stond daar zo relaxt, echt super. Terwijl een trailer vroeger altijd en nu wat minder gedonder geeft.
Ik wil later dus een veevrachtwagen hebben ipv trailer

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:59

2-paards trailer? dan zou ik hout doen als een paard een x trapt ofzo heeft de ander er lijkt mij minder last van als je dan toch een schot erin doet bij een 1,5-paardstrailer geen schot want dan ben je teveel ruimte kwijt.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 13:01

gomir schreef:
Wij hebben bewust voor hout gekozen, ook al moesten we daarvoor bijbetalen


Ik wilde ook in eerste instantie voor hout gaan, dat is bij ons ook goedkoper Verward
Maar ik dacht, als dat plastic duurder is, zal het ook misschien een hoop voordelen hebben, maar als ik hier zo lees, dan ga ik tog maar voor hout *LOL*