slachtpaard kopen:goede daad of weggegooid geld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:28

Nou wordt de moeder van Paddy ook naar de slacht gebracht als ze niet drachtig is. Ze zou dan 1500 gulden op moeten leveren. Eigenlijk is 1000,- al veel. En waar moet ik haar neerzetten. Maar het liefst zou ik haar weg willen kopen voor de slacht.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:51

ik weet wel als ik de mogelijkheden had, zou ik bepaalde paarden toch opvangen als ze naar de slacht gingen gewoon omdat ze niet meer geschikt waren voor de sport.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:01

en toch zijn er veel paarden die naar de slacht gaan omdat ze een beetje versleten zijn. Ik gun ze toch liever een goed tehuis dan de slacht.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:22

precies. En daarom zeg ik ook "als ik de mogelijkheden had". je moet het wel goed doen, als je het half doet is hij beter af met de slacht.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:37

Gaitkeeper schreef:
[
En als je zo je paard wegbrengt en vervolgens hem daar achterlaat ben je erg naïef en, sorry dat ik't zeggen moet, erg stom.
Ik respecteer de beslissing van mensen om een paard naar de slacht te brengen als zij weten dat het leven voor zo'n paard erger is dan de dood.
Maar wees dan asjeblieft ook zo flink om erbij te zijn tot ie dood is.
Dat heeft een paard op zn minst verdiend lijkt me en dan gaat het zo snel mogelijk en weet je zeker dat he laatste stukje geen lijdensweg wordt.
.
[/quote]


en dat is precies de reden dat ik er bij bleef toen mijn paard geslacht werd. Ja, ik stond er natuurlijk niet bij te kijken want dat is ondraaglijk. Maar ik heb wel gezien hoe ze hem zachtjes naar binnen duwden, zonder mopperen of gemor. Het was daarna zo gebeurd. Heb hem nog wel gezien toen hij dood was maar ik wist in ieder geval dat hij veilig was. Ik had zoveel zorg aan dat dier besteed, het mocht niet ongedaan worden gemaakt door een belgische paardenmarkt of een transport naar italie. En ze zouden hem netjes moeten behandelen, daar wilde ik zeker van zijn.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 159 bezoekers