Waar en hoe verzekeren?? Ervaringen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Waar en hoe verzekeren?? Ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 20:16

Hallo, Ik ben nu 1 jaar in het bezit van een 4 jarige ruin waar ik L1 dressuur mee rijd. We hebben hem monenteel bij het paardenfonds verzekerd, maar ik wil hem nu echt laten verzekeren, ik heb alleen geen idee waar ik dat het beste kan doen. Wat zijn jullie ervaringen??

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:36

Ik heb mijn paard verzekerd bij interpolis, uitgebreide verzekering..
Nu moet ik dit even afkloppen, maar ik heb het geluk nog niets bij hun te hebben moeten melden..

Als ik het goed heb zit mijn buurmeisje bij Amev Hippo, zij is echter minder gelukkig, maar heeft dacht ik goede ervaringen met haar verzekering...

Waarom ik bij interpolis zit? Kennissen van ons werken daar, hebben geholpen met het besluit dat ik een paard kreeg, dan is het niet meer dan logisch dat we bij hen inschrijven...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 20:40

Ja idd, dan is het makkelijk om daar te gaan ja. Mag ik b=vragen hoeveel je ongeveer betaald voor zo'n uitgebreide verzekering?? (antwoord mag ook via pb) Vanaf hoeveel moet je paard gekeurd worden. De mijn eis bij de koop rontgen en klinisch gekeurd, is dat voldoende??

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:27

Ik ben ook bij interpolis verzerkerd -nouja, mij pony dan- en ze is alleen (gratis!) gekeurd door de keuringsarts van interpolis, dat was voldoende. Ik heb een uitgebreide verzekering en mijn pony is verzekerd voor €1500 (fjordenmerrie) ik betaal hiervoor niet meer dan €100 per jaar. Nu heb ik gelukkig ook nog nooit gebruik hoeven maken van mijn verzerking. Maar het contact dat ik heb gehad en de service die ik heb gekregen ben ik erg over te spreken (afspraak maken voor de keuring en keuring zelf en inschrijving enz.) Het verliep allemaal heel soepeltjes en relax.. Ja, ik kan wel zeggen dat ik tevreden ben met mijn verzekering!

~Liefs Ilse

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:45

Als je je paard verzekerd, doe dan altijd de uitgebreide verzekering,want bij de standaard dekking krijg je nooit wat uitgekeerd, omdat bijna alles buiten de voorwaarden valt. Als je je paard uitgebreid verzekerd bij interpolis, stel voor 4500 euro (normale prijs voor een sportpaard) ben je zo'n 550 euro per jaar aan premie kwijt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:50

Interpolis

We hebben een collecieve (=beperkte) verzekering en betalen van 1,75 % van de verzekerde waarde van het paard per jaar.

Dus voor €1000,- verzekerd kost me dan €17,50 per jaar.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 20:38

Oke, en zijn er ook nog ervaringen met andere verzekeringmaatschappijen???

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:16

Yvonne19 schreef:
Oke, en zijn er ook nog ervaringen met andere verzekeringmaatschappijen???


Nee Haha! . Ik heb ook alleen maar ervaring met Interpolis en Amev, ben over allebei erg goed te spreken over het afhandelen van schades en de acceptatie van paarden. Relrite en Velvet zijn beiden voor 4500,- euro uitgebreid bij Interpolis verzekerd voor 475,- en 515,- per jaar (Velvet valt nog onder de oude voorwaarden en is dus "goedkoper"). Ter vergelijking mijn vorige paard Leo was bij Amev voor 3500,- uitgebreid verzekerd en daar betaalde ik hetzelfde voor per jaar. Tel uit je verlies Knipoog .

Aquila's ongeboren veulen wordt straks bij 3 maanden dracht bij Amev verzekerd (gisteren zat de uk er nog, hopen dat ie dat over 9 maanden nog doet ). Aquila is al 21 en bij Interpolis accepteren ze haar niet meer vanwege de leeftijd. Voor Amev is een gezondheidsverklaring, bewijs van dracht en het feit dat ze na 16 dekkingen evenzoveel gezonde veulens heeft gebracht voldoende om haar ondanks haar hoge leeftijd in de verzekering op te nemen.

Relrite was voor de operatie ook verzekerd bij Amev omdat de polisvoorwaarden bij Interpolis alleen de anesthesie dekten en niet de gevolgen van de operatie.

Het is gewoon een beetje puzzelen met verzekeringen. Je moet diegene kiezen die het beste bij jouw situatie past. Maar voor een gewone ( of uitgebreide) verzekering ben je bij Interpolis voordeliger uit.

Bij Interpolis kun je ook gewoon je paard overnemen, hetzij wel onder bepaalde voorwaarden (die je bij Amev niet hebt/had). Saphy heb ik meegegeven, maar ik had gewoon de mogelijkheid om haar terug te kopen als ik dat wilde. Stond keurig in de polisvoorwaarden beschreven.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:20

Fairmount Verzekeringen (is Delta Lloyd), ik betaal 100 euro per jaar voor een uitgebreide verzekering, incl. diefstal. Geen ziektekosten! Kijk op internet bij fairmount.nl geloof ik, daar staan allerlei soorten polissen op.