Zadelvormig sjabrak met klittebandlusjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Zadelvormig sjabrak met klittebandlusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 12:49

Bestaan die?
De betere 'vierkante' sjabrakken hebben allemaal lusjes met klitteband, reuze handig, maar zadelvormig ben ik het nog niet tegengekomen en dat vind ik nou juist fijne sjabrakken.

Ze hebben allemaal van die korte lusjes die ik niet om m'n singelstoten heen krijg zonder eerst zelf te moeten crea-doeën met de naaimachine.

Sjabrak blijft ook wel liggen zonder die lusjes, maar als ze er toch aanzitten dan moeten ze ook vast kunnen vind ik!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:02

ja hoor Margreet, en als ze niet voorradig zijn, laat Fugers ze op maat maken in de kleur die jij wil, heeft ie met mijn sjabrakken voor mijn Australian Stock ook gedaan! OK dan!

Bij de weg, wanneer kom je eens kijken bij mij dikke knol??? Clown

Hij is vorige week over me heen gewalst, dus ik ben een beetje kreupel, Party!! vanmiddag krijgt ie rondom ijzers , nog meer kans op blauwe voeten dus

Doei, doei

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:04

Stubben heeft ze die zadelvormige sjabrakkenmet klittenband lusjes voor aan de ringen bij het zadel. Werkt ideaal. Niet goedkoop maar superkwaliteit.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 13:16

Laat ik nou net bij Fugers geweest zijn en ze me daar niks over verteld hebben?! Ben dus maar weer aan het crea-doeën geslagen Haha! Verder wel fijne sjabrakjes overigens en bedankt voor de Stübben tip!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:05

ik heb een shabrak van BR met klittebandlusjes, maar die is vierkant...
Misschien hebben ze ze ook zadelvormig?

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:08

Volgens mij is zadelvormig uit.
Kan alleen maar van die lage kwalitiet zadelvormige dekjes vinden en die krimpen in de was Boos! Is de achterkant WEER te kort voor m'n zadel.
Heb een oud shabrak van Kieffer waar ik erg tevreden over ben, maar heb ze nog niet weer gevonden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 14:10

Zadelvormig is absoluut uit, maar ik vind het fijn, zeker met dit warme weer. Dus het kan me niks schelen Haha!
Ik heb er een paar van S&K, die blijven erg goed, krimpen niet.
Heb er vanmiddag nog 2 gehaald van Imperial Riding, die voelen ook fijn aan, even afwachten hoe die blijven in de was.
Die van Divoza zijn niet fijn, veel te stug.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:56

ik heb ook een zadelvormige met klittebandlusjes,een tijdje terug in de decathlon gekocht.Ik weet niet van welk merk hij is,maar ze bestaan dus wel degelijk

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:08

Lisette schreef:
Stubben heeft ze die zadelvormige sjabrakkenmet klittenband lusjes voor aan de ringen bij het zadel. Werkt ideaal. Niet goedkoop maar superkwaliteit.


Klopt helemaal, en ze zijn er nog in mooie kleurtjes ook (vind ik tenminste)!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:32

Ja ik heb er eentje, een zwarte van Harry's Horse, maat Full geloof ik. Heel erg handig die dingen! Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:18

ik heb er ook eentje van harry en nog een ander merk maar dit zijn die nep-wollen sjabrakjes.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:32

ik heb ze van stubben, wil niet anders. de nieuwe van stubben (de sjabraks iig) hebben geen klittenband meer.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:39

Nou, ik ben altijd bang dat het klittenband m'n zadel eens zou kunnen beschadigen (Misschien zijn het wel spook ideeen Haha! ). Ik gebruik die dus niet. Heb welvaak zadelvormige sjabrakken, vind ze ook ideaal. Van S&K.
Ook ik heb al geregeld de lusjes langer moeten naaien.
HH heeft er wel klittenband aan, maar of die ook zadelvormig zijn weet ik niet.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:54

Als we met zijn allen die ruitersportzaken nu eens gaan vragen om zadelvormige shabrakken, komen ze dan weer in? Ik heb er ook maar eentje en wil er graag een paar bij, want ze bevallen goed. Het is van de zotten dat ze uit zijn. Verdrietig.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:30

Ja daar ben ik ook tegenaan gelopen, zadelvormig is erg weinig te krijgen, terwijl het juist in de zomer toch enorm in hitte scheelt voor het paard. Ik heb ze idd ook nog niet met klittenband gezien, ook jammer, want is idd handiger.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:12

Ik zag er laatst 1 van Kieffer, zadelvormig mét klitteband lusjes. Ik was er namelijk ook al naar op zoek en kwam toen deze tegen Lachen

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:14

ja ik heb ze van Harry's Horse zadelvorm met klitteband.
17,45 per stuk.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:42

Ik vind zadelvormig ook prettiger, want ze blijven beter in de kamer zitten en als ik mijn pony bij tik, komen die tikken beter door Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 00:54

ik heb vierkante shabrakken, maar ik krijg zelfs die klittenbandjes soms maar moeilijk. Dan doe ik ze gewoon zover mogelijk onder het zweetblad. Nooit een verschuivende shabrak gehad hoor.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 01:02

Mooi, ze bestaan dus duidelijk wel. Ga ik er maar eens achteraan als de financien het toelaten.

En idd, juist in de zomer is het heel fijn, maar in de winter vind ik die vierkante dekbedden ook niet echt wat

Overigens heb ik ook nog een beetje moeilijke singelstoten, op de plek waar je die lusjes er omheen doet zit bij mij een brede nylon band waar de stoten op gestikt zijn. Het moet dus nog een groot lusje zijn ook, want het moet als het ware om 2 stoten tegelijk. Ik knip nu de lusjes aan 1 kant los en stik ze een stukje verder weer op zichzelf vast, zodat ze er omheen passen, maar dat is bij sommige ook maar krap aan of ze lang genoeg zijn.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:15

Ik heb ook een aantal zadelvormige sjabrakken met klittenband. Heb het even nagekeken en deze zijn allemaal van kieffer toevallig.

Dus kieffer heeft ze in ieder geval!
Dan zullen ze ook best van andere merken bestaan. Succes met zoeken (of knutselen natuurlijk)

brigitje

Berichten: 215
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:43

je heb wel gelijk hoor
die klittenband dingen moeten er gewoon om
net als hier boven
kieffer heeft wel van die zadelvormige shabrakken

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:45

Bij kraemer hebben ze ze ook. Zie www.kraemer-pferdesport.de
Ik heb zadeldekje type 2067 (anatomica) en die heeft zeker onder ook klitteband. En niet duur, 15 euro (+verzendkosten?)