Hoe denken jullie over een vliegendeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Hoe denken jullie over een vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 18:18

Bij ons op de wei zitten erg veel prikbeesten (horzels ed)
Veerle staat constant te happen en te trappen, te schudden, met haar staart te slaan enz. Erg rot dus.
Ze kan er ook behoorlijk geirriteerd van raken (en begrijpelijk!)
Anti-vliegen middelen werken niet.
Ze staat 24/7 op de wei, en de mogelijkheid om haar evt overdag op stal te zetten is er niet want de stallen zijn ruim 2 uur lopen van de wei af.

Nu zit ik er over te denken om een goede vliegendeken voor haar te kopen. Maar hoe denken jullie daarover? Geeft een vliegendeken geen warmte af? En is het voor haar niet rot om met een vliegendeken op te staan?
En kan ik deze eind van de middag dan het beste weer af doen, en sochtends weer om?

Kiezen jullie wel of niet voor een vliegendeken?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:24

ik vind een vliegen deken heel erg fijn maar dan moet ie wel van goed spul zijn en goed blijven liggen alleen dan vind ik ze fijn.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:26

Ik heb een vliegendeken voor Apollon, is superfijn! Je ziet zelf ook dat ze meer ontspannen in de wei staat. anders staat ze altijd maar vliegen te verjagen.
Ik doe het deken s'morgens om en haal het er s'avonds weer af.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:40

Een vliegendeken werkt heel goed. Volgens mij vinden paarden het juist prettig om een deken op te hebben. Van die vliegen worden ze anders ook helemaal vervelend.

Ik heb een vliegendeken van Harry's Horse, deze is zilver (blinkend) van kleur. Op die manier weerkaatst hij het licht. Wanneer ik de deken af haal is mijn paard nooit bezweet, dus ze heeft het niet te warm met die deken op. Zorg er idd wel voor dat de deken goed past en goed blijft liggen (ook als ze een keer gaan rollen). Een deken met singels en bilkoorden is dan wel een vereiste.

Succes!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:17

Ik ben van plan om die nieuwe van Bucas een te schaffen, lijtk mij echt ideaal die dekens!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:40

Lijkt me fijn voor het paard, maar bij ons op stal hebben er twee van die dekens met grote mazen, een beetje slappe dingen zijn dan die snel scheefhangen. Gevaarlijk als ze gaan rollen vind ik..
Die met hele fijne mazen zijn veel steviger heb ik het idee.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 22:00

Als ik een vliegendeken koop wil ik inderdaad een goede vliegendeken, die ook blijft zitten als ze rollen ed. Zat zelf te kijken naar de weaterbeeta softmesh combo, iemand ervaring mee?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:09

Een vliegendeken is perfect voor in de wei.. persoonlijk zou ik hem gewoon dag en nacht omlaten..
Zelf vind ik de Bucas en Anky erg fijn... de weather beeta lijkt me ook erg mooi, maar weet niet goed hoe de stof daarvan is!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:25

Passionato schreef:
Ik ben van plan om die nieuwe van Bucas een te schaffen, lijtk mij echt ideaal die dekens!

ze zijn ook ideaal, Natal molt al zijn dekens behalve de vliegendeken van Bucas, als hij gerolt heeft blijft ie zelfs liggen