Schimmel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 22:07

Ons hoofstel heeft een hele tijd niet meer hoeven 'werken' en dat zal in de toekomst ook niet geval zijn, we zouden het dus een tijdje in de kast willen houden maar we hebben steeds hetzelfde probleem: schimmel: het kopstuk vetten we dikwijls in maar het schimmelt wel steeds opnieuw, met wat kunnen we het goed droog houden? Iemand ervaring?

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:34

Zorgen voor een droge omgeving, wellicht een vochtvreter erbij in de kast zetten? Het hoofdstel wordt dan wel wat droog, maar dat kun je met invetten weer voorkomen....

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:37

K heb gehoord dat het juist goed is als je hoofdstel schimmelt. Dat is een teken dat het leer gezond is (kwee nie of het echt waar is ik weet niet).

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:48

Yep, beter schimmel als droog. Droog leer gaat barsten. Schimmel poets je er met een beetje zadelzeep zo weer af. Gewoon zo door gaan dus...

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 13:19

Dus schimmel is juist goed voor leder? Ok, in ieder geval bedankt voor de tip! Had daar echt nog niet bij stilgestaan dat dat juist goed kan zijn Party!!
Met zeep verdwijnt de schimmel wel voor het oog maar de schimmel-sporen blijven nog steeds in het leder maar dat kan dus ook geen kwaad?