help, vindt ze het echt niet leuk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Balou
Berichten: 18
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:16

Hallo Nouvel,

Een aantal jaren geleden zat ik met hetzelfde probleem; schat van een paard maar met wedstrijden rijden leek het wel of ze totaal veranderde. Sjagerijnig, niet willen lopen etc terwijl ze in de les écht heel lekker aan het lopen was. Veel mensen zeiden toen ook "verkopen dat paard" en vonden dat ik op zoek moest naar een paard waar ik eens lekker "punten"mee kon gaan rijden. Na lang twijfelen had ik besloten om even geen wedstrijden te gaan rijden.

Ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb gehad, na een paar maanden kreeg ik een vriend, wat uiteindelijk resulteerde in samenwonen en een kindje. Ik ben zoooo blij dat ik m'n paardje heb gehouden. Had zelf nooit kunnen bedenken dat ik andere prioriteiten zou krijgen dan wedstrijden, maar ben nu zo gelukkig met mn paardje waarmee ik lekker kan buitenrijden en nog af en toe n onderling wedstrijdje op de vereniging.

Met het bovenstaande wil ik alleen zeggen dat het leven niet alleen bestaat uit het rijden van wedstrijden, voor het zelfde geld verkoop je nu een paard waar je (buiten de wedstrijden om) veel plezier aan beleefd, terwijl je over 1 a twee jaar toch niet meer zo fanatiek wedstrijden rijd.

Je moet voor je zelf eens goed op een rijtje zetten wat je wil. Laat bv een andere ruiter een jaartje officieel springen, en dan beslissen of het jaartje geen dresuurwedstrijden rijden écht zo erg was (bleef je gemotoveerd om te rijden etc. ect.) Als na dat jaar blijkt dat je niet zonder wedstrijd rijden kan, dan zou ik je paardje verkopen. Ze heeft dan zowel spring- als dressuurervaring wat de prijs alleen maar ten goede komt. Dit lijkt misschien raar om te zeggen maar zoals je waarschijnlijk zelf wel weet zijn goede dressuurpaarden tegenwoordig aardig aan de prijs, dus als je paard dan wat meer opbrengt omdat ze ook al spring ervaring in de ring heeft is dat altijd mooi meegenomen!

Suc6 met je beslissing en overhaast niks, beter nog even een jaartje denken dan later spijt omdat je je paard hebt verkocht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jokesonyou en 91 bezoekers