onderlinge kur met jonge pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

onderlinge kur met jonge pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 17:09

Heyzz

bij ons op de club hebben we elk jaar een onderlinge kur wedstrijd voor alle klasses. Normaal gesproken doe ik elk jaar mee met haike, en pas de deux met een clubmaatje. Voor Haike had ik dit jaar al een kur en muziek maar die kan ik dus niet gebruiken. Nou had ik net met dat clubmaatje over meedoen met Okidoki, de pony die ik aan het inrijden ben. Is dat slim of kan ik beter wachten tot ie wat meer kent? Rijtechnisch moet ik de klasse B zonder wijken wel aankunnen, maar kan dat ook met muziek? Als ik meedoe gaan ik niet zoveel aandacht besteden aan de muziek, dus niet zoals vorige jaren per gang/onderdeel andere muziek. Het blijft dus redelijk rustig, en Okidoki schrikt niet snel, maar kan het? Van de ene kant is het denk ik een goede ervaring, van de andere kant is het mss te druk (veel pony's/paarden, meer als bij de les. Muziek)

Hoop dat jullie raad kunnen geven, en een kur is ook nooit weg! Knipoog Wedstrijd is trouwens 19 juli, 's avonds. Dus wie wil komen kijken.....


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:04

Denk dat ik het doe, lijkt me erg leuk. het is toch weer anders dan een M-kur met een pony die je al lang kent en de dingen goed hebt bevestigd.
Zag vanavond mijn commandant, moest even langs de ponyclub met mijn vader en toen had ze les, ook zij haalde mij over mee te rijden. Ik mocht dan starten in de L zonder wijken, en had een concurrent: B/L1 ruiter op paard, maar dat maakt niks uit, ervaring telt!!

Het is alleen al over 10 dagen, dus iemand nog leuke tips voor een kur?? Gewoon stap, draf, galop en middendraf en middengalop, en grote voltes, niks anders geks. Wie weet er nog originele figuren? (een volte 10 meter enz. is geen probleem, buigt erg zat, en anders probeer ik het gewoon uit!)


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:51

Nistria schreef:
Gewoon doen!!
Alleen nu zou ik veel aparte figuren maken om het toch apart te maken.. Veel tempo wisselingen op de muziek, leuk joh!!
Heb je de muziek al??
Succes!!!


Wie weet er veel aparte figuren??? Ben niet zo craetief!! Knipoog

En muziek, ik denk om gewoon Lord of the Dance optezetten, geweldige muziek! Iemand nog leuke ideebn?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 11:35

Feetje schreef:
dubbele gebroken lijn
Misschien een stukje halsstrekken ofzo?
En verder is middendraf wel mooi om te zien!
Veel plezier!


Wat is een dubbele gebroken lijn?? Dat halsstrekken is wel een idee, overgang draf stap maken? En middendraf, die doe ik er wel vaak in, kan ie super!! Thanx

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 11:38

Nistria schreef:
van michael flatley?? Dat heb ik ook in mijn kur..!!

Ik vind de lijn uitstrekken van de hoefslag ( F of K) naar G (op de juri af) mooi kan in galop en in draf. snappie Verward

pff best moeilijk ja!! Grote 'S' maken in het midden..

Of je gaat bijvoorbeeld van K naar B, dan bij B volte 15 of 20 meter en dan van B naar H (terug) soort grote gebroken lijn met volte er in.

Je kunt een soort zig-zag maken op de A-C lijn (5-10-5 meter)

Volte 10m links gevolgd door volte 10m rechts op de A-C lijn

Zorg wel dat je proef synchroom is (op de ene hand hetzelfde als op de andere hand) anders lijkt het snel wat rommelig
Succes joh!!!


Die muziek ben ik nu aan het zoeken!! Zijn wel goede ideeen, zal eens kijken hoe ie wordt, zal hem dan op bokt zetten, ok?
Ben er trouwens achter dat een M kur of viertalkur (L en M) veel makkelijker zijn om te schrijven, dan zit er toch meer afwisseling in en kunnen de pony's al veel meer. Weer een uitdaging!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 20:28

Ik doe mee, vandaag ook even aan de eigenaar van Oki (Doki) gevraagd of het goed was, ging ik al vanuit omdat ik Oki ook al meeneem naar Ermelo. En het was goed zoals ik verwacht had, 'je doet er maar mee wat je wilt'. Toch makkelijk.

Moet alleen nog een kur schrijven, dank alvast voor de ideeen. Ook de muziek van Michael Flatley is erg goed!! Thanx!

Meer ideeen zijn welkom!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 20:30

Verkleed-ideeen zijn trouwens ook nog welkom!

Heb al gedacht om helemaal zwart(bruin)-wit te gaan omdat Oki bont is, als cowgirl ga ik iin ieder geval niet! Jullie nog ideeen, niet te moeilijk graag. Thanx!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 20:21

Heyzz, deze kur wordt het denk ik, nog commentaar/tips voor de choreografie e.d?

A Binnenkomen in arbeidsstap
Halthouden, groeten
Voorwaarts stap
C Rechts volgen, draf
B-X-M rechts omkeert
E-X-H linksomkeert
M arbeidsstap
B-K vhv, middenstap
A arbeidsdraf
F-M middendraf
C-H arbeidsgalop links
E grote volte
K-A arbeiddraf
F-X-H vhv, middendraf
C-M arbeidsgalop rechts
B grote volte
F-A arbeidsdraf
E afwenden
X volte (10/15 m) rechts
volte (10/15 m) links
B links volgen
H-K-A halsstrekken
F Volte 10 m, daarna naar X wenden
X Volte 10 m. rechts, daarna naar M wenden
M Volte 10 m.
E Door ā€˜Sā€™ vhv
K Volte 10m, daarna naar X wenden
X Volte 10 m links, daarna naar H wenden.
H Volte 10 m.
M Vhv, middendraf
A Afwenden, halthouden en groeten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 142 bezoekers