Bijrijden -> wat is nou wijsheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Bijrijden -> wat is nou wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 14:16

Ik zit in een beetje lastig pakket. Ik rij op dit moment een leuke maar pittige Lusitano-hengst bij. Het is een leuk beest, de stal is helemaal top en de omgeving ook. Toch beginnen de irritaties op te komen.

Ik doe hem 2x per week, op dinsdagavond en 1 dag in het weekend. Op dinsdagavond moet ik VERPLICHT longeren. Ik vind longeren nogal suf eigenlijk en zeker om dat iedere week te moeten doen. Die dag in het weekend rij ik hem buiten (is ook min of meer verplicht). Buiten rijden vind ik natuurlijk geen probleem, maar ik zou het ook leuk vinden om bijvoorbeeld eens een dressuurlesje met hem te rijden en dat mag dus niet.

Ik betaal 35 euro per maand voor 2x per week (waarvan 1x verplicht longeren). Nou kwam ze laatst met het voorstel dat ik hem 3x per week zou gaan doen voor 100 euro, daar ben ik absoluut niet mee akkoord gegaan.

Ze heeft nog een andere bijrijdster voor 1x in de week en die betaald niks. Ze kan bijna nooit een keer extra. Ik sloof me super uit voor dat beest en ik heb het idee dat zij het er zich maar makkelijk vanaf brengt. Bijvoorbeeld met het uitmesten van de wei en het poetsen van het tuig.

Verder zou ik heel graag aangespannen willen rijden. Okki is wel beleerd voor de wagen, maar het tuig kan niet op stal hangen en er is alleen een sulky waarmee niet op de weg mag worden gereden.

*zucht* Ik weet even niet meer wat wijsheid is. De bijrijpaarden liggen niet voor het oprapen, bijrijpaarden waarmee je mag mennen al helemaal niet. Geeft iemand raad?



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 14:34

Ja, die gaat altijd eerst loswerken (ze doet één of andere studie op paardengebied) en daarna gaat ze meestal buiten rijden. Als ze daar geen tijd voor heeft, dan werkt ze alleen los en dan is Okki de dag daarna niet te genieten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 17:17

Ja, ik baal er ook nogal van. Het is niet echt wat ik me ervan had voor gesteld.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 08:54

Botervlieg schreef:
Waar heb je minstens vier buitenritten voor 35 euro per maand?
Dat het andere meisje gratis rijdt is zuur voor jou, maar pech, daar heb je niets mee te maken.

Wel zou je je longeerdag kunnen opzeggen (en nog maar 17,50 betalen voor die ene overblijvende dag)


Ik denk niet dat ze in dat laatste trapt. Natuurlijk is 35 euro niet veel en daar ben ik best tevreden over. Ik begrijp ook dat ik er eigenlijk niets mee te maken heeft dat die andere vrouw niets hoeft te betalen, maar het is voor mij ook geen stimulans om meer te gaan betalen. Ik vind het jammer dat het zo loopt en ik begrijp ook niet van haar hoe ze erbij komt om opeens 100 euro te gaan vragen. Tja... ze gaat dan wel haar baan opzeggen, maar dat is eigenlijk mijn probleem niet. Ik ontlast haar ermee om dat paard 2x in de week te doen en ik kan altijd een keer extra als ze daarom vraagt. Daarom snap ik niet waarom ze mij dan "straft" door meer geld te gaan vragen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 09:11

Dat is vaag. Hoe lang geleden was dat dan?
Ze wil dat haar paard niet teveel belast wordt op de dagen dat ze hem zelf niet rijdt. Ze rijdt er zelf wel dressuurmatig mee en volgt ook lessen. Naast mij had ze nog iemand anders op het oog toen ze iemand zocht, maar die kon niet zo netjes rijden (handen niet stil e.d.) en die persoon wilde ook dressuurlessen volgen. Dat heeft ze toen niet gedaan. Eigenlijk wist ik dus al van te voren dat ze een recreatieruiter zocht en dat vond ik ook geen probleem. Ze begint alleen steeds meer eisen te stellen en beperkingen op te leggen, terwijl ik juist zo m'n best doe.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 11:25

MirageGidran schreef:
Ik betaal erg veel geld, maar mag tenminste zelf bepalen wat ik met het paard doe......................


Precies. In principe zou ik best wel bijvoorbeeld 100 euro willen betalen voor een paard. Maar dan wil ik wel kunnen doen en laten wat ik wil.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 16:47

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer frustraties er naar boven komen. Nou ja, ik kijk het nog wel even aan, misschien is het maar een tijdelijke dip (al hoewel ik dat betwijfel). Ik zal het toch een keer aan moeten kaarten, maar daar ben ik nooit zo'n held in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 35 bezoekers