Hoeveel drinkt een paard per dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Hoeveel drinkt een paard per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 10:40

Mijn paardje zijn drinkbak is stuk dus moet nu emmers geven. Hoeveel drinkt een paard gemiddeld?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:46

Ik dacht zo'n 30 tot 40 liter per dag. Je kunt het beste zo'n cementton gebruiken, daar kan tenminste lekker veel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:50

Idd, ik heb zo'n cementkuip ofzo en daar gaat 100 liter in, elke dag bijvullen. Ik had eerst ook in emmertjes maar dan moet je echt om het uut emmertjes vullen want in zo'n emmertje kan maar 10 liter.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:51

een groot paard wel 50 liter per dag, ik heb dit een x uitgerekend toen de staleigenaar van de stal waar ik toen werkte het genoeg vond om in de winter maar een keer per dag water te geven
paarden hebben een maaginhoud van 25 liter en dus moeten ze zeker twee keer hebben!
en als je alleen emmers hebt: hang ze dan aan de trailies of iets dergelijk op, want als ze op de grond staan dan worden ze nog al eens omgetrapt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:26

crossmonster schreef:
en als je alleen emmers hebt: hang ze dan aan de trailies of iets dergelijk op, want als ze op de grond staan dan worden ze nog al eens omgetrapt.


Of zet ze in een autoband. Gebruik het liefst emmers zonder hengsel, want daar kunnen ze alleen maar mee in de knoop raken en zichzelf verwonden.

Die 30 tot 40 liter die ik noemde was idd voor een pony, voor een paard zal het meer zijn.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 11:37

Haha, jullie weten niet wat voor spook ik heb met zijn wateremmers of tonnen... Hij duwt ze om, of met zijn tanden gooit ie ze eruit. Als de emmers hangen dan laat ie de emmer schommelen zodat de hele waterinhoud niet meer in de emmer zit. Ik kan dus niet anders dan zelf (of stalhulp) de emmers te geven. Hij drinkt nu zo'n 3 emmers per dag. Dat is dus ongeveer 30 liter. Maar misschien wel meer, want ik weet niet precies wie hem nog meer water geeft.
Hoop maar dat mijn drinkbak het snel weer doet want dit is wel irri.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:47

Tessebes"]
[quote="crossmonster schreef:
en als je alleen emmers hebt: hang ze dan aan de trailies of iets dergelijk op, want als ze op de grond staan dan worden ze nog al eens omgetrapt.


Of zet ze in een autoband. Gebruik het liefst emmers zonder hengsel, want daar kunnen ze alleen maar mee in de knoop raken en zichzelf verwonden.

Die 30 tot 40 liter die ik noemde was idd voor een pony, voor een paard zal het meer zijn.
[/quote]

uuuh geen autoband aub want ik weet niet op je dat topic hier hebt gelezen met die afschuwelijke foto met een paard die gestorven is doordat hij met zn hoofd in band zat het was wel een tractorband geloof ik maar toch lijkt me niet verstandig of mag een autoband weer wel???

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:36

crossmonster schreef:
een groot paard wel 50 liter per dag, ik heb dit een x uitgerekend toen de staleigenaar van de stal waar ik toen werkte het genoeg vond om in de winter maar een keer per dag water te geven
paarden hebben een maaginhoud van 25 liter en dus moeten ze zeker twee keer hebben!
en als je alleen emmers hebt: hang ze dan aan de trailies of iets dergelijk op, want als ze op de grond staan dan worden ze nog al eens omgetrapt.


In de erkende mencursus heb ik geleerd (en zwart op wit gedrukt staan) dat de maaginhoud van een paard 18 liter is, van pony's 10 liter.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:39

Een paard drinkt zo'n 30 liter per dag

Moet er niet aan denken.. heb al problemen met 1,5 liter per dag Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:23

Ik heb altijd geleerd dat het paard gemiddeld 60 liter per dag drinkt...

Maar een paard bestaat ook voor driekwart uit water dus dat is niet eens zo veel...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:24

Rond de 40 liter