Paard, kinderen en werken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 11:38

Nou.....als ik ga verhuizen per oktober ga ik per november werken. Ik heb een baan aangeboden gekregen bij een Bruna winkel en het lijkt mij DE methode om ingeburgerd te raken en mensen te leren kennen, aangezien ik daar niemand ken.
Daarbij vind ik het ook wel prettig om wat eigen centen te verdienen, dus ik denk dat ik het wel doe.
Alleen.....paarden aan huis, kinderen op school, huishouden...het gaat denk ik heel zwaar worden en ik weet dan ook nog niet hoe ik dat aan ga pakken. Gelukkig kan het allemaal heel flexibel en wil ik zowiezo om 15.00 bij school staan. Maar wanneer doe ik dan het stalwerk, rijden etc???? 's Middags dus. En wanneer dan het huis? 's Nachts denk ik! Boos!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:53

Op zich ben ik wel blij met de baan die ik aangeboden heb gekregen, want ik kan het met de schooltijden combineren. Zit ik alleen met dilemma;s als zieke kinderen, veeartsen, ATV dagen kids, vakanties etc. Eerst maar eens een gesprek in, dan weet ik meer.
Op zich is een winkel niet echt mijn ambitie, maar mijn opleiding (agogisch werk) heeft ook niet zoveel zin: met andermans kinderen werken is het laatste waar ik zin in heb sinds ik zelf kinderen heb! Knipoog

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:16

Mijn kinderen zijn op zich goed afgericht: ik rijd mijn paarden gewoon, terwijl zij in de stallen spelen, vaak met andere kinderen.
Ik moet wel zeggen dat ik zelf prettiger rijd als ze op school zitten, maar je hebt niet altijd de keuze.
Een paard heb ik pas gekocht toen we hadden besloten geen kinderen meer te willen. Hadden we toch gaan proberen een derde te krijgen, dan was ik niet aan een paard begonnen. Mijn ervaring (zeker met een tweeling) is dat een baby gewoon ontzettend veel tijd kost. Zeker de eerste maanden veranderd het schema qua slapen en voedingen continu, je kunt er nooit van op aan dat het hetzelfde blijft. Je kunt dus nooit lekker inplannen wanneer je iets gaat doen. Daarbij ben ik met mijn baby's veel thuis geweest in het begin, omdat ze gelukkig heel veel sliepen...in hun EIGEN bed. Ergens anders bleven ze wakker, sliepen ook niet in auto, wagen etc. En dat is even leuk, totdat je de volgende dag met de ellende zit, omdat ze veel te moe zijn, jengelen, huilen, etc etc.
Daarbij komt dat je zo ontzettend hondsmoe bent, dat je 's avonds nog maar aan 1 ding denkt: slapen! Verder kon ik ook moeilijk loslaten, ik wilde alles zelf doen.
Zometeen in Wijhe heb ik dus de paarden bij huis EN ik ga werken. Ik maak me er nu al druk om hoe ik dat moet gaan bolwerken, maar komt tijd komt raad.
Een huish.hulp wil ik niet meer. Verdien je een schijntje, kun je het aan je werkster geven... Frusty Dan maak ik liever zelf schoon...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, gewoonmarie, Hannanasjuh, Lynn_Nikita, rover_, TheNovelist en 111 bezoekers