ponyvoetbal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donna
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-12-01

ponyvoetbal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 21:53

Hoi iedereen,

ik geef les op een "manege", waar kinderen eigen pony's of lease pony'shebben en er mee in de les kunnen rijden. Het leek mij een leuke afwisseling om een keer een spelletje te doen, en dan iets anders dan tikkertje, schipper mag ik overvaren en dat soort dingen. Ik zat te denken aan ponyvoetbal, onze ponies zijn allemaal zo braaf dat ze dat denk ik allemaal zo doen. Nu heb ik alleen geeeeeeeeeeen ideeeeeee waar ik zo'n ding haal!!! Of gewoon een grote skippie bal ofzo?
Wie kan mij helpen?
Dankje wel,
groetjes, Margit.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:00

tegen mij zeiden ze altijd een skipybal en dan de handvaten eraf halen en dan plakken en oppompen maar weet niet of het werkt maar zo zeiden ze het dus bij mij

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:02

Skippybal heb ik ook vaak gehoord. Een echte ponyvoetbal heeft een doorsnede van ongeveer 90 centimeter, dus houd daar in ieder geval rekening mee.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:33

Bij de firma Jansen en Fritzen.

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:36

Bij 'n skippybal gaan ze snel onderuit, omdat ze op de rand gaan staan.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:35

Ik heb met mijn zusje ook bij een ponyvoetbal-team gezeten, echt harstikke leuk. De bal moet echt groot genoeg zijn, ik denk dat een skippybal te klein is, ze moeten echt tegen de bal aan kunnen lopen. Ik weet niet waar je wil gaan ponyvoetballen, maar in een binnenbak is dat het makkelijkst, omdat je vlakke wanden hebt. Of je moet een buitenbak hebben met een lage balk bij de omheining, anders dan vliegt de bal telkens onder de omheining door. Clown
En vergis je niet over hoe de pony's erop reageren hoor, ze moeten het echt leren. Zo'n bal die naar je toe rolt is best eng voor je pony hoor Haha! Wij hadden een aantal gevorderde voetbalpony's, die waren echt helemaal gefocusd op de bal, en die renden er achter aan, zo mooi gezicht. Die konden zo een hele lange zijde de bal vooruitgalopperen.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:37

Bij mijn dochter in de les hebben ze toevallig gisteren voor het eerst gevoetbalt....
De meeste pony,s vonden het leuk,gingen echt die bal wegduwen,,die waar mijn dochter op reed vond het eng en bleef op veilige afstand van de bal Haha!
Het was een rose/rode bal en hij was groter als een skippy bal!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:37

Ik kan met mijn grote ruin ook een mooie demonstratie geven! Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:50

Ik heb wel eens gehoord dat je het via een fysiotherapeut oid kan krijgen. Skippyballen zijn, naast dat ze klein zijn, ook nog eens niet zo stevig...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:39

Als je een skippybal neemt dan moet je er een nemen waar geen lucht door de handvaten kan, dan hoef je hem ook niet te plakken.
Skippyballen zijn wel klein ja, Richtje, maar zo te lezen ging het om pony's
dus ik denk dat het dan niet zo erg is. of is dat wel?

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:43

Ik zit nu ook in een ponyvoetbal team en we geven ook shows! en onze ballen komen geloof ik bij een fysiotherapeut weg eentje is 90 cm en de andere een meter.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:00

skippyballen zijn vrij klein, maar die echte voetballen zijn volgens mij echt superduur.
Het lijkt mij zo leuk om n keer te doen, maar om voor die paar keer zo'n hele dure bal aan te schaffen vond ik ook nogal overdreven

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:20

Natasha schreef:
Bij de firma Jansen en Fritzen.

Hebben die ook een website ofzo? En wat kosten ze?
Als mensen geintresseert zijn is dat misschien wel handig om te weten Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:40

Het fjordenshowteam heeft ok ene ponyvoetbalteam en dus zo'n megabal. Ik dacht dat marieke hem ergens uit brabant had ofzo, mail even naar marieke_7@hotmail.com zij kan je er alles over vertellen.
Viv

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:37

ja en bij de fysio kan je ze ook halen!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 13:26

linlovesyou schreef:
ja en bij de fysio kan je ze ook halen!

ik gebruik voor mijn pony's altijd gewoon skippyballen(zonder handvat).ze hebben dan de grootste lol!!!is een verschrikkelijk komisch gezicht als ze al voetballend door de wei gaan!! Knipoog

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:26

Ineke2"]
[quote="Natasha schreef:
Bij de firma Jansen en Fritzen.

Hebben die ook een website ofzo? En wat kosten ze?
Als mensen geintresseert zijn is dat misschien wel handig om te weten Lachen
[/quote]

idd, daar hebben wij hem ook gekocht. kostte toen geloof ik 144 gulden!
we konden toen alleen bestellen via een bedrijf. dus hebben besteld via de school waar m'n moeder werkt.

weet niet of ze een website hebben. als je wilt kan ik wel proberen het adress/telnr op te zoeken. dan moet je maar ff PBen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:39

Oh, oh! Ik wil ook een supervoetbal...
Is er iemand in het midden van het land die er 1 heeft en wel eens voetbalt met een clubje? Het lijkt me reuze leuk en ik wil graag eens meedoen.

Of is er interesse om een clubje op te richten in midden Nederland? Ik denk dat ik om de week wel een vakje tijd losgepeutert krijg in de binnenbak van de buren, en ik weet hier in de buurt zo wel een man of 3 die ook mee zouden willen doen... En 6 combinaties lijkt me prima om mee te trainen. Ik word helemaal enthousiast

(nu nog een bal..)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:00

Ah, ik vind twee soorten ballen die geschikt zouden kunnen zijn.

Gymric hebben 85, 120 en zelfs 150 doorsnee ballen, lijken stevig en paard-bestand - helaas geen nederlandse distributeur, en die in Engeland verkopen die hele grote niet zo te zien. Deze knallen niet mochten ze onverhoeds toch kapot gaan, ze lopen gewoon rustig leeg. (toch wel een voordeel)

DYNO balls: deze hebben een 85cm doorsnee. Zit wel een stoffen (wasbaar) omtrekje om. Vraag me af of deze wel paard-bestendig zijn...

Dan is er nog (blijkbaar) Jansen en Fritzen - geen idee wat die voor ballen hebben, hopelijk krijg ik het telnr. en dan bel ik ze eens...

Jullie zeggen dat een fysio eraan kan komen? Ik kom alleen maar bij een handen-fysio, maar ik zal 't eens vragen Lachen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:07

mensen die mij hebben PBt: ons mam neemt het adress/telnr binnenkort mee. want dat heeft ze ergens op het werk liggen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:01

*schop*

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:10

misschien bij een fysiotherapeut dat die nog een oude bal heeft liggen kweenie maaar het zou kunnen, ik vind die prijzen hierboven best duur eigenlijk terwijl ze bij onze club in ieder geval niet al te lang meegaan, maar leuk idee om dat te gaan doen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:30

Dat lijkt me zoooo leuk! Maar waar ik bang voor ben: als ik een bal heb en Sabientje is er bang voor dan zit je er toch maar mooi mee...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:23

Feetje schreef:
Dat lijkt me zoooo leuk! Maar waar ik bang voor ben: als ik een bal heb en Sabientje is er bang voor dan zit je er toch maar mooi mee...


Kan je haar toch rustig aan laten wennen? Ik verwacht ook niet dat Rowan er gelijk iets mee wil. Gooi het ding eerst maar eens in het paddock. Als ze het dan eens gaan onderzoeken ben je al een heel eind. Als ze er niet in de buurt wilt komen kan je er altijd een bakje voer vlak naast leggen ofzo.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:37

bij ons op de manege deden ze het met een skippybal inderdaad maar wel ff de lus vastbinden voor het geval hoeven er tuyssen komen