Paard verhaart niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Paard verhaart niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 10:56

Zoals de titel al zegt, Menno is nog steeds niet aan het verharen. In de winter had hij een dun vachtje aangezien hij een dikke deken op had. In het voorjaar stond hij zonder deken. Het is toen en week of twee erg wisselvallig geweest. De ene dag was het wat kouder en de ander dag alweer behoorlijk warm. Ik heb hem toen zonder deken laten staan waardoor hij aardig wat wintervacht kreeg. Daarna heeft hij heel even wat verhaart. En vanaf dat moment dus totaal niet meer.

Hij heeft nu ondanks het warme weer van de afgelopen tijd nog steeds die wintervacht. De haren zit muurvast. De dierenarts heeft iig geadviseerd om een andere wormkuur te geven maar had verder ook niet echt een idee. Menno's vacht glast gewoon goed, hij eet ook goed.

Iemand enig idee, of suggesties?

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 11:11

Het zit echt nog overduidelijk in zijn wintervacht. Hij is heel erg pluizig en zit nog heel dik in zijn haar. En dit alles dus over heel zijn lichaam, dus niet stukken waar hij al wel in zijn zomervacht zit en andere stukken waar dat nog niet is. Maar overal over zijn lijf is het echt nog een tedybeer.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 16:17

Riƫtte schreef:
Extra vitaminen en mineralen mischien? Dat adviseerde mijn dierenarts mij omdat Des na de winter ook erg veel moeite had om haar wintervacht kwijt te raken.


Wat voor vitaminen en mineralen ben jij toen gaan geven? Speciale dingen? Of bijvoorbeeld zo'n extra vitaminen spuit?

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 17:25

Ik ga iig van de week dan maar eens lijnzaadolie halen en dat voeren. Want ik merkte vandaag weer dat hij er steeds meer "last" van krijgt. Hij wordt steeds slomer in zijn doen en late Scheve mond

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 19:55

Hij is 11 jaar "oud"
Wil het de komende weken even afwachten. Kijken of de andere wormkuur en de lijnzaadolie aanslaan. Over een week of 4 moet hij weer geent worden en als hij dan dus nog steeds niet verhaart wil ik hem verder laten onderzoeken door de DA

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers