Vraagje over de kosten van een paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

als jij een paard hebt die "vergelijkbaar" is aan het onderstaande, kan je aangeven hoeveel dit paard ongeveer gekost heeft?

2000 - 4000
19 (57%)
4000 - 6000
11 (33%)
6000 - 8000
1 (3%)
8000 - 10.000
1 (3%)
10.000 - 12.000
1 (3%)
12.000 - 14.000
Geen stemmen
14.000 - 17.000
Geen stemmen
17.000 - 20.000
Geen stemmen
+ 20.000
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 33


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:03

Als ik je wensen zo lees denk ik eigenlijk meteen aan een NRPSer en niet aan KWPN.
Ga lekker veel paarden kijken voor dat je echt je keuze maakt.
Tip kies nooit de eerste paard waar je op af gaat(ze zijn allemaal geweldig) en zorg vooral dat het een braaf paard is (die zijn niet per defenitie lui) want daar heb je het meeste plezier van. Lachen

Ik merkte zelf dat ik er pas na een tijdje zoeken achter kwam wat voor karakter ik zocht, daardoor werd het zoeken wel wat moeilijker maar dat was het zeker waard. *LOL*
Het wensen lijstje waar ik mee startte werd steeds minder belangrijk.
Natuurlijk blijft wel de prijs van belang, ook daar kun je mazzel mee hebben. Door eerst veel paarden te gaan bekijken leer je ook een hele hoop over wat je wel en niet wilt betalen en waarvoor.
Geen dank

Bejaarde bokkers weten meer


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:07

Mmm heb even in je profiel rond gespit, het zal me niet verbazen als jij nog eens een van je verzorgpaarden overneemt als de tijd er klaar voor is. Leef in het nu!

Bejaarde bokkers weten meer


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:22

Volgens mij heeft een NRPSer altijd in de verte nog wat arabierenbloed, daardoor zijn ze snel, wendbaar, ietsje minder groot en hebben ze een enorm uithoudingsvermogen. Dat leek me wel wat voor je, ze zijn overal voor inzetbaar.
Tja blijven zoeken naar een oude liefde...... (waar ken ik dat van). Voor je echt open kunt staan voor een nieuwe moet je daar toch vanaf komen, hoe spijtig ook.
Waarom is een Stamboek zo belangrijk voor je? Verward

Tipje over de prijs. Kijk heel vaak op marktplaats en leer zodoende vraagprijzen en aanbod beter kennen

Bejaarde bokkers weten meer

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:34

Ik snap je niet; In mijn ogen zijn de ouders leuk om te weten maar geen maatstaf of dit een goed paard is. ie bepaald namelijk wat goed en wat niet goed is?
Bij de koop van It werd er ook hoog opgegeven over It. Achteraf heb ik navraag gedaan en blijkt er niet echt veel (zeg maar nagenoeg niks) waar te zijn van al die verhalen. Toch maakt It dat niet een minder goed paard. Zolang je maar afgaat op je eigen maatstaf. Wat ik zag toen ik It kocht en wat ik voelde daar ging het me om.
Wat voor type verkopers kom je tegen: Mensen die liever een goede plek dan een goede prijs hebben zijn zeer aan te bevelen. Mensen die hartverscheurende afscheid nemen van hun lieverd ook.
Maar over het algemeen is het erger dan autohandelaren. Laat je paard keuren voor aankoop, heb vertrouwen in jezelf en geef dat vertrouwen door aan je paard. En daar heeft zijn/haar afkomst, of ie m of z gelopen heeft verder geen drol over te zeggen.

Bejaarde bokkers weten meer

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:38

De koop van een paard houd altijd een zeker risico in, dat kun je niet voorkomen. Om eerlijk te zijn Ik heb me nog nooit bezig gehouden met het vraagstuk erfelijke gebreken. Als je niet de bedoeling hebt te gaan fokken dan maakt het ook minder uit. En ook een paard dat kerngezond is kan een week na aankoop koliek of een verzwikte kogel hebben.
Wel HEEL belangrijk: Hoefjes. No hoofs No horse. Let op compacte donkere hoefjes met een duidelijk holle zool, dat zijn de beste. Zit er beslag onder dat afwijkt van gewoon de goedkoopste ijzers; niet kopen, die dingen zijn er niet voor niets onder gelegd.

Bejaarde bokkers weten meer

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:55

Ik ga juist meer voor een particulier, die zijn volgen mij er minder op uit een slaatje te halen uit de verkoop van een paard.
Zo'n paarden "makelaar" Zijn die niet juist meer voor de doelgroep Heel dure paarden?

Bejaarde bokkers weten meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers