Mensen die op de Zilfia's Hoeve in Houten rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Mensen die op de Zilfia's Hoeve in Houten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 18:20

Ik ben dus op zoek naar mensen die op de Zilfia's Hoeve in Houten rijden. Een aantal jaren geleden is namelijk mijn lievelingspony Chester verkocht en de verhalen gaan dat hij naar die manege is gegaan. Ik weet niet of het zo is, dus hoop ik dat iemand mij kan vertellen of hij daar ook inderdaad staat en of het goed met hem gaat, en heel misschien, als dat mogelijk is, wat foto's zou kunnen nemen. Ik ben zelf niet in de gelegenheid om er achter aan te gaan, maar wil wel erg graag weten of het goed met hem gaat. Die koop heeft zijn leven gered, daarvoor was hij heel mager en lusteloos, ik zou graag eens willen zien hoe hij er nu bij loopt! Maar ik weet ook niet hoe de mensen heten aan wie hij verkocht is, dus als iemand informatie voor mij heeft.... Alvast bedankt!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 18:25

Nog ff vergeten, ik heb ook een aantal foto's van hem, maybe is het zo wat makkelijker:

Afbeelding
Zijn hoofd, de foto is een beetje donker maar zijn aftekeningen zijn wel goed te zien. Hij heeft verder 3 witte voetjes behalve linksvoor. Voskleurige ruin van ongeveer 1.53m hoog, is nu een jaar of 15 oud. Heeft achter zijn linkeroor een litteken omdat hij een keer achterover geslagen is met luchtzuigen. Is (of was) een luchtzuiger. Vrij dunne manen.

Afbeelding
Hier is goed te zien dat hij vrij slank is, denk dat er iets van een Arabier in zit maar dat weet ik niet zeker.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:40

ik heb daar wel gereden, maar kheb t aan n vriendin van me gevraagd of er een Chester staat en zij zei van wel....ook zei ze dat het heel goed met hem gaat...hij zag er heel goed uit en hij wordt heel goed verzorgd....khoop dat je hier wat aan hebt....

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:46

Ik rijd daar en ik ben zijn soort van tweede baasje Haha!
Zal zo een foto van ons plaatsen Haha!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 19:49

Hartstikke bedankt iedereen (alvast) voor de moeite, ik ben heel blij om te horen dat het goed met hem gaat! Ik mis hem eigenlijk nog steeds, als ik een keer in de buurt ben hoop ik een keer langs te kunnen komen om ff naar m te kijken! En ik ben benieuwd naar die foto!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:50

ben hem nu aan het uploaden Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:03

Chester is van een hele goede vriendin van mij, Talitha.
Ze heeft al heel veel meegemaakt, en Chester is sinds zij hem heeft het lichtje in dr leven.

Ze heeft hem van een of andere manege gekocht, toen ze hem kocht was het inderdaad een zielig vogeltje. Het was liefde op het eerste gezicht Ach gut

Als zij niet kan rijd en verzorg ik hem. Deze foto's heb ik net ff uit een lijstje getrokken. Dat lijstje met foto had ik van hun gekregen, staat achterop: "voor mijn tweede baasje, liefs Chester".
Lief he Lovers

Chester

Afbeelding

En dit zijn ik en Ches tijdens een springwedstrijd.

Afbeelding

Hoop dat je dr blij mee bent Lachen

Liefs Petit

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:49

Ik rij ook op de Zilfia's Hoeve en ik kan je met zekerheid zeggen dat Chester er goed bijstaat. Hij krijgt veel aandacht en liefde en wordt heel eerlijk gereden vind ik. Echt een leuk en lief beestje.

Ik zou zeggen, kom eens langs Haha!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:54

Eerst amigo nu Chester, volgens mij komt iedereen zijn "verloren"paardje bij ons opzoeken Mayo Haha!

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:01

Willen jullie dan ook nog een keertje extra op Yalaton letten? en een extra knuffel van mij geven.
Hij is namelijk mijn oude paardje, die heb ik een half jaar geleden verkocht en hij staat daar nu dus ook. De laatste keer dat ik ging kijken viel me nogal tegen, maar dat kan natuurlijk een momentopname geweest zijn.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:05

Hihi, dat bedoel ik Haha!

Yalaton is die vos arabier die nu van Nicole is.
Kan je vertellen dat ze heel gelukkig met hem zijn, en dat ie lekker geknuffeld en verwend wordt.
Rijden gaat natuurlijk nog niet als Anky, maar het begin is dr.
Ze leert veel van hem.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:11

juval schreef:
Willen jullie dan ook nog een keertje extra op Yalaton letten? en een extra knuffel van mij geven.
Hij is namelijk mijn oude paardje, die heb ik een half jaar geleden verkocht en hij staat daar nu dus ook. De laatste keer dat ik ging kijken viel me nogal tegen, maar dat kan natuurlijk een momentopname geweest zijn.


Dat wilde ik ook net vragen toen ik dit voorbij zag komen Haha!. Ik hoop dat we op een slecht moment zijn wezen kijken...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:13

mag ik vragen wat jullie dan hebben gezien? mag ook via de PB als je het vervelend vind om hier neer te zetten?

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:17

Miss_Petit schreef:
Hihi, dat bedoel ik Haha!

Yalaton is die vos arabier die nu van Nicole is.
Kan je vertellen dat ze heel gelukkig met hem zijn, en dat ie lekker geknuffeld en verwend wordt.
Rijden gaat natuurlijk nog niet als Anky, maar het begin is dr.
Ze leert veel van hem.


Kan het dat ik Yalaton in een les van AdB heb zien lopen??

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:17

Yalaton heeft een klein beetje een maanoog aan een kant. Ik weet niet of ie bij AdB loopt, misschien weet Miss_petit dat.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:24

Sprintje schreef:
Yalaton heeft een klein beetje een maanoog aan een kant. Ik weet niet of ie bij AdB loopt, misschien weet Miss_petit dat.


Niet onaardig bedoeld, maar is de amazone een beetje stevig (door ziekte had ik begrepen??)

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:26

levi"]
[quote="Sprintje schreef:
Yalaton heeft een klein beetje een maanoog aan een kant. Ik weet niet of ie bij AdB loopt, misschien weet Miss_petit dat.


Niet onaardig bedoeld, maar is de amazone een beetje stevig (door ziekte had ik begrepen??)
[/quote]

Klopt Nicole is een beetje stevig.

Zou best kunnen dat ze eens bij AdB heeft gereden, hij heeft een paar keer les bij ons gegeven. durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat zij dr ook bij was, maar zou goed kunnen.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:30

Dan heb ik de goede voor me.
In april was er een les van AdB in Houten.
Mijn college heeft meegereden in een les van hem.
Toen heb ik Yalaton gezien.
Lieve pony, en de eigenaar heeft er volgens mij veel voor over om hem zo goed mogelijk te verzorgen.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:32

Klopt ze zijn beginnend maar doen heel erg hun best Lachen

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 01:26

Das fijn om te horen

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 12:45

Hartstikke bedankt voor de foto's, het is heel fijn om te horen en te zien dat het goed met hem gaat! Hij ziet er (voor zover ik kan zien) errug goed uit, echt heel fijn! Als ik in de buurt ben kom ik hem zeker eens opzoeken! En op een springwedstrijd... Echt fijn dat ie zn lol in het springen weer terug heeft, want op de manege vond ie er nix meer aan!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:32

Nou in een springwedstrijd is ie haast niet te houden, gewoon zitten,
meegaan en hem op zijn eigen manier laten springen en niet te veel tegenwerken, dan gaat het goed Lachen

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 20:39

Miss_Petit schreef:
Nou in een springwedstrijd is ie haast niet te houden, gewoon zitten,
meegaan en hem op zijn eigen manier laten springen en niet te veel tegenwerken, dan gaat het goed Lachen

Zo was ie op de manege dus ook, tenminste, toen ie net in de lessen reed. Zodra je m naar de hindernis toewendde gingen zn oortjes naar voren en gaan! En dan nog een half rondje galop erachter aan voordat je m terugkreeg, zo leuk vond ie het. Maja, hoe langer ie op de manege stond hoe minder leuk ie t vond, ging weigeren enzo, schoot langs de hindernis. Leuk dat ie t zo leuk vind! Enne, ik kom nog wel een keer langs, maybe kunnen we wat afspreken zodat ik hem kan zien lopen of kan dat niet?

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:36

Sprintje schreef:
Das fijn om te horen


dat vind ik ook.
BEDANKT! Lachen

arie
Berichten: 63
Geregistreerd: 26-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:50

juval schreef:
Willen jullie dan ook nog een keertje extra op Yalaton letten? en een extra knuffel van mij geven.
Hij is namelijk mijn oude paardje, die heb ik een half jaar geleden verkocht en hij staat daar nu dus ook. De laatste keer dat ik ging kijken viel me nogal tegen, maar dat kan natuurlijk een momentopname geweest zijn.


Dat het een moment opname was is wel zeker, want hij was net zoals
vele andere paarden geveld door een griep virus en hij heeft vast gelegen in zijn stal en daardoor heeft hij wat wondje op zijn hoofd.
Maar hij staat nu weer vrolijk in zijn stal.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat ze niet goed voor hem zijn van een betere baas voor hem kan je niet krijgen.