Gedrag op de trailer ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Gedrag op de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 02:28

Vanavond heb ik met Salty een oefenrit gemaakt op de Holterberg.
Ze ging prima de trailer in, maar ze wou maar niet stilstaan in de trailer.
Ze trapte tegen de laadklep...en had erg het heen en weer.
Op de terugweg ben ik er bij in de trailer gaan zitten en het was opeens afgelopen, ze snuffelde even aan me en stond weer rustig op haar hooi te kauwen, wel maakte ze een gespannen indruk.

Nu ben ik wel benieuwd naar waarom ze zo gespannen is, zou het zijn omdat ze helemaal alleen op de trailer staat ?
Ik vind het vreemd, omdat ze vorig jaar nog gewoon stond te slapen in de trailer. Dromen
Heeft iemand ervaring met zulk gedrag ? En hoe is het opgelost ?

Mirjam

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 07:27

Voltrack ging altijd tegen het middenschot leunen (en dus tegen z'n maat) en dan trapte hij tegen de zijkant, we zijn gewoon veel met hem gaan rijden, en nu doet hij het al een hele tijd gewoon goed... Dus ik weet niet echt een oplossing, gewoon laten eten in de trailer en veel rijden!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:49

In het begin trapte Okkie en maakte pogingkjes tot bokken en steigeren op de trailer. Er is elke keer iemand in de buurt gebleven voor als het fout ging gaan, maar het was vrij snel afgelopen. Hij gedraagt zich nu als een lammetje op de trailer. *LOL*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:42

Rowan staat stil, verzet alleen af en toe een hoef als we door een bocht komen. Hee; verschil met m'n vorige paard, die maakte vreselijk stennis.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:28

mijn pony loopt zo de trailer op en af,gaat super,als we rijden is ze lekker stil en lief,maar zodra we ergens moeten stilstaan word zij ook erg onrustig en trap ze welles en staat ze te hinniken.
ik negeer het wel maar hou het wel in de gaten dat het niet erger word.
maar goed,als ik op wedstrijd ga is het gewoon inladen en erheen rijden,en hoeven we nergens lang te wachten,dus gaat het altijd goed.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:13

We reden gister op de snelweg achter een trailer en daarin stond een paard (nee echt??? ja echt Knipoog). Maar van staan was weinig sprake. Dat beest was echt gewoon heen en weer aan het wandelen. Het was een 1,5 paards trailer, dus hij had nog aardig wat ruimte. Zag er heel vreemd uit.

Maar het is inderdaad vreemd dat Salty eerst zo rustig was en nu opeens heel druk en gespannen. Zou je eerder andersom verwachten. Hoe was ze toen in de trailer dan naar jullie wedstrijd? Misschien kwam het door het weer, je weet het nooit met die gekke dravers Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:16

Nou toen ik mijn paardje van stal ging veranderen was het echt een ramp, hij wilde er echt niet in. Toen hij er eindelijk in stond heeft hij de hele weg staan steigeren(we zijn nog een keer gestopt om te kijken of hij nog wel heel was). We moesten eigenlijk maar 10 minuten rijden ofzo maar we hebben er geloof ik een half uur over gedaan omdat we zo ongeloofelijk langzaam moesten. Ook stond hij de hele tijd te hinniken.

Hij is bij zijn vorige eigenaresse heel vaak op wedstrijd geweest, echt makkelijk was hij toen ook niet maar zeker niet zooo erg...Zij vertelde me wel dat hij dicht bij huis zo raar doet, als je eenmaal 10 km van huis vandaag bent gaat het goed.

Maandag moet hij weer op de trailer, en dan helemaal naar Drente dus dat is wel heel wat meer dan 10 km, ik ben benieuwd..

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 13:15

manzano schreef:
Maar het is inderdaad vreemd dat Salty eerst zo rustig was en nu opeens heel druk en gespannen. Zou je eerder andersom verwachten. Hoe was ze toen in de trailer dan naar jullie wedstrijd? Misschien kwam het door het weer, je weet het nooit met die gekke dravers Haha!


De eerste keer dat ze zo gek deed was met de wedstrijd in KWB (23 maart). Vorig jaar was er niks aan de hand toen ze op de trailer stond naar Friesland.
Ik denk ook niet dat het door het weer komt, maar wil het ook wel eens proberen als we iets voor de ruitjes hangen. Misschien wordt ze dan wat rustiger.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:58

Westernfreak schreef:
Ik denk ook niet dat het door het weer komt, maar wil het ook wel eens proberen als we iets voor de ruitjes hangen. Misschien wordt ze dan wat rustiger.


Was ook niet echt serieus bedoeld hoor Knipoog. Maarre het is dus eigenlijk sinds je de nieuwe trailer hebt???
Had die andere geen ruitjes??? Dan zou dat best het verschil kunnen zijn. Of is er missch een verschil dat deze aan de achterkant anders gesloten is?? (missch. de bovenkant bij de laadklep).